نسخه چاپی

اخبار ویژه روزنامه های پنجشنبه

آلمان: آمریكا پاسخگو نیست و هیچ مرز و معیاری نمی‌شناسد،آخرین وضعیت پرونده‌های زمین‌خواری و بابك زنجانی،معصومه ابتكار مصدوم شد،هواپیمای مالزیایی در قندهار است و ...از جمله برخی خبر ویژه روزنامه های پنجشنبه هستند كه میتوانید اینجا بخوانید.

*کیهان

گعده منافقین قدیم و جدید در منزل عبدالله نوری

گروهک نهضت ‌آزادی پس از تعطیلی روزنامه زنجیره‌ای آسمان، به روزنامه آرمان اسباب‌کشی کرده است.روزنامه آرمان دیروز ضمن انتشار مصاحبه مفصل با ابراهیم یزدی رئیس گروهک نهضت ‌آزادی از دیدار برخی اعضای این گروه از جمله ابراهیم یزدی و غلامعباس توسلی و هاشم صباغیان با عبدالله نوری و جمعی از اصلاح‌طلبان در منزل نوری خبر داد. به نوشته آرمان در این دیدار، کرباسچی، شمس‌الواعظین، صفدر حسینی، عرب‌سرخی، حکیمی‌پور و جواد اطاعت نیز حضور داشته و «گعده» کرده‌اند.این روزنامه زنجیره‌ای ادامه می‌دهد: عبدالله نوری همیشه ارتباط بسیار خوبی با اعضای نهضت ‌آزادی دارد.آرمان همچنین مصاحبه‌ای یک صفحه‌ای با ابراهیم یزدی منتشر کرد و تیتر زد «بقای همه ما در ماندن روحانی است».رئیس گروهک نفاق در این مصاحبه ضمن تحریف قرآن و جعل آیه‌‌ای تازه! گفته است: جامعه بشری علی‌الاطلاق یک جامعه گوناگون و متنوع است و به جهت مبانی قرآنی هم این گونه است که در آن آمده است اگر می‌خواستیم، شما را یک ملت واحد درست می‌کردیم. اختلاف در درون مردم امری طبیعی است و بعد هم در قرآن آمده است: «شما بر سر این اختلافات با هم نجنگید چون من در قیامت قضاوت می‌کنم که حق به جانب کیست»!

وی در ادامه با اشاره به نزدیکی گروهک متبوع وی با اصلاح‌طلبان می‌گوید: سال 76 آقای خاتمی آمد و همین اطلاح‌طلبان گفتند خودی و غیرخودی! اصلاح‌طلبان خودی و غیرخودی را سکه کردند اما اکنون دیگر این بحث نیست. در آن زمان به مناسبت عاشورا به تبریز رفته بودم و در جلسه یکی از دوستان سخنرانی کردم. آقای آقاجری هم آمده بود و من به محل سخنرانی او رفتم. بعد از سخنرانی هاشم آقاجری عده‌ای خواص ماندند که 20 تا 30 نفر بودند. آنها از آقای آقاجری پرسیدند که در سازمان مجاهدین افراد را خودی و غیرخودی کردید. خودی کیست و غیرخودی کیست؟ آقاجری گفت آنهایی که قانون اساسی و اصل ولایت را بپذیرند خودی هستند، معنایش این است که سازمان مجاهدین و هیئت‌های موتلفه خودی هستند اما نهضت ‌آزادی غیرخودی است!

یزدی در پاسخ این سؤال که «شما فکر می‌کنید آقای روحانی میانه‌رو است؟» گفت: ببینید بحث من میانه‌روی نیست. بحث من این است که چینش نیروهای سیاسی در ایران به نقطه‌ای رسیده است که به آن تعادل ناپایدار می‌گوییم. ما اکنون در تعادل ناپایدار هستیم و یک حادثه می‌تواند تعادل را به هم بزند.یزدی درباره انتخابات‌های گذشته می‌گوید: در سال 88 مثل سال 84 باز هم اصلاح‌طلبان دو کاندیدا داشتند و هر چه تلاش کردیم که یک کاندیدا وارد میدان شود، موفق نشدیم و هر دو باختند. در انتخابات 92 آقای عارف هم کاندیدا بود اما واقع‌گرایی از خود نشان داد و به نفع آقای روحانی کنار رفت.یزدی در عین حال درباره دوره سازندگی گفت: آقای هاشمی وقتی آمد که جنگ تمام شده بود و رزمندگان بازگشتند و دیدند زمانی که آنها در جبهه می‌جنگیدند، عده‌ای در اینجا بزم اقتصادی بر پا کرده‌اند. اختلافات بالا گرفت و امروز بسیاری از آنها که مخالفت می‌کنند دوستان قدیم هستند چون آنها به جبهه رفتند و جنگیدند اما برخی به نام آنها چه کارها که نکردند.

