نسخه چاپی

نماینده زرتشتیان:

نباید بین مسلمان و غیرمسلمان ایرانی تبعیضی باشد

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاكید بر اینكه نباید بین مسلمان و غیر مسلمان ایرانی تبعیضی باشد از دولت روحانی خواست برخی مواد قانون اساسی كه تا بحال به صورت كامل اجرایی نشده‌اند را اجرایی كند.

به گزارش نما ، اسفندیار اختیاری در نطق میان دستور خود در اولین جلسه کاری مجلس در سال 93 ضمن تبریک سال نو نوروز را هدیه‌ی ایرانیان به جهان دانست که صلح‌، اخلاق و انسان‌دوستی را بانگ می‌زند و با هیچ مکتب اخلاقی در تضاد نیست.
این نماینده مجلس تاکید کرد که ملت یکپارچه ایران هزاران سال است به دور از گرایش‌های مختلف خود را هم‌میهن می‌دانند. افتخار ایرانیان این است که دارای حس همبستگی، فرهنگ و تاریخ مشترکی هستند ایران با وجود همه اقوام و مذاهب و ادیان معنا پیدا می‌کند و آنان برای این مرز پرگوهر به دور از هرگونه وابستگی قومی تلاش کرده‌اند.
او ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند افتخار ایرانیان این است که با عنوان اولین یکتاپرستان در تاریخ زیر نام ایران جمع هستند؛ ایرانیان با این ویژگی‌های منحصر به فرد می‌دانند که هرگونه مشکلی را باید در درون حل کرد و راهبردی به غیر از این مردود است و اجازه نداده و نخواهند داد تا با این مفاهیم پرمعنا و عمیق به روشهای گوناگون خدشه‌ای وارد شود.
نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید اجازه داد تا گروهی اندک با عنوان مسوول و غیر مسوول،‌ دانسته یا ندانسته از تریبون‌های متعدد به اقوام و مذاهب ایران بتازنند و آنها را مورد هجوم قرار دهد و خواسته و یا نخواسته راه را برای برخی غرض‌ورزان فراهم نمایند تا به روش‌های گوناگون آرامش سیاسی این کشور را بر هم زنند.
اسفندیاری از سازمان‌های مربوطه خواست این افرادی را که این اعمال غیرقانونی را انجام می‌دهند به سمت اجرای قانون هدایت کنند و به اصل 13 قانون اساسی که به صراحت به شفافیت‌ آزادی ایرانیان غیرمسلمان را تضمین می‌نمایند پایبند باشند و در راستای اجرای آن قدم بردارد.
او با اشاره به پشتیبانی بنیان‌گذار انقلاب از ایرانیان غیرمسلمان و اصرار ایشان بر اجرای قانون اساسی گفت: آزادی، برابری، عدالت،‌ رفع تبعیضات ناروا، امنیت قضایی عادلانه برای همه در مقابل قانون موارد هستند که بنیانگذار انقلاب بر آن تاکید داشتند. این موارد را به وضوح می‌توان در قانون اساسی مشاهده کرد و اجرای تمام و کمال آن آرمانی هر ایرانی است. از دولت آقای روحانی انتظار می‌رود اصولی از قانون اساسی که تاکنون به طور کامل اجرایی نشده است به مرحله عمل در آورد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ به ذکر مواردی در خصوص این دو مقوله پرداخت و گفت: در عرصه اقتصادی، اقتصاد دانش‌بنیان باید سرلوحه قرار گیرد تولید علم و تجربه‌های دهه گذشته یک کشور گواهی دارد می‌توان در این مسیر به سمت جلو حرکت کرد اما برخی شروط در این میان مطرح است ولی یک شرط آن این است که نباید در این وادی تفاوتی بین ادیان و اقوام قائل شد بلکه اصل باید بر شایسته سالاری باشد.
اسفندیاری خاطر نشان کرد: باید باور داشت که شایسته سالاری تنها اصلی است که باید مد نظر قرار گیرد تا بتوان به درستی از همه قابلیت‌های این کشور بهره برد. باید در هنگام استخدام‌ها و به کارگیری متخصصین از تبعیض میان یک مسلمان و غیرمسلمان دوری جست و هرگونه تبعیض غیرقانونی را حذف کرد. از همه وزارتخانه‌ها و دستگاه ذیربط می‌خواهم با برداشتن موانع در این مسیر و به‌کارگیری افراد در جایگاه‌های درست موجب سربلندی بیش از پیش میهنمان شود.
نماینده زرتشتیان درباره فرهنگ نیز تاکید کرد: باید به جای تاثیرپذیری از خرده‌فرهنگ‌های غربی که هیچ سنخیتی با اصول و تفکر ایرانی ندارد سنت‌های همچون نوروز در سرلوحه کار قرار داد؛ سنت‌های خردورزانه که با تار و پود این مرز پر گوهر در آمیخته است و برای پاسداشت آن کسانی از جان خود گذشته است تا ایران زمین با تمامی مفاهیم گرانقدر آن را نگهبانی کنند. بنابراین ترویج این فرهنگ هوشمندانه بهترین راه مقابله با فرهنگ بیگانگان بوده ومی توان با برجسته‌سازی آن هویت اصیلی ایرانی را به جوانان هدیه داد.
اسفندیاری از در دستور کار قرار نگرفتن طرح اصلاح ماده 881 قانون مدنی که در مجلس هشتم و نهم اعلام وصول شده انتقاد کرده و گفت: این قانون شان و منزلت ادیان دیگر را مورد تهدید قرار داده و اصلاح آن مورد تایید سران سه قوه بوده اما مشخص نیست چرا طرحی که در طول مجالس هشتم و نهم اعلام وصول شده اقدام عملی برای اجرای آن صورت نگرفته و چرا کمیسیون قضایی مجلس این طرح را بررسی نمی‌کند؟ چرا این طرح در دو مجلس این طور مورد بی‌مهری قرار گرفته است؟
او در پایان از رییس مجلس شورای اسلامی خواست تا این طرح که شش سال و در طول دو مجلس مورد بی‌مهری قرار گرفته بررسی کند و به صحن علنی مجلس بیاورد.

۱۳۹۳/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...