نسخه چاپی

اخبار ویژه روزنامه‌های پنجشنبه

التماس از آمریكا به شیوه كارگزاران!، شرط پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس، واكنش منتجب‌نیا به سقای بی ریا، فرود اضطراری هواپیمای لاریجانی به دلیل شرایط نامساعد جوی و ... از جمله مهمترین اخبار ویژه روزنامه های ینجشنبه است.

*کیهان

اصلاح‌طلبان دستپاچه‌اندیا کار دیگری بلد نیستند؟!

در حالی که قریب 2 سال تا انتخابات مجلس باقی است، افراطیون مدعی اصلاحات فعالیت‌های انتخاباتی را کلید زده‌اند.طی روزهای اخیر از رضا خاتمی گرفته تا موسوی لاری و منتجب‌نیا و از کارگزاران و حزب منحله مشارکت تا روزنامه‌های زنجیره‌ای مشغول اظهارنظرهای تبلیغاتی مبنی بر حضور در انتخابات مجلس و یارگیری و تشکیل ستاد و ... هستند و البته بخشی از این فعالیت‌ها از بهمن و اسفند سال گذشته کلید خورده است. این در حالی است که طیف مذکور صراحتا دولت روحانی را دولت گذار خوانده و حتی کسانی نظیر اصغرزاده از دولت اعتدال به عنوان رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان یاد کرده‌اند.

در این زمینه منتجب‌نیا در حاشیه مراسم ختم پدر همسر خاتمی گفت: ما نیز مثل بقیه اصلاح‌طلبان، منسجم‌تر و متحدتر برای انتخابات مجلس دهم شرکت خواهیم کرد و موسوی لاری نیز همان‌جا گفت «اصلاح‌طلبان حضوری قرص و محکم در انتخابات آتی خواهند داشت». رضا خاتمی نیز گفته «اصلاح‌طلبان در این باره مدام در حال تشکیل جلسه هستند» و کمالی دبیر حزب کار در حاشیه همین مراسم ختم می‌گوید ما مذاکرات‌مان برای انتخابات مجلس را در استان‌ها شروع کرده و با کاندیداهای موردنظر گفت‌‌وگو کرده‌ایم.انتخابات مجلس دهم اسفندماه 1394 برگزار می‌شود و در این میان باید از افراطیون مدعی اصلاحات پرسید آیا غیر از جنجال‌های انتخاباتی یا ایجاد تشنج و تنش، کار دیگری بلد نیستند؟!شایان ذکر است انتخاباتی کردن پیش از موعد فضا از سوی رسانه‌ها و حزب‌بازان خاص، معمولا موجب به حاشیه افتادن خدمتگزاری مسئولان و مسائل اصلی و مهم جامعه می‌شود.

التماس از آمریکا به شیوه کارگزاران!

یک عضو کارگزاران می‌گوید ماموریت سفیر جدید کشورمان در سازمان ملل بهبود رابطه با آمریکا بود.دولت آمریکا چند ماه است در اقدامی غیرقانونی از صدور ویزا برای حمید ابوطالبی- معاون سیاسی پیشین دفتر رئیس جمهور- امتناع می‌کند و برخی محافل آمریکایی حتی او را متهم به تروریست بودن کرده‌اند.سعید لیلاز که به تازگی به حزب کارگزاران پیوسته در مصاحبه با سایت ضد انقلابی روز آنلاین با این سؤال روبرو شد: «آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند به آقای ابوطالبی ویزا نخواهند داد در شرایطی که سیاست خارجی دولت روحانی مبتنی بر تنش‌زدایی است چرا او با توجه به حساسیت‌هایی که در آمریکا به خاطر گروگان‌گیری دیپلمات‌های آمریکایی در ایران وجود دارد برای چنین پستی معرفی شده است؟!»

لیلاز در پاسخ گفت: من با توجه به شناختی که در این یکی دو هفته از آقای ابوطالبی پیدا کردم خیلی‌خیلی متاسفم که چرا آمریکایی‌ها وی را رد کردند و به هوشمندی آقای روحانی و همین طور آقای ظریف احساس بهتری پیدا کردم. به دلیل این که آقای ابوطالبی اولا دیپلمات باسابقه‌ای است و ثانیا با سواد و ثالثا افکار روشنی دارد. یعنی در صورتی که نماینده ایران در سازمان ملل شود دقیقا برخلاف آنچه که الان درباره ایشان ادعا می‌شود عمل خواهد کرد. حدس خود من این است که اصلا ماموریت آقای ابوطالبی، بهتر کردن روابط ایران و آمریکا و یا حداقل کاهش تشنج است.