یادآور می‌شود آلودگی افراطیون شبه‌اصلاح‌طلبی نظیر عبدالله نوری و برخی دیگر از اعضای دولت اصلاحات به نهضت ‌آزادی در حالی است که حضرت امام خمینی(ره) درباره این گروهک تصریح فرموده‌اند اگر آنان در دولت موقت سر کار باقی می‌ماندند سیلی‌ای به اسلام و قرآن می‌زدند.آمریکایی‌ها سران گروهک نهضت ‌آزادی را جزو رابطین خوب خود در ایران و ابراهیم یزدی را کسی که تا دلتان بخواهد آمریکایی است، ارزیابی کرده‌اند.

لس‌آنجلس تایمز: حمایت عمومی از توافق ژنو در ایران کاهش یافته است

با فروکش کردن هیجان اولیه درباره توافق موقت ژنو و آشکار نشدن بی‌تاثیری این توافق بر تحریم‌ها، حمایت عمومی در ایران نسبت به این توافق کاهش یافته است.روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز ضمن انتشار این تحلیل نوشت: ایرانی‌ها بر این باورند که توافق موقت هسته‌ای، منافع اقتصادی چندانی برای آنها نداشته است. حسن روحانی در آغاز، این توافق را یک برد و دستاورد بزرگ می‌دانست که موجی از هجوم طلایی سرمایه‌گذاران خارجی را به همراه خواهد داشت. برخی ایرانیان نیز همین احساس را داشتند و با این هیجان همراه بودند. شرکت‌های ایرانی مذاکره با شرکت‌های عربی علاقمند به بازگشت به ایران را آغاز کردند و تجار نیز پروژه‌های همکاری مشترک با غرب را بررسی کردند. اما در حالی که شماری از تاجران خارجی اخیرا به ایران سفر کرده‌اند، معامله‌های چشمگیری انجام نشده است. اغلب تحریم‌ها همچنان به قوت خود باقی‌اند.

دنیل والتز، مدیر یک شرکت حقوقی در واشینگتن که به شرکت‌های خارجی در مورد تحریم‌ها مشاوره می‌دهد می‌گوید که هیات‌های بازرگانی خارجی به ایران می‌روند تا فرصت‌ها را شناسایی کنند اما در واقع هیچ قراردادی منعقد نمی‌شود
لس‌آنجلس تایمز می‌نویسد: اگر طرفین تصمیم بگیرند که دوره شش ماهه مذاکرات تمدید شود، طرف ایرانی احتمالا درخواست دریافت امتیازهای بیشتری خواهد داشت که شامل تعدیل بخش بیشتری از تحریم‌هاست. این در شرایطی است که دولت اوباما و متحدان‌اش نیز برای خودداری از ارایه امتیازهای حداکثری به ایران تحت فشار تندروها قرار دارند.این روزنامه معتقد است: تردیدها در ایران افزایش یافته و حساسیت عمومی از توافق ژنو کاهش یافته است..

شکایت از منتقدان هسته‌ای تبدیل به رویه می‌شود؟!

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس، گفت: دبیر خانه شورایعالی امنیت ملی از جواد کریمی قدوسی به خاطر نقد توافق ژنو شکایت کرد!به گزارش مشرق، محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از شکایت دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی از جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد در خانه ملت خبر داد.وی افزود: دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی به خاطر سخنان و مصاحبه‌‌های این نماینده مجلس در ارتباط با توافق هسته‌ای ژنو از وی شکایت کرده است که این شکایت به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع شد.رئیس کمیسیون اصل 90 خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سخنان و مصاحبه‌های آقای کریمی‌قدوسی در راستای ایفای نقش نمایندگی بوده و متضمن هیچ اقدامی خلاف امنیت ملی نیست، این نماینده مجلس به کمیسیون اصل نود شکایت کرد.

دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی پیش از این نیز از حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس و روزنامه وطن امروز به علت نقد توافق هسته‌ای شکایت کرده بود.

ناامیدی اپوزیسیون از آزادی عمل فتنه‌گران

یک عضو گروهک اتحاد جمهوری‌خواهان گفت با وجود برخی موضع‌گیری‌های مثبت دولت، مخالفان نظام هیچ دستاوردی در عرصه فضای سیاسی نداشته‌اند.مهدی فتا‌پور که در آلمان اقامت دارد، در مصاحبه با روز آن‌لاین گفته است: قابل دفاع بودن یا نبودن کارنامه دولت روحانی وابسته به این است که شما چه انتظاری از ایشان داشته یا دارید و کارنامه ایشان را با چه کسی مقایسه کنید. فراموش نکنید که در کشور ما مهم‌ترین تصمیمات توسط ولی‌فقیه اتخاذ می‌شود و این امر بررسی کارنامه مجرد رئیس‌جمهور را دشوارتر می‌کند.

وی می‌گوید: در عرصه فرهنگی دولت تحت فشار راست‌گرایان و متحدین محافظه‌کار خود است و با وجود موضع‌گیری‌های مثبت وی و برخی دیگر از مسئولان، این موضع‌گیری‌ها هنوز نتوانسته از مرحله وعده فراتر رفته و دستاوردهای عملی مهمی به بار آورد. در عرصه گشایش فضای سیاسی ما هیچ دستاوردی نداشته‌ایم و هیچ گشایشی صورت نگرفته است. در زمینه گشایش سیاسی تا به حال هیچ اقدامی صورت نگرفته و هیچ تلاش یا ابتکاری از طرف آقای روحانی و کابینه ایشان در این زمینه دیده نشده.همچنین لغو حصر و آزادی زندانیان عملی نشد.

آلمان: آمریکا پاسخگو نیست و هیچ مرز و معیاری نمی‌شناسد

افشای شنود تلفن همراه آنگلا مرکل توسط آژانس امنیت ملی آمریکا انتقادهای فراوانی را در آلمان به همراه داشت، اما آمریکا توجهی به درخواست صدراعظم آلمان برای کسب اطلاعات بیشتر نکرده است.به گزارش دویچه وله به نقل از نشریه آلمانی «زکسیشه سایتونگ» آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در اکتبر 2013 از آمریکا درخواست کرده بود تا نگاهی به پرونده شنود تلفنی خود که از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) صورت گرفته بود، بیندازد اما این درخواست که رسماً از سوی وزارت کشور آلمان تسلیم آمریکا شده بود، تاکنون بدون جواب مانده است. این روزنامه به نقل از پاسخی که وزارت کشور آلمان به پرسش فراکسیون حزب سبزها در مجلس داده، می‌نویسد: «دولت ایالات متحده آمریکا اطلاعات مورد نیاز را به دولت آلمان نداده است.»

توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان در گفت‌وگو با مجله «اشپیگل» به شدت از رفتار دولت آمریکا در مورد پرونده شنود اطلاعاتی آژانس امنیت ملی این کشور انتقاد کرد و گفت: آمریکا تاکنون توجهی به درخواست آلمان مبنی بر دریافت اطلاعات مورد نیاز نشان نداده است.وی اظهار داشت: «چنانچه دو سوم گفته‌های ادوارد اسنودن یا اطلاعاتی که او به نقل از منابع آگاه ذکر می‌کند، صحیح باشد، من به این نتیجه می‌رسم که ایالات متحده بدون هیچ مرز و معیاری عمل می‌کند.»وی با اشاره به سفر آتی صدراعظم آلمان به آمریکا در ماه مه، ‌نسبت به پیشبرد مذاکرات در زمینه امضای تفاهم‌نامه امنیتی اطلاعاتی میان آلمان و آمریکا اظهار ناامیدی کرد و گفت: «بعد از همه چیزهایی که من می‌شنوم، انعقاد یک پیمان ضد جاسوسی روی نخواهد داد.»

