نسخه چاپی

برنامه های سازمان بسیج اساتید در سال 93

عکس خبري -برنامه هاي سازمان بسيج اساتيد در سال 93

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: برای تحقق شعار سال برنامه‌های متنوع و متعددی را دنبال می‌كنیم و در صدد هستیم مفهوم اقتصاد مقاومتی و فرهنگ جهادی را برای دانشگاهیان كشور تبیین كنیم.

به گزارش نما ، نشست اقتصاد مقاومتی و فرهنگ جهادی سازمان بسیج اساتید کشور با حضور سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، معاونین و مدیران و مسئولان بسیج اساتید استان‌ها طی روزهای 20 و 21 فروردین در تهران برگزار شد.
بنابراین گزارش این نشست دو روزه با هدف دست‌یابی به شیوه‌ها و راه‌کارهای عملیاتی کردن ‌برنامه‌های سال 93 سازمان با محوریت اقتصاد مقاومتی و فرهنگ جهادی پیش بینی شده است.
سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در این نشست با اشاره به موضوعات مهم روز کشور به‌ویژه پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب با محوریت اقتصاد مقاومتی و فرهنگ جهادی، گفت: در جنگ تمام‌عیار نظام سلطه با انقلاب اسلامی، عملیاتی کردن سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و مقابله با جنگ نرم دشمن، ماموریت اصلی شبکه‌های فرماندهان جنگ نرم و دبیران حلقه‌های علمی و حلقه‌های صالحین بسیج اساتید کشور باید باشد و این سلسله نشست‌ها به منظور رسیدن به الگوهای مؤثر و جریان‌ساز اجرایی طراحی شده‌است.
وی ادامه داد: تبیین مفاهیم، مبانی و فرهنگ‌سازی و تبدیل اقتصاد مقاومتی و فرهنگ جهادی به گفتمان غالب در کشور و همچنین آموزش کارآفرینان مردمی به طور گسترده باید در سال‌جاری در دستور کار سازمان بسیج اساتید کشور قرار بگیرد.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به برنامه‌های این سازمان در سال جدید، به لزوم برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری و هدف‌گذاری برای تحقق شعار سال و رهنمودها و دغدغه‌های مقام عظمای ولایت تأکید کرد و افزود: برای تحقق شعار سال برنامه‌های متنوع و متعددی را دنبال می‌کنیم و در صدد هستیم مفهوم اقتصاد مقاومتی و فرهنگ جهادی را برای دانشگاهیان کشور تبیین کنیم.
وی با بیان اینکه سازمان بسیج اساتیدکشور در حوزه شبکه‌های جنگ نرم و حلقه‌های علمی و حلقه‌های صالحین در سال‌های اخیر سازمان دهی و اقدام‌های گسترده و موفقی داشته‌است، اضافه کرد: فقط در بحث جنگ نرم شبکه پنج هزار نفری از اساتید را آموزش دادیم و در بحث اقتصاد مقاومتی هم در نظر داریم کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها برای آموزش مفاهیم‌ و شاخص‌های اقتصاد مقاومتی برگزار کنیم تا اساتید در استان‌ها زمینه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی و فرهنگ جهادی را فراهم کرده و به مسئولان استان‌ها کمک کنند.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه گفت: همچنین برنامه‌هایی را نیز برای گفتمان‌سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی در نظر داریم.
وی از تشکیل حلقه‌های علمی متشکل از اساتید و دانشجویان خبر داد و افزود: در نظر داریم حلقه‌های علمی با حضور اساتید و دانشجویان تشکیل دهیم تا این حلقه‌ها در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها مشکلات را بررسی کرده و برای حل آن کمک کنند و به طور کلی پیوند صنعت و دانشگاه را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور آغاز کرده‌ایم.
صلاحی خاطرنشان کرد: کشور چون در حوزه‌های سیاسی، دفاعی، امنیتی، علم و فناوری دارای نظام است، پیشرفت‌ها و دستاوردهای بسیار خوبی داشته‌است.
وی تصریح کرد: مشکل اساسی در دو حوزه اقتصادی و فرهنگی بدلیل فقدان نظام است که 24 بند ابلاغی مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی در صورت تلاش دولت، مجلس و دانشگاه‌ها می‌تواند مبنای نظام اقتصادی را شکل دهد.
صلاحی گفتمان‌سازی و تبدیل این موضوع به مطالبه عمومی ملت، آموزش کارآفرینان مردمی بخصوص با کمک و مشارکت شبکه بی‌نظیر فرماندهان جنگ نرم، واردکردن حلقه های علمی در حل معضلات و مشکلات کارگاه ها و کارخانه ها و مراکز تولیدی کشور را از جمله راه‌کارهای موثر در تحقق و اجرای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: اساتید بسیجی و دانشگاهیان باید با گفتمان‌سازی و تبیین تمایزات و تفاوت‌های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ریاضتی بپردازند.
وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی و برکات و دستاوردهای آن منشاء حل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور است، اضافه کرد: یکی از رسالت‌های بزرگ سازمان بسیج اساتید و دانشگاهیان گفتمان‌سازی برای تشکیل دولت در تراز نظام اسلامی است.
بر اساس این گزارش در این نشست معاونین سازمان بسیج اساتید کشور ضمن ارائه گزارشی از چشم‌انداز فعالیت‌های سازمان در زمینه‌های مختلف با هم اندیشی مسئولان بسیج اساتید استان‌ها به موضوع چگونگی مشارکت مؤثر حلقه‌های علمی و حلقه‌های صالحین و بهره‌گیری از تجربه موفق شبکه‌های جنگ نرم و برپایی کارگاه‌های آموزشی و راهبردی برای گفتمان‌سازی و جریان‌سازی فکری و علمی و عملی پیرامون اقتصاد مقاومتی و فرهنگ جهادی پرداختند.
شایان ذکر است سازمان بسیج اساتیدکشور اواخر سال گذشته متعاقب ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری به سران سه قوه همایش دو روزه‌ایی را با حضور اساتید و مدیران سازمانی و دانشگاهی برگزار کرد و با انتشار بیانیه‌ای ابلاغ سیاست‌های اقتصادی مقام عظمای ولایت با محوریت اقتصاد مقاومتی را بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد مدیریتی و خواستگاه تحول اقتصادی کشور و عملیاتی شدن حماسه بزرگ اقتصادی خواند.

۱۳۹۳/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...