نسخه چاپی

كاخ سفید:«حمید ابوطالبی» گزینه مناسبی نیست

سخنگوی وزارت خارجه آمریكا در كنفرانس خبری روزانه‌اش تصریح كرد كه موضع صریح آمریكا درباره گزینه پیشنهادی ایران بعنوان نماینده تهران در سازمان ملل این است كه «حمید ابوطالبی» گزینه مناسبی برای این سمت نیست.

به گزارش نما، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود به موضوع «حمید طالبی» سفیر پیشنهادی ایران در سازمان ملل که در تسخیر لانه جاسوسی نقش داشته است اشاره کرد و گفت که آمریکا به عنوان کشور میزبان سازمان ملل، به جز استثنائات محدود، طبق بخش ۱۱ توافقنامه مقر سازمان ملل موظف است که مانع عبور به و از مقر سازمان ملل نشود و به طور قطع این بدان مفهوم است که به نمایندگان منتخب کشورهای عضو سازمان ملل اجازه ورود به آمریکا برای هدف نمایندگی کشورهایشان در سازمان ملل را بدهد.

وی ادامه داد: و همانطور که شما می‌دانید، تمامی روادیدها در مطابقت و هماهنگی با قوانین و تشریفات آمریکا سنجیده می‌شود اما در بین موارد دیگر موارد خاصی برای موضوعات امنیتی و مرتبط با آن وجود دارد و شامل امنیت، تروریسم و نگرانی‌های سیاست خارجی می‌شود و بنابراین طیف گسترده‌ای از دلایل وجود دارد که یک روادید می‌تواند فاقد صلاحیت تلقی شود.

جن ساکی که حاضر نشد در کنفرانس خبری خود اطلاعات دقیق و روشنی درباره روادید ابوطالبی دهد، تأکید کرد: من قصد ندارم جزئیاتی در نشست‌های عمومی در اینباره مطرح کنم. ما به وضوح ابراز کردیم که ابوطابی، گزینه مناسبی نیست.

۱۳۹۳/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...