ایران برای آمریکا زخمی است که هرگز سر آن بسته نمی‌شود

در حالی که مقامات رژیم مستکبر آمریکا با لحنی فریبکارانه همواره از ملت ایران خواسته‌اند گذشته‌ها را فراموش کنند، یک روزنامه آمریکایی تأکید کرد: ایران زخمی است که هرگز سر آن بسته نمی‌شود!واشنگتن تایمز بی‌آن که درباره کارشکنی دولت آمریکا و عدم صدور ویزا برای سفیر جدید ایران در سازمان ملل (حمید ابوطالبی) توضیح دهد، مدعی شد وی چون جزو دانشجویان پیرو خط امام بوده،‌دارای پیشه اعمال تروریستی است!ابوطالبی پیش از معرفی به عنوان سفیر جدید ایران در سازمان ملل، به عنوان دیپلمات در کشورهای مختلف اروپایی حضور داشته و آخرین سمت وی، معاونت سیاسی دفتر رئیس جمهور بوده است.

این روزنامه می‌افزاید: تردید نکنیم که ایران مصمم است قدرت بگیرد و نیرومند شود این یک واقعیت است. اوباما باید دست رد به سینه اسلام رادیکال بزند.یادآور می‌شود تسخیر لانه جاسوسی و پاکسازی آن از توطئه‌گران، واکنش ملت ایران به 25 سال ظلم و جنایت رژیم آمریکا بود اما مستکبران آمریکایی که در آن ماجرا ابهت ابرقدرتی‌شان شکست، ماجرا را از آخر آن تعریف می‌کنند

*ایران

آخرین وضعیت پرونده‌های زمین‌خواری و بابک زنجانی

خبر اول این که رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در خصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: این پرونده به دلیل اینکه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح شده عملا بین سه قوه در حال پیگیری است و هر دو هفته یک بار که جلسات ستاد مبارزه با مفاسد تشکیل می‌شود گزارش آن ارائه خواهد شد اما نهایتا تلاش همه این است که بدهی بیش از دو میلیارد یورویی بابک زنجانی هر چه زودتر وصول شود. همچنین غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدام‌های تأمینی و تربیتی کشور در خصوص وضع بابک زنجانی در زندان به مهر گفت: بابک زنجانی در سلول انفرادی زندان اوین به سر می‌برد و تا آنجایی که من اطلاع دارم در وضع او تغییری حاصل نشده است. به گزارش ایسنا ، محمدعلی پورمختار درباره پرونده زمین‌خواری اظهارداشت: این موضوع در سال گذشته با وزارتخانه‌های راه، کشور و جهاد کشاورزی مطرح شد و با توجه به اینکه شهرداری‌ها، فرماندار‌ی‌ها و دهیاری‌ها در این باره مسئولیت دارند ، مقرر شد در استانداری‌ها کمیته‌ای برای مبارزه با زمین‌خواری تشکیل شود تا اجازه تصرف اراضی به زمین‌خواران داده نشود.

طرحی که موجب شادی رهبر انقلاب شد

خبر دیگر این که عضو هیأت رئیسه مجلس از بررسی طرح رسیدگی به اموال مسئولان در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و گفت: رؤسای مجالس هفتم و هشتم گفتند که رهبری از تصویب این طرح اظهار خوشحالی کردند. به گزارش ایران، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و عضو هیأت رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی دیروز با حضور در جمع خبرنگاران یادآور شد که طرح رسیدگی به اموال مسئولان به دلیل اختلاف با شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته است که امیدواریم زودتر تصویب شود.

پیشنهاد نظرسنجی از عملکرد قوه قضائیه

شنیدیم که مجتبی رحماندوست، نماینده تهران در مجلس به قوه قضائیه پیشنهاد داد برای تنظیم برنامه‌های آینده خود عملکردش را در بوته نظر سنجی از مردم بگذارد. به گزارش ایران، رحماندوست در جلسه علنی دیروز مجلس گفت: از قوه قضائیه می‌خواهم تا جایگاه خود را در بین مردم ایران به نظرسنجی بگذارد و ساختار و عملکرد خود را براساس آن تنظیم کند، زیرا معتقدم در بسیاری از موارد مظلومان و فقرا یا نمی‌توانند احقاق حق کنند یا به خاطر پیچیدگی‌های دادرسی و یا مجبور بودن به تحمل برخی از رفتارها از حق خود گذشته و عطایش را به لقایش می بخشند.

