نسخه چاپی

نجات یك خانواده در محور كوهستانی گلستان

عکس خبري -نجات يک خانواده در محور کوهستاني گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان از نجات یك خانواده تهرانی در محورهای كوهستانی این استان خبر داد.

به گزارش نما ، به نقل از فارس، مجتبی اکبری اظهار داشت: خوشبختانه دو زلزله روز گذشته در استان تا به این لحظه هیچ خسارتی را در پی نداشت و هیچ گزارشی مبنی بر خسارت دو زلزله امروز ارسال نشده است.
وی ادامه داد: پس از وقوع هر حادثه‌ غیرمترقبه‌ای نخستین مرحله عملیات‌های هلال احمر بررسی و ارزیابی از خسارات احتمالی حادثه است که روز گذشته در دو محور آق‌قلا و بندرترکمن به سمت سیمین‌شهر 6 تیم‌ ارزیاب بررسی منطقه را انجام دادند و خوشبختانه هیچ خسارتی گزارش نشد.
نجات خانواده تهرانی در محورهای کوهستانی گلستان
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان خاطرنشان کرد: شب گذشته نیز یک خانواده تهرانی که با دو خودرو و مجموع به تعداد 9 نفر در محور مراوه‌تپه به سمت خالدنبی گم شده بودند پس از اطلاع پایگاه امداد و نجات هلال احمر در منطقه، نیروها اعزام شدند و با انجام 4 ساعت عملیات امداد و نجات این خانواده نجات پیدا کردند.
اکبری بیان کرد: با توجه به وضعیت جوی حاکم در استان این خانواده‌ها در شرایط برفی گیر کرده بودند که تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان با تمام تجهیزات وارد عمل شده و این 9 نفر را نجات دادند.
وی افزود: دو شب گذشته نیز یک خانواده شیرازی در محور هزارپیچ گرگان گم شده بودند که این خانواده هم توسط تیم‌های امداد و نجات کوهستان نجات یافتند.
اکبری بیان کرد: این عملیات امداد و نجات نیز سه ساعت به طول انجامید اما خوشبختانه این خانواده شیرازی در سلامت کامل به آغوش خانواده بازگشتند.
373 عملیات امداد و نجات در نوروز در گلستان
مدیر جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: از تاریخ 27 اسفند ماه سال 1392 تا تاریخ دهم فروردین ماه سال جاری تعداد 448 هزار و 75 نفر به کمپ‌های هلال احمر مراجعه کردند.
اکبری تاکید کرد: در این مدت تعداد 373 عملیات امداد و نجات توسط تیم‌های این جمعیت در استان گلستان انجام شده که 328 نفر به مراکز درمانی منتقل، 5 هزار و 516 درمان در مراجعه حضوری و 92 اسکان اضطراری نیز انجام شده است.

۱۳۹۳/۱/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...