نسخه چاپی

تنها كمك دولت به برف‌زده‌های مازندران

عکس خبري -تنها کمک دولت به برف‌زده‌هاي مازندران

نماینده مردم تنكابن در مجلس گفت: تاكنون فقط به ۷۰۰ واحد از منازل كاملا تخریب شده در برف اخیر مازندران ۵ میلیون كمك شده است.

به گزارش نما ، به نقل از خبرگزاری تسنیم، شمس‌الله شریعت‌نژاد نماینده مردم تنکابن در مجلس شوراس اسلامی با اشاره به وضعیت مردم حادثه‌دیده غرب مازندران در بارش برف سنگین اخیر، گفت: از حدود یک‌ هزار و 200 میلیارد تومانی که برآورد خسارت شده بود، هیئت دولت 10 درصد این میزان را مصوب کرد تا به مردم مساعدت کند اما تاکنون از این 10 درصد مصوب، جز 70 هزار متر مربع ایرانیت که از قبل در انبارهای استان بوده و در بین مردم پخش کردند، متاسفانه دیگر کمک موثری به مردم صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه مردم در شرایطی که از قبل بودند، هستند، اظهار داشت: به کشاورزان، گلکاران، صاحبان صنایع و انبارهای فروریخته نه ریالی کمک شده و نه به آنها گفته شده که چه کاری قصد داریم برای شما انجام دهیم، یعنی حتی بخشنامه و ابلاغیه‌ای هم برای ادارات نرفته تا آنها بتوانند به مردم پاسخی بدهند اما در حال حاضر همه سردرگم هستند.
نماینده مردم تنکابن در مجلس ادامه داد: در حال حاضر از بین خانه‌هایی که 100 درصد تخریب شدند، 700 واحد را معرفی کردند تا میزان 5 میلیون تومان تسهیلات به آنها داده شود و بنده نمی‌دانم با این 5 میلیون تومان برای خانه‌هایی که به طور کامل تخریب شده‌اند، چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا با این پول می‌توان بیشتر از یک لانه مرغ ساخت؟
شریعت‌نژاد تصریح کرد: تنها کمکی که تاکنون صورت گرفته، همین مورد بوده است، آن هم برای تعداد معدودی از خانه‌های تخریب شده.
وی یادآورد شد: در سال 86 در همین مناطق مشکل سرمازدگی پیش آمد و به مردم هیچ کمکی نشد و یک بی‌اعتمادی نسبت به وعده‌های مسئولین برای مردم بوجود آمد، با این حادثه اخیر و وعده‌های بدون عمل نیز آن بی اعتمادی به سخنان مسئولان تشدید شد لذا به صلاح نیست این رویه ادامه پیدا کند.
نماینده مردم تنکابن در مجلس تاکید کرد: این مناطق باید مورد حمایت جدی دولت باشند تا مردم کشاورزی و تولید را حفظ کنند و عدم حمایت دولت باعث می‌شود مردم ترغیب و تشویق شوند به خواسته‌ افرادی تن دهند که به دنبال زمین‌خواری هستند و با خرید زمین‌های مردم آنها را به ویلا تبدیل می‌کنند که برای کشور غیراقتصادی است.
شریعت‌نژاد افزود: سیاست‌های دولت مردم را ترغیب می‌کند تا این کار را انجام دهند لذا دولتمردان باید در این خصوص اهتمام داشته باشند و سرعت عمل به خرج دهند. در حال حاضر بیش از 2 ماه از این حادثه می‌گذرد و تکلیف کسانی که خانه‌ آنها تخریب شده است, مشخص نیست و هیچ افق روشنی برای آنها ترسیم نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بنده فقط باید تاسف بخورم و از مردم بابت کوتاهی‌هایی که انجام گرفته است, عذرخواهی کنم.

۱۳۹۳/۱/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...