حمایت ایران از مردم سوریه با ارسال محموله غذایی

با خبر شدیم که به منظور کمک به مردم سوریه و مقابله با کمبود غذا در این منطقه 30 هزار تن محصولات غذایی از ایران به این کشور ارسال شد. به گزارش آسوشیتدپرس، شبکه‌ تلویزیونی دولت سوریه اعلام کرد که کشتی حامل این محصولات غذایی به یک بندرگاه در دریای مدیترانه وارد شده است. آسوشیتدپرس در ادامه گزارش مدعی شد که ایران ماه مه گذشته 6/3 میلیارد دلار اعتبار به سوریه اختصاص داده تا رئیس جمهوری این کشور بتواند محصولات نفتی خریداری کند.

اصرار مخالفان توافقنامه ژنو بر رفتن به صدا و سیما

خبر رسیده که مهرداد بذرپاش در حال جمع‌آوری امضا برای حضور مخالفان توافقنامه ژنو در مذاکرات هسته‌ای در کنار موافقان این توافقنامه در جلسات صدا و سیما است. به گزارش مهر، در این تقاضانامه که تاکنون تعداد امضا‌کنندگان آن به عدد 70 رسیده است، درخواست شده علاوه بر موافقان توافقنامه ژنو، منتقدان این توافقنامه در مذاکرات هسته‌ای در برنامه‌ها و جلسه‌های صدا و سیما حضور یابند و نظرات خود را در این باره مطرح کند. این در حالی است که تا کنون صدا و سیما برنامه‌ای صرف حمایت از توافقنامه ژنو تولید نکرده است تا مبنای درخواست برای حضور منتقدان قرار گیرد.

ریچارد فرای را در ایران دفن نکنید

یک خبر دیگر این که حجت‌الاسلام احمد سالک،نماینده عضو جبهه پایداری اصفهان در مجلس در تذکری به دولت از رئیس‌جمهوری خواست مانع دفن «ریچارد فرای» در حاشیه زاینده‌رود شود. به گزارش ایران، او در تذکری در جلسه علنی دیروز مجلس گفت: « فرای و استاد وی از سارقان میراث فرهنگی در کشور هستند و خودشان بارها اذعان کرده‌اند که با کارهایی که می‌کردند مردم کشورهایی را که در آن فعالیت می‌کردند ناراحت کردند.» درخواست سالک از روحانی در حالی مطرح می‌شود که جسد «آرتور پوپ» ایران‌شناس امریکایی دیگری نیز سال‌ها است که براساس وصیتش در کنار زاینده رود دفن شده است. «ریچارد فرای» نیز همین وصیت را دارد. اهدای یک خانه باشکوه در ایران از سوی احمدی‌نژاد به او هیچ اعتراضی را در میان اعضای جبهه پایداری برنینگیخت. فرای همان زمان از احمدی نژاد خواسته بود تا در کنار «پوپ» دفن شود.

ثبت نام یارانه و رونق کسب و کار کافی نت‌ها

مطلع شدیم که با آغاز زمان ثبت نام نیازمندان به دریافت یارانه نقدی، کسب و کار صاحبان کافی نت رونق گرفت. روز گذشته تصاویر منتشر شده از کافی نت‌ها نشان می‌داد که مردم برای ثبت نام در مقابل کافی‌نت‌ها صف ایستاده بودند. همچنین مشاهدات خبرنگار ایران حاکی از آن است که برخی سوپرمارکت‌های محلی که دسترسی به اینترنت دارند با نصب پلاکارد‌هایی اقدام به ثبت نام شهروندان می‌کنند. این در حالی است که اعلام شده شهروندانی که می‌خواهند برای دریافت یارانه نقدی ثبت‌نام کنند ولی دسترسی به اینترنت ندارند، می‌توانند از طریق دفاتر پستی مناطق، پست بانک، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، پلیس +10 و دفاتر پیشخوان دولت نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. ثبت نام در دفاتر پست، پست‌بانک، پیش‌خوان دولت و پلیس +10 بر اساس تعرفه اعلام شده است، اما در کمیته امداد و بهزیستی ثبت نام رایگان است.