وی با بیان این که آمریکایی‌ها اشتباه می‌کنند، می‌افزاید: آقای ابوطالبی قبلا در آمریکا بوده. یعنی این که کسی از دیوار رفته باشد بالا و الان بگوید من مخالف از دیوار بالا رفتن هستم و کسی که از دیوار بالا نرفته باشد ولی الان بگوید موافق از دیوار بالا رفتن هستم برای آمریکایی‌ها تفاوتی ندارد؟ یعنی شما تایید می‌کنید که آمریکایی‌ها یک نفر تندرو را که معتقد به تشنج در روابط بین ایران و آمریکا است راحت‌تر بپذیرند تا یک نفر که در اشغال لانه جاسوسی نقشی نداشته بلکه به عنوان مترجم کار کرده. اگر باری روزن می‌تواند با عباس عبدی ملاقات و تعامل کند چرا آمریکا با ابوطالبی نتواند بکند؟ اگر در روابط بین‌الملل این منافع است که ابدی است نه دوستان و دشمنان، این بهانه‌گیری که آمریکا می‌کند باز علیه اصلاح‌طلبان تمام می‌شود. شگفتا که آمریکایی‌ها هر وقت خواستند تکانی بخورند علیه اصلاح‌طلبان و به نفع محافظه‌کاران در ایران گام برداشتند و این حرکت‌شان هم کاملا به نفع محافظه‌کاران تمام خواهد شد.

لیلاز با وجود این ادعا توضیح نداد که چرا اصلاح‌طلبان کمترین اعتراضی به رفتار مستکبرانه و توهین‌آمیز نشان ندادند و حتی بسیاری از آنها تمکین به زورگویی آمریکا و کنار گذاشتن ابوطالبی شدند؟ خود لیلاز نیز در پاسخ این سؤال که «آمریکا کوتاه نیامده و رسما هم گفته‌اند ویزا صادر نخواهند کرد، ایران هم گفته گزینه دیگری معرفی نخواهد کرد مسئله به چه صورتی خواهد بود؟!» اظهار داشت: اگر آقای ابوطالبی برای رفتن به آمریکا ویزا نگیرد اتفاق مهمی نمی‌افتد. یک مدت بالاخره ایران با کاردار ادامه می‌دهد. الان هم کاردارها هستند و بعد از یک مدت نماینده جدیدی انتخاب خواهد شد. بالاخره درست است که حوزه نمایندگی در سازمان ملل برای همه کشورها مهم است و بیشتر دیپلمات‌هایی که در کشورشان، وزیر خارجه می‌شوند قبل از آن یا سفیر آمریکا بوده‌اند یا سفیر سازمان ملل. در همه جای دنیا همین طور است. مثلا در روسیه سنت این است که کسی را که می‌خواهند وزیر خارجه کنند ابتدا می‌فرستند سازمان ملل. درست است که سازمان ملل مهم است اما بالاخره یک کاری می‌کنیم(!)

عضو کارگزاران همچنین با لحنی ملتمسانه و منفعلانه مجددا گفته است: آقای ابوطالبی در واقع یک فرصت برای روابط ایران و آمریکا بود، جدا از روابط ایران و سازمان ملل. مهم این است که ما با قصد دهن‌کجی به آمریکا این کار را نکردیم. آقای ابوطالبی قبلا هم در آمریکا کار کرده است.

اسرائیل: قورباغه به آمریکا بخورانیم بهتر از تحریک خرس روسی است

تنش بر سر ماجرای اوکراین و الحاق کریمه به روسیه، به تنش در روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی منجر شده است.روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد آمریکا به خاطر خودداری دولت اسرائیل از حمایت از موضع غرب بر سر بحران اوکراین و الحاق شبه جزیره «کریمه» به روسیه، ناخشنود است. اسرائیل در رای‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل متحد درخصوص بحران کریمه، رای ممتنع داد و از موضع آمریکا حمایت نکرد.هاآرتص می‌نویسد: در هفته‌های اخیر ناخشنودی و خشم کاخ‌سفید و وزارت امور خارجه آمریکا از بی‌طرفی اسرائیل در ماجرای اوکراین عمیق‌تر شده است. یک مقام ارشد آمریکایی تاکید کرد واشنگتن از بی‌طرفی اسرائیل در رخدادهای اوکراین و عدم حمایت از غرب، شگفت‌زده شده است. چرا که در اکثر رای‌گیری‌ها در سازمان‌ملل میان اسرائیل و آمریکا هماهنگی کامل وجود دارد و نحوه رای‌دهی آمریکا رای دادن اسرائیل را نیز تعیین می‌کند اما این‌بار اسرائیل تمرد کرده است.

