نسخه چاپی

مذاكره‌كنندگان مراقب "تزئینی شدن" تاسیسات هسته‌ای باشند

عکس خبري -مذاکره‌کنندگان مراقب "تزئيني شدن" تاسيسات هسته‌اي باشند

عضو كمیسیون انرژی مجلس می‌گوید خطری تاسیسات هسته‌ای ما را تهدید می‌كند كه اسماً تعطیل نمی‌شود، اما رسماً نتیجه‌ای ندارد، لذا مذاكره‌كنندگان مراقب "تزئینی شدن" تاسیسات هسته‌ای باشند.

به گزارش نما ، به نقل از تسنیم، حسین نجابت عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به برحق بودن‌ مواضع‌مان، هیچ‌گاه از مذاکره باکی نداریم و از آن فرار نمی‌کنیم، گفت: هشدارهایی که نمایندگان از سر دلسوزی می‌دهند، از یک "توافق بد" است که حقوق مسلم ملت ایران در آن لحاظ نشده باشد.
وی با بیان اینکه در جریان مذکرات هسته‌ای اگر به حقوق ملت ایران توجهی نشود، یک خطر جدی دارد، تصریح کرد: خطرش این است که برای کنترل افکار عمومی بگوییم یک جاهایی مانند فردو، اراک و نطنز را داریم و فعالیت آنها در همین سطحی که هستند، باقی بمانند و یا به میزان کمی کاهش پیدا کند؛ این یعنی اسماً تعطیل نمی‌شود، اما رسماً نتیجه‌ای نخواهد داشت.
عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: فرض کنید اگر در یک سال تعداد محدودی سانتریفیوژ را بچرخانیم، در نهایت پایان یک سال چند کیلو سوخت خواهیم داشت که به درد هیچ نیروگاهی نمی‌خورد.
نجابت تاکید کرد: رویکرد دولت و هیئت مذاکره کننده باید طوری باشد تا دچار این مشکل نشویم که اسماً اتفاقی نمی‌افتد اما رسماًً تعطیل می‌شود.
وی در خصوص اقدامات مجلس در این زمینه، اظهار داشت: مجلس فعلا نمی‌تواند در این مسائل دخالت کند چون از مسائل اساسی نظام است و شورای عالی امنیت ملی در این موارد نظر می‌دهد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: البته مجلس می‌تواند دائما نظارت کند، هشدار بدهد و اگر لازم دید در پاسخ به اقدامات کنگره و سنای آمریکا اقدامی انجام دهد، اما اینکه بخواهد به صورت مستقیم وارد عمل شود، معقول نیست.

۱۳۹۳/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...