نسخه چاپی

تدوین طرح"جامع راهبرد هسته‌ای كشور"

عکس خبري -تدوين طرح"جامع راهبرد هسته‌اي کشور"

عضو كمیسیون انرژی مجلس از تشكیل ۳ كمیته تخصصی برای تدوین طرح جامع راهبرد هسته‌ای كشور در این كمیسیون خبر داد و گفت: كمیته‌های تخصصی فنی، سیاسی و حقوقی برای تدوین طرح جامع راهبرد هسته‌ای كشور در این كمیسیون تشكیل شده است.

به گزارش نما ، به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی با عنوان "طرح جامع راهبرد هسته‌ای کشور" در این کمیسیون خبر داد و گفت: در حال حاضر طرحی با عنوان "طرح جامع راهبرد هسته‌ای کشور" توسط تعدادی از اعضای کمیسیون در حال تهیه و تدوین است.
وی افزود: این طرح هنوز نهایی نشده است که در این راستا قصد داریم از نظرات کارشناسی کارشناسان، دولت و نخبگان استفاده کنیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه به اهداف تهیه این طرح اشاره و تأکید کرد: طراحان این طرح معتقدند که جمهوری اسلامی ایران باید در رابطه با موضوع هسته‌ای راهبرد داشته باشد. البته این راهبرد از منظر حقوقی، سیاسی و فنی قابل بررسی و ارزیابی است که کشور ما باید برای آن‌ها راهبرد مشخص داشته باشد تا دولت‌ها براساس آن حرکت کرده و سیاست‌ها را پیگیری کنند.
حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد، تصریح کرد: یکی دیگر از اهدافی که این طرح دنبال می‌کند این است که ما معتقدیم که راهبرد و سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع هسته‌‌ای باید طوری باشد که انفعالی عمل نکرده و بتواند در برابر هرگونه تهدیدات و تحریم‌ها راهبرد مشخصی داشته باشد و براساس همین راهبردها حرکت کند و از طرفی دولت‌ها نیز نتوانند از آن استفاده ابزاری کرده و یا برخورد دیگری داشته باشند.
وی ادامه داد: ما معتقدیم که کشور باید در موضوع هسته‌ای محکم و مستحکم عمل کرده و مواضع خودمان را داشته باشیم و بتوانیم براساس چارچوب‌ها و مفاد بین‌المللی حرکت رو به پیشرفت خود را در این حوزه ادامه دهیم.
**تشکیل 3 کمیته تخصصی در کمیسیون انرژی برای تدوین طرح جامع راهبرد هسته‌ای کشور
عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه ضمن ابراز تأسف از اینکه دستگاه دیپلماسی کشور ما در بعضی موارد براساس خواست کشورهای مقابل عمل می‌کند و تغییر موضع می‌دهد، گفت: یکی دیگر از اهداف طراحان این طرح این است که راهبرد هسته‌ای نظام در موضوع هسته‌ای مشخص شود و دولت‌ها نتوانند در مقاطع مختلف تغییر موضع و رفتار دهند.
حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد با بیان اینکه 3 کارگروه تخصصی برای پیگیری و تدوین این طرح در کمیسیون تشکیل شده است، اظهارداشت: با توجه به اینکه راهبرد هسته‌ای کشور در رابطه با موضوع هسته‌ای باید جامع و کامل باشد، بنابراین سه کمیته تخصصی فنی، سیاسی و حقوقی برای تهیه این طرح در کمیسیون تشکیل شده است تا ابعاد آن را به جزئیات بیشتری و با کمک صاحبنظران و دولتی‌ها مورد بررسی قرار دهد.
وی همچنین تصریح کرد: یکی دیگر از اهدافی که طراحان این طرح دنبال می‌کنند، این است که در صورت تصویب نهایی آن، وزرای خارجه دولت‌ها و یا مسئولان براساس منافع ملی حرکت کرده و چارچوب مشخصی داشته باشند و به گونه‌ای نباشد که در مقاطعی سطح غنی‌سازی را کاهش داده و یا در مقاطعی نیز اقدام به تعطیلی تأسیسات هسته‌ای کشور کنیم، زیرا باید در این چارچوب دستاورهای شهدا و دانشمندان هسته‌ای نیز در این عرصه حفظ شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: این طرح هنوز نهایی نشده که پس از جمع‌بندی نهایی متن آن تهیه و تدوین می‌شود.

۱۳۹۳/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...