فاصله ایران با بمب اتمی از نگاه کری

خبردار شدیم که جان کری، وزیر خارجه امریکا که در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا به سؤال‌های سناتورها پاسخ می‌گفت، مدعی شد: «اگر ایران غنی‌سازی در سطح بالا را از سر بگیرد با تولید مواد لازم برای ساخت بمب اتمی دو ماه فاصله خواهد داشت و این وضع منجر به پاسخ مستقیم امریکا می‌شود.» وی ادامه داد: «البته این موضوع به این معنی نیست که ایران پس از این مدت دارای کلاهک اتمی یا سیستم پرتاب بمب اتمی خواهد بود بلکه موضوع به مالکیت مواد لازم برای تولید بمب اتمی مربوط می‌شود.» به گزارش عصر ایران، به نقل از رویترز، کری در ادامه نیز هشدار داد: در صورت اجرای توافقنامه صادرات نفت مقابل واردات کالا میان ایران و روسیه، امکان اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران وجود دارد.

احضار 4 شرکت امریکایی در تحقیقات مربوط به تحریم‌ ایران

آگاه شدیم که دپارتمان خدمات مالی نیویورک برای چهار شرکت بیمه امریکایی احضاریه‌هایی ارسال کرده و خواهان اطلاعات مربوط به معاملاتشان با غول تجارت کالای سوئیسی «گلنکور اکستراتا» و تجارت فلزات این شرکت با ایران شده است. گلنکور سال گذشته اعلام کرد: «در مبادله فلزی با ایران هیچ خلافی مرتکب نشده است.» سخنگوی شرکت‌های چاب و سی ان ای در گفت‌وگو با رویترز از همکاری در این تحقیقات خبر دادند، اما دو شرکت بیمه امریکایی دیگر حاضر به اظهار نظر در این باره نشدند. فلزات گران بها از جمله موارد تحریمی امریکا علیه ایران است که در توافقنامه ژنو نیز به قوت خود باقی ماند و رفع نشد.

آیت‌الله مصباح یزدی در همایش نقد اعتدال

دست آخر این که آیت الله مصباح یزدی که در همایشی با عنوان «گفتمان اعتدال در بوته نقد» شرکت کرده بود، گفت: «ما کسی را متهم نمی‌کنیم که اگر سخن از اعتدال گفت، می‌خواهد خلاف اسلام رفتار کند و ضد اسلام است، اما بینش‌ها فرق می‌کند و مکاتبی که ما را به این تشخیص‌ها وادار می‌کند مختلف است». به گزارش رجانیوز، وی افزود: «تصوری که خیلی‌ها از اعتدال دارند این است که کمی ملاحظه متدینان شود و کمی هم لحاظ آنها، متأسفانه بعضی در نوشته‌های خود تصریح کردند که منظور از اعتدال، حد وسط بین شریعت و خواسته‌های عمومی فرهنگ جهانی است.» وی در ادامه افزود: «اگر اعتدال این باشد بهتر این است که اسمش را التقاط بگذاریم، نه اعتدال.»

*جام جم

بهره برداری از 2 طرح جدید هسته ای

همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای، اتاق کنترل جدید رآکتور تهران و واحد تولید ایزوتوپ اکسیژن ۱۸ در مجتمع آب سنگین اراک مورد بهره‌برداری قرار گرفت.به گزارش واحد مرکزی خبر، در مراسمی که با حضور دکتر علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد، وی دستور آغاز بـــه کار اتاق کنترل جدید رآکتور تهران را صادر کرد.
معصومه ابتکار مصدوم شد

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حــــفاظت محیط زیست، صبح دیروز در سانحه رانندگی مصدوم شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست، معصومه ابتکار در مسیر حرکت به سمت هیات دولت در اثر سانحه رانندگی از ناحیه کتف دچار آسیب‌دیدگی و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.پس از این حادثه حسن روحانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با معصومه ابتکار از وی احوالپرسی کرد. وزیر بهداشت نیز به عیادت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست رفت و در جریان مراحل درمان وی قرار گرفت.

