نسخه چاپی

شایعه ای با هدف تخریب خطیبِ فتنه شكن

عکس خبري -شايعه اي با هدف تخريب خطيبِ فتنه شکن

طرح یك شایعه سیاسی در روزهای اخیر مبنی بر تلاش اصولگرایان مخالف دولت برای رییس مجلس شدن آیت الله سید احمد خاتمی، روایتگر موج جدید تخریب علما و خطبای بصیر و انقلابی كشور است.

به گزارش نما ، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،چند روزی است که برخی سایت های وابسته و متمایل به گروه های اصلاح طلب، پروژه ای را کلید زده اند که با طرح یک گمانه زنی شروع شد؛ گمانه ای که در واقع شایعه ای بود با اهداف مشکوک سیاسی با یک تم تخریبی!
"احمد خاتمی رییس مجلس می‌شود؟"
این تیتری بود که چند روز پیش بر صدر سایت "نامه نیوز" قرار گرفت و چنین ادعایی در آن مطرح شد مبنی بر این که "اصولگرایان مخالف و منتقد دولت یازدهم به دنبال نشاندن یک روحانی در راس قوه مقننه هستند"
امام جمعه موقت تهران البته خیلی زود به این شایعه سیاسی پاسخ لازم را داد: «بنده در هیچ یک از عرصه‌های سیاسی کشور از جمله در عرصه انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و یا قوه قضائیه مطلقا علاقه‌ای به حضور به عنوان کاندیدا نداشته، ندارم و نخواهم داشت».
آیت الله سید احمد خاتمی همچنین با بیان این‌که من تلاش حوزوی را برای خود افتخاری می‌دانم و در این راستا به تلاش‌های خود ادامه‌ خواهم داد، گفت: «آنچه که در این روزها در برخی از سایت‌ها در ارتباط با کاندیدا شدن من در انتخابات مجلس مطرح شده، گمانه‌زنی بیش نیست».
گرچه با جواب قاطع این عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری به ظاهر، ماجرا فیصله پیدا کرده اما شایعه سازی های این گونه از سوی رسانه های اصلاح طلبی که ادعای واقعیت گویی دارند نشان می دهد که در فاصله نه چندان طولانی باقی مانده تا انتخابات مجلس دهم ، باید شاهد اوج گرفتن تدریجی این گونه برنامه های تخریبی علیه اصولگرایان ولایی و جبهه گرفته در برابر خط نفاق و فتنه باشیم.
در این میان، هدف قرار دادن روحانی متقی و خطیب برجسته و بصیرِ حوزه های علمیه و آشنای دیروز و امروز هیئات مذهبی ،حاکی از آن است که اصلاح طلبان غرق شده در منجلاب فتنه، هنوز از روحانیون آگاه و آگاهی دهنده ای در عرصه سیاسی همچون آیات جنتی، مصباح یزدی و خاتمی، کینه به دل دارند، چه آن که به راستی نمی توان از نقش تاثیرگذار این بزرگان پس از مقام معظم رهبری در شفاف سازی فضای غبارآلود فتنه در سال 88 و بعد از آن چشم پوشید.
شاید یکی از خصلت های بارز آیت الله سید احمد خاتمی که تا حدی او را در نزد برخی سیاسیون به ویژه آن ها که هنوز به اشتباه یا به اصرار خود را در جرگه فتنه گران قرار می دهند ، نامحبوب و بلکه نامطلوب ساخته، صراحت انقلابی ایشان در دفاع از مبانی ، ارزش ها و دستاوردهای نظام اسلامی است و این که در سخنان خود به ویژه خطبه های کوبنده اش، هیچ ملاحظه و مصلحتی را جز اسلام و انقلاب و کلام ولایت فقیه روا نمی داند.
این گونه است که خطیب بصیر تهران تصریح می کند: «در مکتب اسلام تکلیف و دستور حزبی وجود ندارد، احزاب و گروه ها حتی اگر در مسیر صحیح باشند برای ما حجّت نیستند بلکه تنها ولی فقیه که امضای امام زمان(عج) پای حکم آن قرار گرفته برای ما حجّت شرعی است»
از این روست که بسیاری از خطبه های سیاسی این عضو شاخص جامعه مدرسین در جایگاه مراسم عبادی- سیاسی آدینه های پایتخت، به تیتر یک رسانه های داخلی به ویژه خارجی تبدیل می شود و گاه و بیگاه در تحلیل های صورت گرفته در آن سوی مرزها به خصوص ، وجهه ای دروغین و مخالف با واقعیت ها از وی ساخته و پرداخته می شود.
به هر صورت جای یک آرزو در سپهر سیاسی ایران زمین باقی می ماند و آن هم این که ای کاش کسانی که این روزها ادعای اعتدال گرایی، عقلانیت ورزی و اخلاق مداری شان ، نه گوش خلق الله که گوش فلک را کر کرده است، اندکی و فقط اندکی به شعارهای خود وفادار بوده و ژست هایشان کمی رنگ واقعیت می داشت!

۱۳۹۳/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...