نسخه چاپی

دفتر تجاری صهیونیست‌ها در بحرین دایر است

عکس خبري -دفتر تجاري صهيونيست‌ها در بحرين داير است

معاون دبیركل حزب عمل اسلامی بحرین گفت: آل خلیفه اولین نظامی بود كه عادی‌سازی روابط با رژیم‌صهیونیستی را برقرار كرد؛ این نظام مروج و مبلغ عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها است.

به گزارش نما ، شیخ عبدالله صالح معاون دبیرکل حزب عمل اسلامی بحرین در نشست مطبوعاتی که صبح امروز دوشنبه 26 اسفند در خبرگزاری تسنیم برگزار شد اظهار داشت: در ابتدا لازم می‌دانم فقط در خصوص دو مسئله صحبت کنم؛ یکی وضع و جایگاه بحرین در منطقه و دیگری وضعیت انقلابی بحرین و چالش‌هایی که این کشور باآن روبه رو است.
وی ادامه داد: در خصوص مسئله جغرافیایی بحرین باید بگویم مساحت این کشور 700 کیلومتر مربع است اما با وجود این‌ها متاسفانه این کشور جایگاه بسیار بزرگی در بحران‌های منطقه داشته است.
صالح تصریح کرد: بحرین منطقه‌ای در خاورمیانه است که اسلام از زمان حضرت محمد(ص) از آن به دیگر کشورها انتشار یافت اما متاسفانه با روی کارآمدن آل خلیفه این مسئله تاثیر منفی بر جای گذاشت.
معاون دبیرکل حزب عمل اسلامی بحرین اظهار داشت: نظام آل خلیفه ادامه دهنده سیستم راهزنی حاکم بر این کشور است که همواره آن را در پیش گرفته و در واقع آن‌ها ادامه دهنده استثمار هستند.
وی افزود: اگر تاریخ آل خلیفه را به درستی مطالعه کنیم باید بگوییم از زمانی که این نظام روی کار آمده متاسفانه تمامی ناامنی‌ها در منطقه ایجاد شده است؛ نظام آل خلیفه نظامی برپایه اشتغال‌گری، تهاجم و حمله به کشتی صیادانی است که در آن جا شاغل بودند، این رژیم بر این اساس در منطقه شکل گرفته است.
صالح ادامه داد: به محض این که این رژیم قدرت را به دست گرفت درگیری‌های پراکنده‌ای میان حاکمان اشغالگر و اهالی این سرزمین آغاز شد؛ نظام آل خلیفه اولین نظامی است که از ارتش‌های کشورهای مجاور هم چون عربستان سعودی استفاده می‌کرده و زمانی که با عربستان به مشکل برخورد می‌کرد از عمان کمک می‌گرفته و هم چنین زمانی که با عمان به مشکل برخورد می‌کرد برای پایان دادن این وضعیت از عربستان کمک می‌گرفت تا بتواند به حیات نظام خود ادامه دهد.
وی افزود: آل خلیفه برای حمایت از نظام خودش در تاریخ 1860 میلادی به یک توافق با غرب دست یافت؛ هم چنین در سال 1920 با انگلیسی‌ها برای حفظ نظام استعماری خودش نیز قراردادی منعقد کردند که نماینده انگلیس در آن زمان از بوشهر به بحرین منتقل شد؛ این‌ها همان‌هایی هستند که ناوگان 5 نیروی آمریکایی را به بحرین کشاندند.
معاون دبیرکل حزب عمل اسلامی بحرین ادامه داد: آل خلیفه اولین نظامی است که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را برقرار کرد این رژیم مروج و مبلغ عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها بوده است.
صالح افزود: متاسفانه اکنون تبلیغات به گونه‌ای است که می‌خواهند این چنین عنوان کنند که قطر پرچم‌دار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است در حالی که این بحرین است که پیکان‌دار عملیات و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.
وی اظهار داشت: روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی همواره عادی نبوده اما می‌توانیم بگوییم دفتر تجاری صهیونیست‌ها در بحرین دایر است و سفر مقامات آل خلیفه و صهیونیست‌ها همواره صورت می‌گرفته حتی سفیری به نام خانم هدی نونو که یک تبعه یهودی الاصل است در آمریکا مشغول به کار است.
معاون دبیرکل حزب عمل اسلامی بحرین تاکید کرد: نظام آل خلیفه از زمان روی کار آمدن در منطقه سرمنشا تمام مشکلات و ناآرامی‌ها در منطقه بوده است.
صالح افزود: انقلاب 14 فوریه ملت بحرین بر این اساس شکل گرفت که ملت بحرین هیچ گاه حاضر نبوده بپذیرد که این نظام بر آن‌ها سلطه داشته باشد؛ این انقلاب اخیر با انقلاب‌های دیگر همواره متفاوت بوده چرا که شعارها و خواسته‌های ملت بحرین از همان ابتدا مشخص و معین بوده است.