هاآرتص افزود: مقامات وزارت خارجه اسرائیل گفته بودند، دلیل عدم حمایت از قطعنامه سازمان‌ملل در خصوص حفظ تمامیت ارضی اوکراین، اعتصاب وزارت امور خارجه اسرائیل بود که به مدت دو هفته در جریان بود و امکان رایزنی بر سر این بحران سیاسی جهانی را فراهم نکرده بود اما آمریکا این توضیح اسرائیل را رد کرده و گفته است، اسرائیل حتی به هیئت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل نگفته بود که رای ممتنع خواهد داد. لیبرمن وزیر رژیم صهیونیستی که خود زاده جمهوری‌های شوروی پیشین است، در مصاحبه با شبکه تلویزیون دولتی روس‌زبان‌های اسرائیل گفته بود «دلیلی نمی‌بینیم که به موضع‌گیری درباره این نزاع میان روسیه و آمریکا بر سر اوکراین کشانده شویم».هاآرتص نوشت: اسرائیل نگران است که موضع‌گیری علیه روسیه در ماجرای اوکراین، موجب واکنش تند روسیه شده و به منافع مهم‌تر اسرائیل لطمه بزند».
هاآرتص به قدرت روسیه در دخالت و اثرگذاری در پرونده هسته‌ای ایران و سرنوشت حکومت سوریه اشاره کرده و نوشته است، برای اسرائیل اهمیت زیادی دارد که احتیاط کرده و موجب خشم روسیه نشود.

یک دیپلمات صهیونیست می‌گوید: برای ما آسان‌تر است که به آمریکایی‌ها قورباغه بخورانیم تا اینکه خشم خرس روسی را تحریک کنیم.
از سوی دیگر، تنشی که میان آمریکا و اسرائیل بر سر ماجرای اوکراین بوجود آمده است، موجب شد که نتانیاهو برای جلوگیری از خشم بیشتر آمریکا، سفر برنامه‌ریزی شده خود به روسیه را لغو کند.

حضور اوباش اغتشاشگر در این دو جلسه تصادفی است؟!

دو تن از برهم‌زنندگان سخنرانی دکتر جلیلی و دکتر فریدون عباسی در مراسم جشن هسته‌ای، از عناصر قانون‌شکن و اغتشاش در دانشگاه هستند که پیش از این با حضور در دفتر هاشمی، با وی دیدار کرده و حتی در حضور وی سخنرانی کرده‌اند!اخیرا مراسم جشن هسته‌ای در دانشگاه امیرکبیر و با استقبال دانشجویان برگزار شد که ضمن آن سعید جلیلی، فریدون عباسی و پدر شهید احمدی روشن سخنرانی کردند. با این حال چند نفر از پادوهای میدانی فتنه‌گرا، سعی کردند با جنجال و عربده‌کشیدن، نظم مراسم را به هم بزنند.خبرنامه دانشجویان ایران در گزارشی مستند به تصاویر اعلام کرد «امیرحسین-ع» و «وحید-د» دو تن از برهم‌زنندگان مراسم جشن هسته‌ای بودند و عجیب اینکه پیش از این در دفتر هاشمی با وی ملاقات داشته و در حضور وی سخنرانی هم کرده‌اند.

ارتباط این اغتشاشگران با برخی اعضای دفتر هاشمی در حالی است که جریان رسانه‌ای و سیاسی مظلوم‌نما، در موارد مشابه خواستار تشکیل کمیته تحقیق و پیگیری قضایی عاملان به هم زدن اجتماعات قانونی و معرفی عوامل پشت پرده می‌شوند.

صدور فرمان آشوب در دانشگاه!

