نسخه چاپی

مرزبانان بدون پیش‌شرط آزاد شدند

عکس خبري -مرزبانان بدون پيش‌شرط آزاد شدند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: زمان سفر رئیس‌جمهور به این استان هفته آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش نما ، علی‌اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه نخستین گردهمایی فرمانداران و استانداران در سال 93 در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره عدم نام بردن از نقش و تلاش مولوی عبدالحمید در آزادی 4 مرزبان ربوده شده گفت: قرار نیست اسم اشخاص و تلاش‌کنندگان در این موضوع صراحتا اعلام شود لذا نباید به دنبال بهانه باشیم و براساس واقعیت‌های عرفی در این موضوع باید وارد عمل شویم.
وی افزود: در بیانیه وزارت اطلاعات به صراحت اعلام شده است که از نقش علما، ریش سفیدان و بزرگان منطقه تقدیر می‌شود و این موضوع حکایت از آن دارد که یک همگرایی و وحدت خوبی در منطقه وجود دارد و قابلیتی ایجاد شده است که می‌تواند در راستای منافع و مصالح منطقه‌ای و اهداف ملی به خوبی کارایی داشته باشد و دستاورد انقلاب و انتخابات ما در 24 خرداد سوق یافتن به سمت انسجام است.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ما از ظرفیت‌های مردمی در بحث آزادی مرزبانان به خوبی بهره بردیم و آن‌ چرا که مطلوب بود مورد هدف قرار دادیم .
هاشمی تصریح کرد: واقفیم که این استان به دلیل همسایگی با دو کشوری که دارای ناملایمات مرزی هستند مشکلاتی داشته باشد از این رو ما از دولت پاکستان انتظار داریم در راستای مطالبات ملی دولت ایران وارد عمل شود.
وی اظهار داشت: ما انتظار داشتیم با توجه به دیپلماسی گسترده جمهوری اسلامی ایران و تماس رئیس‌جمهورمان این کشور اقدامات گسترده‌ای را درباره آزادی مرزبانان انجام می‌داد.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دولت پاکستان متاسفانه نمی‌تواند در کنترل مرزها عملکرد مطلوبی داشته باشد، گفت: در منطقه بلوچستان این کشور حاکمیت قابل قبولی وجود ندارد و آن چه لازمه ثبات و آرامش نسبی است در این منطقه وجود ندارد.
هاشمی خاطر نشان کرد: ما با اتکا به نیروهای مردمی و اقدامات دولت با توجه به نگاه به منطقه تلاش کردیم تا این مرزبانان آزاد شوند.
وی در پاسخ به سوالی درباره این که آیا جمشید دانایی‌فر یکی از این 5 مرزبان ربوده شده به شهادت رسیده است، گفت: قطعیت را نمی‌توان به صورت صددرصد اعلام کرد اما بیانیه گروهک تروریستی جیش العدل نشان می‌دهد که این اتفاق برای دانایی‌فر افتاده است و این موضوع برخلاف اجماع درونی بوده است.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اعدام شهید دانایی‌فر سبب اختلاف درون گروهک تروریستی جیش العدل شده است به گونه‌ای که ریگی سخنگوی جیش العدل در بیانیه‌ای تاکید کرد که مخالف این اعدام بوده است.
هاشمی تاکید کرد: با توجه به این که تردیدهایی درباره شهادت دانایی فر وجود دارد باید به سمتی پیش برویم که قرائن و شواهدی را به دست بیاوریم که این موضوع اتفاق افتاده است سپس برای انتقال پیکر وارد عمل خواهیم شد.
وی تصریح کرد: با توجه به پرسش و پاسخ‌هایی که از سربازان آزاد شده صورت گرفته مشخص شده که حدود یک ماه دانایی‌فر از سربازان جدا شده است و این اولین اظهارنظری است که از سوی مرزبانان ربوده شده مطرح شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان در پاسخ به سوال خبرنگار درباره این که گروهک تروریستی جیش العدل مدعی شده است که اگر جنازه افرادی را که متعلق به این گروهک بوده و در استان زاهدان اعدام شده‌اند بازگرداند جنازه شهید دانایی‌فر را تحویل خواهد داد، گفت: همان طور که ما بدون هیچ پیش شرطی مرزبانان را آزاد کردیم درصدد هستیم دامنه تعاملات را گسترش دهیم تا حرکت‌هایی را انجام دهیم و ما در این راستا تلاش خواهیم کرد.
هاشمی با اشاره به این که مرز عاری از خطر و مشکل نیست، افزود: هر چه قدر امنیت هم وجود داشته باشد ولی امکان مشکل در مرزها وجود دارد و ما در تلاش هستیم این گونه مسائل را به حداقل برسانیم.
وی درباره حضور مرزبانان ربوده شده در جمع خانواده‌هایشان اظهار داشت: این 4 نفر امروز نتوانستند نزد خانواده‌های خود بروند اما فردا عازم شهرستان‌های خودشان هستند.
استاندار سیستان و بلوچستان در پایان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما درباره سفر رئیس‌جمهور به این استان گفت: این سفر قطعی شده است اما هنوز زمان آن مشخص نیست و هفته آینده زمان آن تعیین می‌شود.

۱۳۹۳/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...