شکایت دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی از کریمی قدوسی

محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفته است که دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از جواد کریمی‌قدوسی شکایت کرده است. او به تسنیم گفته سخنان و مصاحبه‌های نماینده مشهد در مجلس در ارتباط با توافق هسته‌ای ژنو عامل این شکایت بوده و به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع شده است. گفته شده که کریمی هم متقابلا از شورای عالی امنیت ملی به کمیسیون اصل90 شکایت کرده است.

روایت اصغرزاده از نقش ابوطالبی در تسخیر سفارت آمریکا

ابراهیم اصغرزاده در واکنش به رفتار آمریکا نسبت به انتخاب سعید ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل به بهانه مشارکت او در تسخیر لانه جاسوسی گفت: آقای ابوطالبی در جریان تسخیر سفارت آمریکا جزو مترجمان موقت بودند و در تصمیم‌گیری‌ها حضور نداشتند. به گزارش ایسنا، این فعال سیاسی افزود: ابوطالبی جزو اقدام‌کنندگان نبود و بعدا پیوستند و در کارها به صورت پروژه‌ای شرکت می‌کردند.

طرح دوباره احتمال سفر هاشمی به عربستان

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برای سفر به عربستان دعوت شده، گفت: احتمال می‌رود که وی امسال به عربستان سفر کند.غلامعلی رجایی در حالی در گفت‌وگو با تسنیم از احتمال انجام این سفر خبر داده که سال گذشته نیز زمزمه‌هایی درباره انجام آن به گوش می‌رسید اما این امر تحقق نیافت. مشاور هاشمی که در حاشیه مجلس ختم پدر همسر سیدمحمد خاتمی سخن می‌گفت، بدون اشاره به جزئیات این سفر تاکید کرد: «همه چیز محتمل است. باید هماهنگی‌ها انجام شود.»

زاکانی: متهمان کرسنت نیامدند

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این‌که متهمان کرسنت به مجلس نیامدند، گفت که هفته آینده گزارش نهایی مربوط به قراردادهای نفتی به خانه ملت ارائه می‌شود. علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: این گزارش مربوط به قراردادهای نفتی از جمله کرسنت، توتال، استات اویل و قراردادهای مختلف دیگر است. این گزارش به کمیسیون انرژی داده خواهد شد و این کمیسیون طریقه انتقال گزارش به صحن را معین خواهد کرد.

تشکیل فراکسیون اعتدال تا پایان فروردین

ابراهیم نکو، نماینده مردم رباط کریم و بهارستان از تلاش دوباره برای تشکیل فراکسیون اعتدال خبر داد و گفت: تا پایان فروردین ماه فراکسیون اعتدال با بیش از ۱۴۰عضو اعلام موجودیت می‌کند. او در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این‌که کیک تولد فراکسیون اعتدال را سفارش داده‌ایم، بیان کرد: عده‌ای تلاش می‌کردند فراکسیون اعتدال را در نطفه خفه کنند اما نتوانستند.

نگرانی واشنگتن از قرارداد تهران ـ مسکو

موضوع قرارداد نفتی تهران ـ مسکو در حالی به کابوس آمریکا تبدیل شده که هنوز جزئیات این قرارداد روشن نیست. جان کری وزیر خارجه آمریکا دیروز گفته اگر ایران و روسیه به سمت عقد قرارداد نفت در برابر کالا بروند، آمریکا اعمال تحریم می‌کند.به گزارش انتخاب، وی به کمیته روابط خارجی سنا گفت که دولت اوباما به ایران و روسیه در مورد قرارداد نفتی هشدار داده است و این قرارداد توافق موقت را زیر پا می‌گذارد و می‌تواند باعث تحریم‌های آمریکا شود.در همین حال تسنیم به نقل از بیژن نامدارزنگنه، وزیر نفت نوشت که وی انعقاد قرارداد بین ایران و روسیه را نه تائید می‌کند نه تکذیب.

*قدس
هواپیمای مالزیایی در قندهار است

العالم: یک روزنامه روسی به نقل از برخی منابع امنیتی مدعی شده که هواپیمای مالزیایی در نزدیکی قندهار افغانستان فرود آمده و مسافران آن در سلامت به سر می برند و تروریستهای رباینده هواپیما احتمالاً قصد دارند تا با آمریکاییها و یا چینی ها وارد مذاکره شوند.

