نسخه چاپی

رسیدن به توافق دائمی در مذاكرات منوط به چیست؟

عکس خبري -رسيدن به توافق دائمي در مذاکرات منوط به چيست؟

دبیر تشكیلات دفتر تحكیم وحدت گفت: طرف‌های مذاكره كننده باید توجه داشته باشند كه اگر قرار است به یك توافق دائمی و نهایی برسیم، باید حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به شكل درستی رعایت شود.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی بیانی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در مورد دور جدید مذاکرات 1+5 گفت: نکته‌ای که باید در این دور مذاکرات مورد توجه قرار مي‌گرفت بحث تصویب قطع نامه اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران بود.
وی افزود: با توجه به این که سرپرستی گروه 1+5 برعهده خانم اشتون بوده و از طرف دیگر وی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپاست، فرصت خوبی برای نشان دادن اعتراض جمهوری اسلامی به قطع‌نامه ضد ایرانی بود
بیانی با بیان اینکه از ابتدای امضای توافق نامه ژنو تا به امروز این طرف ایرانی بود که به تعهدات خود پایبند بود، گفت: غربی‌ها در حد قابل قبولی به تعهدات خود پای‌بند نبوده‌اند و این مسئله در این مذاکرات باید مورد توجه قرار بگيرد.
دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با اشاره به خوش‌بینی نسبت به این مذاکرات خاطر نشان کرد: وظیفه ما همواره حمایت از دولت و سیاست آن بوده است، هرچند به طرف‌های غربی و اروپایی خوشبین نیستیم، اما به مذاکرات امیدواریم.
وی در پایان تاکید کرد: طرف‌های مذاکره کننده باید توجه داشته باشند که اگر قرار است به یک توافق دائمی و نهایی برسیم، بايد حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به شکل درستی رعایت شود.

۱۳۹۳/۱/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...