نسخه چاپی

قاضی‌پور:

آقای رئیس جمهور، برای احیای دریاچه ارومیه چكار كرده‌اید؟

عکس خبري -آقاي رئيس جمهور، براي احياي درياچه اروميه چکار کرده‌ايد؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس با طرح این پرسش كه آقای رئیس جمهور، برای احیای دریاچه ارومیه چكار كرده‌اید؟ گفت: اول وعده دادید و بعد خلف وعده شد.

به گزارش نما ، 5 تن از نمایندگان مجلس تذکرات شفاهی خود را به مسئولان اجرایی کشور در صحن علنی مطرح کردند.
هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن تشکر از سفر هیئت دولت به استان هرمزگان از وزیر نفت در خصوص تسریع در گازرسانی به شهرستان‌های حوزه انتخابیه‌اش در احداث پایانه صادراتی نفت و گاز تذکر داد.
وی همچنین در تذکری به وزیر کشور خواستار تأمین اعتبار و تسریع در جبران خسارات وارده به باغ‌هایی که براثر سیل آسیب دیده بودند، شد.
در ادامه نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در تذکر شفاهی اظهار داشت: اخطار اول من اصل 50 قانون اساسی به رئیس جمهور مربوط به دریاچه ارومیه است. آقای رئیس جمهور، برای احیای دریاچه ارومیه چکار کرده‌اید؟ اول وعده دادید و بعد خلف وعده شد.
وی ادامه داد: خشک شدن دریاچه ارومیه از 70 درصد به 90 درصد رسیده است و سبد کالای روستایی هنوز تحویل داده نشده است. اوایل سال جاری بارش سنگین برف مقارن با شکوفه دهی درختان بود که باعث خسارت‌های زیادی استان آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان و کردستان شد. لذا درخواست می کنیم غرامت این خسارت داده شود.
نماینده مردم ارومیه در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار تعیین تاریخ آزمون استخدام معلمان شرکتی و پیش دبستانی شد. همچنین تذکری به ربیعی در خصوص تبدیل وضعیت مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای و حجتی در خصوص استخدام ناظران طبق قانون مصوب مجلس ارائه کرد و گفت: آقای فانی، ربیعی و حجتی چرا قانون مصوب مجلس را اجرا نمی‌کنید ما مجبور هستیم که به دلیل عدم اجرای قانون از شما به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کنیم.
غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در خصوص قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار داشت: در بحث قانون هدفمندی یارانه‌ها نظر قانونگذار این است که همه مردم مجاز به ثبت نام هستند و نمی توان مانع ثبت نام شد بلکه دولت موظف است بررسی و قانون را عمل کند و مردم هستند که باید به خوبی تصمیم بگیرند و آنهایی که می‌توانند منصرف شوند در بخش دیگر خدمات اجتماعی کشور کمک کنند.
وی ادامه داد: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برای اقتصادو فرهنگ با مدیریت جهادی آنچه لازم است این است که باید موانع عدم اجرایی شناسایی شده و مهمترین مانعی که موجب به رکود کشیدن تولید می‌شود، بخش کشاورزی و دامداری است که از وزارت جهاد، کشاورزی و صنعت انتظار داریم با قوانین مناسب در بخش تأمین هزینه علوفه دامداران و حمایت از صنعت و تأمین سرمایه در گردش واحدهای نیمه فعال را لحاظ کند.
نماینده مردم گرمسار با اشاره به پروژه مترو تهران - ورامین -گرمسار خاطرنشان کرد: از وزارت راه و شهرسازی که همت مضاعفی را در شروع سال در حمل و نقل مردم داشتند انتظار دارم حال که پروژه مترو تهران ورامین گرمسار از شرکت راه آهن به شرکت مترو تهران واگذار شده و توسط شهرداری تهران اجرا می‌شود، اجازه ندهند مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی که سلیقه وی با این موضوع سازگاری ندارد و به طور مکرر دخالت کرده مانع اجرای این پروژه شود و دولت با عزم ملی در سال 93 این مترو را افتتاح کند.
در ادامه نوروزی نماینده علی آباد کتول در مجلس طی سخنانی با اشاره به سرمازدگی گلستان از اعضای هیئت دولت درخواست کرد که اعتباری برای این استان اختصاص دهند.
وی همچنین خواستار توجه ویژه نسبت به افزایش حقوق کارگران، کارمندان و فرهنگیان شد.
در پایان خانمحمدی نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی طی سخنانی از رئیس جمهور، وزارت جهاد کشاورزی و معاون برنامه ریزی ریاست جمهوری درخواست جبران خسارت ناشی از سرمازدگی باغداران و کشاورزان استان زنجان را اعلام کرد.
وی در پایان گفت: به دلیل اینکه وزارت کشور به دنبال لایحه جدید برای تقسیمات کشوری است، ارتقا را متوقف کرده این درحالی است که تصویر ضوابط جدید ممکن است به طول بی‌انجامد و دو شهر عالم پرور استان حوزه انتخابیه بنده تمامی مراحل ارتقا را طی کرده است لذا از وزارت کشور درخواست اقدام عاجل را دارم.

۱۳۹۳/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...