تشکر یونسی از مولوی عبدالحمید

ایرنا: مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیتهای دینی گفت: ارگانها و شخصیتهای مختلفی برای آزادی مرزبانان تلاش کردند و مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان یکی از شخصیتهایی بود که در این زمینه تلاش کرد و باید از وی سپاسگزاری کنیم.

رویانیان «پرونده» دارد

نامه نیوز: حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری با تکذیب خبر بازداشت مدیرعامل سابق پرسپولیس، از تشکیل پرونده برای وی خبر داد.

حال ابتکار خوب است

تسنیم: سید عیسی هاشمی فرزند رئیس سازمان محیط زیست، حال عمومی مادر را رضایتبخش اعلام کرد و گفت: وضع عمومی مادرم خوب است و در حال آماده شدن برای عمل جراحی است. سید عیسی هاشمی درباره حادثه رانندگی که بتازگی برای معصومه ابتکار اتفاق افتاد گفت: در این حادثه فقط مادرم دچار مصدومیت شده است.

احتمال می‌دهیم دانایی‌فر زنده باشد

تسنیم: عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با توجه به شواهد و قرائنی که در دست بوده، بر این باور هستیم که جمشید دانایی‌‌فر، یکی از پنج مرزبان ربوده شده ایرانی به شهادت نرسیده است.

محبوب‌ترین عدد جهان چیست؟

ایسنا: نتایج یک نظرسنجی جهانی با حضور بیش از 44 هزار نفر از مردم جهان، نشان می‌دهد عدد هفت محبوب بیشتر مردم جهان محسوب می‌شود.

پوستری جالب برای مقابله با حملات آمریکا

عصرایران: جمعی از هنرمندان پاکستانی با مشارکت هنرمندان فرانسوی پوستری بزرگ از یک دختر پاکستانی ساکن مناطق قبیله نشین این کشور که خانواده خود را در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی از دست داده است، نصب کرده اند.
این فعالان امیدوارند از این طریق بتوانند بر حملات هواپیماهای بدون سرنشین تأثیر بگذارند تا نظامیان آمریکایی را متوجه حضور غیرنظامیان در مناطق قبیله ای پاکستان کنند.

مجوز دانشگاه ایرانیان اعتبار ندارد

خانه ملت: رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره معتبر نبودن مجوز دانشگاه ایرانیان گفت: مجوز این دانشگاه از نظر وزارت علوم اعتباری ندارد.

هراس صهیونیستها از قدرت اینترنتی ایران

فرارو: نشریه صهیونیستی انسایت که از سوی مرکز مطالعات امنیت ملی در تل آویو منتشر می شود، هشدار داد که قدرت سایبری ایران در فضای اینترنت و الکترونیک رو به گسترش است و می تواند تهدیدی جدید و ویرانگر و شوک آور برای اسراییل محسوب شود، از این رو لازم است که تصمیم گیران سیاسی در اسراییل و غرب به سرعت وارد عمل شده و جلوی پیشرفت روزافزون ایران را بگیرند.

هزینه عملیات جست‌وجوی هواپیمای مالزی

قدس آنلاین: هزینه مربوط به عملیات جست‌وجوی هواپیمای مسافربری مالزی که بیش از چهار هفته از ناپدید شدن آن می‌گذرد، به بیش از 44 میلیون دلار رسیده است.

کشف10 تن مواد مخدر در تعطیلات

الف: علیرضا اکبرشاهی مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از 10 تن مواد مخدر در تعطیلات نوروز و شهادت یکی از نیروهای پلیس استان کرمان در این رابطه خبر داد.

اعدام با آتش افکن!

ایسنا: ادعا شده که یکی از مقامهای ارشد کره شمالی پس از آنکه از سوی رهبر پیونگ یانگ به عنوان «دشمن کشور» توصیف شد، با استفاده از «آتش افکن» کشته شده است.

مجلس ختم همراه دیدارهای سیاسی

گروه سیاسی:مراسم ختم پدر همسر سیدمحمد خاتمی در مسجد الغدیر تهران به صحنه دیدار چهره های سیاسی با یکدیگر تبدیل شد. شماری از چهره های دولتی از جله معاون اول رئیس جمهوردر این مراسم حضور داشت.

۱۳۹۳/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...