نسخه چاپی

27 فروردین؛

كمیسیون اقتصادی ایران و تركیه با تمركز بر مبادله‌ی تهاتری

مسوول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان‌شرقی، گفت: 27 فروردین امسال كمیسیون مشترك همكاری بین مقامات اقتصادی ایران و تركیه برگزار می‌شود كه در آن توجه ویژه‌ای بر توسعه مبادلات اقتصادی تهاتری خواهد شد.

به گزارش نما ، به نقل از خبرگزاری ایسنا، سیداحمد نعمتی، اظهار کرد: مشکل بلوکه کردن حساب برخی تجار ایرانی در ترکیه منحصر به فعالیت تجار ما درآن کشور نیست و پروسه‌ای است که در تمام کشورها شاهد آن هستیم.
وی افزود: با توجه به بحث تحریم‌هایی که از سوی آمریکا علیه کشور و ملت ایران صورت گرفته است و سیستم بانک بین‌المللی که تحت نظارت آمریکا فعالیت دارد، شاهد این اقدامات ناعادلانه هستیم.
نعمتی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به نتایج مذاکرات ژنو که شاهد روند اجرای آن هستیم، به‌زودی مشکل انتقال پول تجار و بازرگانان ایران نه تنها در کشور ترکیه، بلکه در کشورهای دیگر نیز حل شود.
این مقام مسوول با اشاره به راهکار این مساله تاکید کرد: در کشور ترکیه که با ایران روابط دوجانبه دارد، تلاش شده است که به صورت تهاتری بخشی از این مسایل را حل کند و 27 فروردین امسال کمیسیون مشترک همکاری بین مقامات اقتصادی دو کشور برگزار می‌شود که این مشکلات طرح و نتیجه آن را شاهد خواهیم بود.
وی افزود: در رابطه با ترکیه و سایر کشورهای طرف مبادلات تجاری و اقتصادی بحث مبادله تهاتری را در دستور کار داریم که به صورت مشخص در کمیسیون مشترکی که در تهران برگزار خواهد شد، مورد بررسی بیش‌تر قرار می‌گیرد.
مسوول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان‌شرقی با بیان این که یکی از وظایف وزارت امور خارجه، توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورها است، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت اقتصاد و فرهنگ می‌تواند توأم با یکدیگر باشد، زیرا وقتی روابط اقتصادی بین دو کشور شکل گرفت در نتیجه آن، رفتارها و روابط فرهنگی را هم به دنبال خواهد داشت.

۱۳۹۳/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...