نسخه چاپی

دست‌هایمان برای دفاع روی ماشه است

عکس خبري -دست‌هايمان براي دفاع روي ماشه است

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: اولین فعالیت ارتش رصد مداوم تهدیدات در زمین، هوا و دریاست و دست‌های ما روی ماشه برای دفاع است.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه این نیرو که در مرکز آموزش و پشتیبانی نزاجا برگزار شد اظهار داشت: شهیدان با ایثار و از خودگذشتگی خود عزت و آبرو و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آوردند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سپهبد قرنی و سپهبد صیاد شیرازی افزود: بدون تردید 29 فروردین یک روز بزرگ و به یادماندنی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است و امام خمینی (ره) با تصمیم شجاعانه‌ای که گرفت بر انحلال ارتش خط بطلان کشید.
وی تصریح کرد: 29 فروردین روز تاسیس و تولد ارتش جمهوری اسلامی ایران است که دژی مستحکم برای دفاع از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی بوده و به فرمان حضرت امام خمینی (ره) به پیش رفته است.
پوردستان افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ساختار قدرت دو قطبی جهان، قدرت شرقی شوروی و قدرت غربی آمریکا وجود داشت و ایران برای آمریکا دارای نقش مهمی بود و مزیت‌های بسیاری برای او داشت.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: ایران در شمال آبراه تنگه هرمز و دریای عمان قرار داشت و این امکان را برای آمریکایی‌ها فراهم می‌کرد که انرژی منطقه را کنترل کند و دومین مزیت نیز هم‌مرز بودن ایران با شوروی بود.
وی گفت: ایران بازار محصول برای آمریکایی‌ها بود و این مزیت دیگر بود.
پوردستان اظهار داشت: ارتش ژاندارم منطقه بود که براساس منویات آمریکا ارتش‌های منطقه را در خدمت آمریکا قرار می‌داد و همچنین مزیت پنجم این بود که کشور و ارتش جبهه جلویی ناتو در برابر ورشو بود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای آمریکا تبعاتی داشت آمریکایی‌ها می‌دانستند ادبیات و شعارهای جدید ایران در مرزهای این کشور باقی نخواهد ماند و به سایر کشورها خواهد رفت و به همین دلیل تلاش اساسی خود را برای براندازی انقلاب اسلامی در پیش گرفتند.
وی افزود: این دشمنان محاصره اقتصادی و منزوی‌سازی را در پیش گرفته و سپس ترورهای کور و هوشمند راه انداخته‌اند و بعد از آن بمب‌گذاری‌ها و از رئیس‌جمهور وقت تا افراد عادی را به شهادت رساندند اما باز هم ملت بر پیمان با رهبر خود محکم ایستادند و نهایتا دشمنان گزینه نظامی را در دستور کار گذاشتند.
پوردستان اظهار داشت: اما این دشمنان در برابر خود یک ارتش جوان را می‌دیدند که با انبوهی از تجهیزات به انقلاب پیوسته بود و به عنوان بازوی مسلح جمهوری اسلامی ایران عمل می‌کرد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه تصمیم تاریخی حضرت امام خیمنی (ره) مبنی بر انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان نماینده امام در ارتش تاثیر شگرفی داشت افزود: حضور فرمانده کل قوا در ارتش و شناخت جامع ایشان و تصمیم تاریخی ایشان در ابقای ارتش به ارتش جانی دوباره بخشید.
وی افزود: مقام معظم رهبری ارتش را شجره طیبه می‌داند و می‌فرماید اینها مدال‌های افتخار جمهوری اسلامی ایران هستند.
پوردستان گفت: فرزندان ارتشی لحظه‌ای آسایش را برای خود حرام می‌دانند و اولین فعالیت ارتش رصد مداوم تهدیدات در زمین، هوا و دریا و آمادگی برای مقابله است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: تمامی تحرکات منطقه‌ای و فرمنطقه‌ای رصد می‌شود و متناسب با ظرفیت‌ها آمادگی مقابله در نیروهای ما وجود دارد و این را قول می‌دهم که نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران غافلگیر نخواهند شد.
وی افزود: اگر اشتباهی از دشمن سر زند جواب نیروهای ما مهلک‌تر و سنگین‌تر خواهد بود و دشمنان از کرده خود پشیمان خواهند شد و دست‌های ما روی ماشه برای دفاع است.
پوردستان با اشاره به کنترل پروازها گفت: ده‌ها و صدها پرواز در 24 ساعت در کشورمان انجام می‌شود و کوچک‌ترین تخطی و تهدیدات دشمنان زیر نظر نگاه قرارگاه پدافندی ما است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: با اشاره به حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین‌المللی گفت: نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد حضور دارد و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در همه جا به اهتزاز در می‌آورد.
وی اظهار داشت: تحریم‌ها موجب شد تا استعدادهای بالقوه جوانان ما رشد پیدا کند و پرنده‌های ما با اقتدار پرواز می‌کنند.
پوردستان خاطرنشان کرد: امروز نیروی زمینی سی و پنجمین سال تاسیس خود را جشن می گیرند و همچنین پاکسازی مناطق آلوده به مین و مواد منفجره که حدود یک میلیون از این اراضی پاکسازی شده است و از افتخارات نیروی زمینی است.
گفتنی است؛ مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه نیروی زمینی ارتش درمرکز آموزش و پشتیبانی نزاجا صبح امروز برگزار شد و اجرای مراسم تمرینی تکاوران و تیراندازی به خصوص از سوی تیپ 65 نوهد و یگان ویژه و رژه یگان‌ها و همچنین اهدای لوح و هدایای سه سرباز نمونه توسط امیرسرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

۱۳۹۳/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...