نسخه چاپی

نظر لاریجانی درخصوص حمایت از بخش كشاورزی

عکس خبري -نظر لاريجاني درخصوص حمايت از بخش کشاورزي

رئیس مجلس با بیان اینكه در هدفمندی یارانه‌ها منبعی را برای حمایت از تولید اختصاص دادیم، گفت: در هدفمندی یارانه‌ها باید از بخش كشاورزی حمایت بیشتری انجام شود.

به گزارش نما ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از پایان گزارش محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی و نماینده مرکز پژوهش‌ها در خصوص کشاورزی و اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: از آقای حجتی ممنونیم که توضیحات خوبی را ارائه کرد. البته سابقه آقای حجتی که پشتیبان فکر خودکفایی در محصولات کشاورزی بود، انتظارات از وی را بالا می‌برد.
وی خطاب به حجتی گفت: برنامه‌هایی که در بحث اقتصاد مقاومتی مطرح شد، مباحث اولیه بود و توجه کردید که حساسیت نمایندگان به دلیل کار شما و موضوع کشاورزی که امر فراگیری است، بسیار زیاد است لذا باید به همین میزان توجه کرد که کشاورزان برای کشور عزیز هستند و کار آنها برای کشور جنبه رکنی دارد. بنابراین همه باید به امر توجه و از کشاورزان حمایت کنیم.
رئیس مجلس تصریح کرد: اولین مسئله‌ای که خواهش می‌کنیم در دولت پیگیری کنید این است که در هدفمندی یارانه‌ها مبالغی برای حمایت از تولید در نظر گرفته شد و طبق همان قوانینی که شما گفتید که کشاورزی 3 ویژگی و پارامتر دارد، باید حمایت بیشتری از بخش کشاورزی از منابعی که برای حمایت از تولید اختصاص داده شد، شود تا قشر کشاورزان دچار مشکل نشوند لذا در ادامه کار هدفمندی یارانه‌ها حتما به این بخش توجه کنید تا تلاطمی در کار کشاورزان به وجود نیاید.
لاریجانی خاطرنشان کرد: نکته دیگر در ارتباط با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که قطعا اگر این سیاست‌ها به درستی مورد توجه قرار گیرد در محصولات اساسی خودکفا می‌شویم. آقای حجتی! ما شما را مسئول تامین غذایی کشور می‌دانیم یعنی حمایت غذایی با شماست. در قانون نیز تصویب شد و ما این اختیارات را از وزارتخانه صنعت و تجارت گرفتیم و به وزارتخانه جهاد کشاورزی دادیم و دولت باید همین مبنای قانونی را پیگیری کند لذا وقتی شما به مجلس تشریف می‌آورید باید با این پشتیبانی باشد که شما مسئول تامین غذای مردم هستید و اگر در مورد اقتصاد مقاومتی بحث این است در محصولات کشاورزی خودکفا شویم شما برنامه‌ای را تدوین کنید و نیازهای خود را برای پشتیبانی مجلس مشخص کنید و ما نیز شما را کمک خواهیم کرد و باور داریم که در محصولات اساسی باید خودکفا شویم دغدغه نمایندگان هم نیز همین است.
وی ادامه داد: برای بار دیگر که از شما تقاضا می‌شود در مجلس گزارش دهید شما باید با برنامه روشنی بیایید و کمک‌هایی که باید به شما بشود مشخص شود.
رئیس مجلس در ادامه خطاب به وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: آن نکته‌ای که گفتید که در محصولات کشاورزی سیاست شما این است که هزینه‌ها کاملا واقعی دیده شود و سود معقولی برای قیمت تضمینی در نظر بگیریم، حرف درستی است و ما از آن حمایت می‌کنیم و اگر می‌خواهیم برخی محصولات و اجناس ارزانتر به دست مردم برسد، باید یارانه اختصاص دهیم نه اینکه از جیب تولید کننده انجام شود چرا که کشاورز و دامدار تحمل این را ندارند یارانه را ازجیب خود بدهند.
لاریجانی ادامه داد: از شما تشکر می‌کنم که در مورد شیر تلاشی انجام دادید و قیمت آن در دولت معقول‌تر شد و در همان مورد نیز دولت یارانه پرداخت کرد و این مسیر باید ادامه پیدا کند. بعضی از قیمت‌های تضمینی که تعیین شده قبول داریم که نسبت به گذشته معقول‌تر قیمت‌گذاری شده و هم اینکه به موقع قیمت‌گذاری کرده‌اید اما بین قیمت گندم و جو تفاوت‌هایی وجود دارد که می‌تواند در آینده مشکلاتی را به وجود بیاورد. علی‌ایحال از گزارش شما خوشحالیم که شما نسبت به این موضوع حساس هستید و بار دیگر شما با برنامه‌ای زمانبندی تشریف بیاورید و بگویید چه نیازهایی دارید. قطعا نمایندگان نیز کمک خواهند کرد چرا که بخش کشاورزی بخش مهمی است و امیدواریم با این پشتیبانی و همکاری دولت و مجلس بتوانیم مشکلات قشر زحمتکش کشاورزی را تامین کنیم.

۱۳۹۳/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...