تغییرات فله‌ای و گسترده در مدیریت دانشگاه‌ها که با روندی تعجب‌آمیز و پرشتاب در دولت یازدهم شروع شده است، اندک‌اندک نخستین آثار خود را نشان می دهد. تلاش برای تبدیل دانشگاه‌ها به اتاق جنگ جریان مدعی اصلاح‌طلبی، تجربه‌ای تلخ از دوران اصلاحات است که به نظر می‌رسد عده‌ای قصد دارند همان فضا را بار دیگر پدید بیاورند. هرج و مرج، بلوا و آشوب، گزاره‌های مهم این روش مدیریت در دانشگاه‌هاست که در روزهای اخیر شاهد آن بوده‌ایم. در آخرین مورد، سخنرانی محمدرضا عارف، نامزد اصلاح‌طلبان در دانشگاه فردوسی مشهد با هیاهو و غوغاسالاری عده‌ای که به نفع سران فتنه شعار می‌دادند متشنج شد به گونه‌ای که عارف مجبور شد چند بار سخنانش را متوقف کند!

غوغاسالاران که فراموش کرده‌اند عارف به گفته خودشان اصلی‌ترین و تنها نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم بوده، دلخوری‌ها و برخی اعتراضات رقیق عارف از دولت را برنتافته و فرمان حمله به او را هم صادر کرده‌اند! کسانی که تا چند ماه قبل مدعی بودند دکتر روحانی اصلا اصلاح طلب نیست و اگر در بین تمام نامزدها، یک نامزد اصلاح طلب باشد، کسی جز عارف نیست، امروز فضا را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که حتی او هم نمی‌تواند سخنانش را به راحتی بیان کند! این گروه چند روز قبل هم در دانشگاه امیرکبیر تهران سعی در بر هم زدن مراسم جشن روز ملی هسته‌ای و جلوگیری از سخنرانی دکتر عباسی و دکتر جلیلی داشتند که با حضور دانشجویان ارزشی، موفق نشدند. اکنون به نظر می‌رسد مهره‌چینی‌های جریان تندرو در بدنه آموزش عالی، به دوران میوه‌دهی خود نزدیک شده و آشوب و بلوا، برنامه درسی ترم‌های آتی دانشگاه‌ها خواهد بود!

*ایران

شرط پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس

شرط پیروزی در انتخابات مجلس پیش رو این است که جریان اصلاح‌طلبی و اعتدال با هم به تفاهم رسیده و با یک فهرست واحد وارد عرصه شوند.محمدرضا عارف در هــــــمایش «نقش تاریخی گفتمان اصلاح‌طلبی» در محل دانشگاه فردوسی مشهد این را گفت و تأکید کرد که مبنا باید شایسته سالاری باشد. به گزارش تسنیم، وی تأکید کرد: آنچه مهم است باید نگاه به آینده داشته باشیم و جریان اصلاحات باید دولـــــــت تدبیر و امید را حمایت و با پیروزی در صحنه‌های سیاسی حاضر شود. نگاه ما اصلاح‌طلبان همیشه شعار زنده باد است و ان‌شاءالله که همیشه شما دانشجویان سرزنده وشاد باشید.

حضور بانوان مسیحی در حرم حضرت معصومه(س)

جمعی از بانوان مسیحی با حضور در حرم بانوی کرامت و گفت وگو با مسئولان آستان مقدس حضرت معصومه(س)، از بخش های مختلف این حرم دیدن کردند. به گزارش ایرنا، در این دیدار 21 نفر از استادان و فرهیختگان کشورهای اتریش و سوئیس عضو سازمان E.P.I.L، در حرم مطهر حضرت معصومه(س) حضور یافتند. این بانوان برای آشنایی با دین اسلام و گفت و گو درباره مسیحیت و اسلام به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ایران آمده اند.

بی صداقتی بابک زنجانی دلیل بازداشت طولانی

مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: بابک زنجانی از زمان بازداشت تاکنون به مرخصی نیامده است. سهراب سلیمانی به ایسنا گفت که ارائه مرخصی و ملاقات با بابک زنجانی با نظر قاضی صورت می‌گیرد. به گفته وی، زمان دقیق قرار بازداشت موقت بابک زنجانی را که از 9 دی در زندان به سر می‌برد، باید از دادسرا جویا شد. البته پیش از این سخنگوی قوه قضائیه صداقت نداشتن بابک زنجانی را دلیل طولانی شدن بازداشت موقت وی عنوان کرده بود.