وی افزود: تمام انقلاب‌هایی که در بحرین صورت گرفته همواره به سرانجام رسیده به جز انقلاب سال 1980که مردم بحرین خواستار همزیستی با آل خلیفه بودند اما متاسفانه این رژیم شرطی که برای همزیستی و مشارکت عمومی مردم بوده را رعایت نکرده و همواره آن‌ها را نقض کرده است.
معاون دبیرکل حزب عمل اسلامی بحرین تصریح کرد: در سال 1981 جمعی از جوانان مومن بحرینی انتفاضه‌ای به راه انداختند که در آن انتفاضه خواستار تغییر نظام شدند این گروه در آن سال تنها گروهی بودند که خواستار سرنگونی نظام شدند اما در سال 2014 هم اکنون بخش اعظم مردم بحرین خواستار سرنگونی نظام آل خلیفه هستند.
صالح تاکید کرد: نظام آل خلیفه اصلاح‌پذیر نیست، این رژیم هرگز با ملت بحرین درصدد توافق نبوده و نیست؛ این رژیمی که با مصادره خواست ملت به قدرت رسیده اکنون به جایی رسیده که تمام ملت تنها یک شعار سر می‌دهند و آن سرنگونی نظام آل خلیفه است.
وی افزود: انقلاب بحرین یک انقلاب مظلوم است چرا که در برابر نظام‌های منطقه ایستاد نظامی هم چون آل خلیفه؛ آل سعود و نظام قطری اما در این میان بحرین با جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق روابط خوبی داشته است اکنون پول‌های نفتی بحرین به گونه‌ای خرج می‌شوند که از انعکاس هرگونه اخبار مربوط به انقلاب‌های مردمی بحرین به رسانه‌ها جلوگیری شود.
معاون دبیرکل حزب عمل اسلامی بحرین تصریح کرد: ملت‌های منطقه میزبان خواسته‌های مردم بحرین هستند اما نظام‌هایی که در منطقه هستند جز جمهوری اسلامی با انقلاب بحرین روی دشمنی داشته و دارند.
صالح تاکید کرد: اکنون منطقه به صورت عشایری و براساس خواسته غرب اداره می‌شود؛ غرب به دنبال حفظ منافع خودش در منطقه است از این رو می‌توان گفت انقلاب بحرین در این عرصه مظلوم واقع شده است.
وی اظهار داشت: انقلاب بحرین انقلابی جوان است که از روز نخست پویا بوده است؛ خون شهدا تضمین کننده این انقلاب است همان گونه که شب گذشته این کشور یک شهید دیگر به نام جواد احمد الهاوی را تقدیم کرده است.
معاون دبیرکل حزب عمل اسلامی بحرین در ادامه افزود: رمز انقلاب بحرین در این است که قرار نیست تنها در این کشور تغییری ایجاد شود، بلکه قرار است در کل منطقه دگرگونی ایجاد شود.
صالح اضافه کرد : انگلیس آمده است تا به بحرین حمله کند، همچنین ترکیه، مالزی و اندونزی نیز پیش از این اعلام کرده بودند حاضر هستند به بحرین نیرو بفرستند؛ دیدگاه غرب خواه از زبان اوباما، چه از زبان دیگر مسئولین غربی مطرح شود فرقی نمی‌کند، آ‌نها تنها به دنبال منافع خود هستند؛ غرب زمانی که بداند کشورها به قدرت خود مسلط شده‌اند شروع به انتقاد می‌کنند.
معاون دبیرکل حزب عمل اسلامی بحرین اظهار داشت:‌ آینده را ملت بحرین مشخص می‌کنند، انقلاب بحرین سرنوشت این کشور را تعیین می‌کند، خواست ملت بحرین هرچه که باشد، برای ما محترم است.
صالح تاکید کرد:‌ من گفتم که ملت بحرین قصد دارد منطقه را دگرگون کند؛ انقلابی که در بحرین رخ داده می‌تواند کلیدی برای تغییراتی در منطقه باشد.
وی افزود:‌ همه‌ افراد این منطقه و ملت‌ها با هم یکی بودند، این استثمار بود که با نقشه‌های از پیش تعیین شده ملت‌ها را از یکدیگر جدا کرد اما آنچه که امروز می‌بینیم را حاصل کرده است و تمام کشورهای منطقه با یکدیگر در ارتباط هستند
صالح تاکید کرد: ما روابط خوبی با کشورهای منطقه داریم، ما هنوز خانواده‌‌های بحرینی در سایر مناطق داریم، ما در مناطق شمال و غربی بحرین و در جمهوری اسلامی خانواده‌های بحرینی داریم و ایرانی‌هایی هم هستند که در بحرین زندگی می‌کنند.
وی تصریح کرد: ما با تمام منطقه رابطه داریم، ما یک کالبدیم، اگرچه از هم جدا شدیم، اما خوشی آ‌نها خوشی ما و غم آنها غم ما به شمار می رود.

۱۳۹۲/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...