علت سخنرانی نکردن مولوی عبدالحمید

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، برخی اخبار مبنی بر خواسته وی از استاندار برای لغو سخنرانی امام جمعه اهل تسنن آن منطقه را رد کرد. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، در مراسم دیدار رئیس جمهور با علما، فضلا و طلاب استان، پس از قرار گرفتن در جایگاه سخنرانی گفت: گفته شده است که من به استاندار سفارش کرده ام که مانع سخنرانی مولانا عبدالحمید در مراسم سخنرانی رئیس جمهور در ورزشگاه 17 شهریور شود در حالی که اصلاً این طور نبوده است و من اصلاً با استاندار چنین چیزی را مطرح نکرده‌ام. مولانا عبدالحمید نیز در این مراسم، با اشاره به این مسأله اظهار کرد: سخنان جناب آقای روحانی در مراسم صبح، برای ما جای سخن گفتن نگذاشت. امام جمعه اهل سنت سیستان و بلوچستان اضافه کرد: من می خواستم خوشامد گویی انجام دهم و برخی مشکلات را مطرح کنم اما الان هم دغدغه ای ندارم و جای گلایه درباره این موضوع نیست.

مطالعه پرونده رحیمیتوسط قاضی مدیرخراسانی

سیامک مدیرخراسانی، رئیس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران از مطالعه پرونده محمدرضا رحیمی خبر داد. مدیرخراسانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: سه چهار روز است که مطالعه پرونده محمدرضا رحیمی در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران آغاز شده است. اما هنوز برای برگزاری دادگاه محمدرضا رحیمی تعیین وقتی صورت نگرفته است. رئیس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران در مورد برگزاری دادگاه محمود احمدی‌نژاد نیز گفت: اتفاق جدیدی در این پرونده رخ نداده است.

آخرین وضعیت پرونده شکایت کارگران از مرتضوی

وکیل‌مدافع جمعی از کارگران یک شرکت تولیدی در شهرستان چابهار گفت که 25 فروردین ماه برای ارائه پاره‌ای توضیحات در این باره در دادسرای کارکنان دولت حضور یافته و به سؤال‌هایی جواب داده است. به گفته وی، «برخی از اتهام‌های این فرد سوءاستفاده مالی و خیانت در امانت است.» بهرامیان با بیان این که پرونده مذکور در حال حاضر در شعبه 15 بازپرسی دادسرای کارکنان دولت است، یادآور شد: «ظاهراً بخشی از این پرونده به یکی از نهادهای نظارتی ارسال شده تا تحقیقات لازم در رابطه با آن صورت گیرد.»

واکنش منتجب‌نیا به سقای بی ریا

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به این که ادعای رابطه خیرخواهی جبهه پایداری با دولت پذیرفتنی نیست، گفت: «پایداری‌ها تمام تلاش‌شان تخریب دولت است.» رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به اظهارات اخیر حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا، سخنگوی جبهه پایداری مبنی بر این که رابطه این جبهه با دولت خیرخواهی، نظارت، نقد و ارائه طریق است، گفت: «خاستگاه جبهه پایداری انقلابی نیست و از اندیشه‌های متحجرانه نشأت گرفته است.» محمدرضا میرتاج الدینی هم به بخش دیگری از سخنان سقای بی ریا واکنش نشان داد و گفت: پایان یافتن دوران احمدی نژاد نظر شخصی او است. احمدی نژاد سخنگو ندارد و تاکنون درباره ورود به انتخابات مجلس موضع گیری نکرده است.

*جام جم

جلسه ضرغامی با نمایندگان منتقد توافق نامه ژنو

محمدرضا میر تاج‌الدینی، مشاور پارلمانی صدا و سیما گفت: نشست رئیس رسانه ملی با نمایندگان منتقد توافق‌نامه ژنو برگزار می‌شود.به گزارش مهر، میرتاج‌الدینی با اشاره به نامه 111 نماینده مجلس به رئیس صدا و سیما مبنی بر ضرورت نقد این توافق‌نامه در رسانه گفت: قرار شد جلسه‌ای با حضور نویسندگان نامه و آقای ضرغامی و نمایندگانی که قبلا چنین نامه‌ای نوشته بودند در هفته آینده برگزار شود.

نوبخت: به نمایندگی از دولت از رسانه ملی متشکرم

نوبخت سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که چه نمره‌ای به رسانه ملی می‌دهید، گفت:‌از رسانه ملی که در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تمام قد کنار دولت ایستاد و به دولت کمک کرد و آن‌هم ناشی از درایت و سنجیدگی است به نمایندگی از دولت سپاسگزارم.علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز گفت:‌رسانه ملی به اعتقاد من با یک نگاه ملی بخوبی در کنار این موضوع‌ملی قرار گرفت.

عراقچی: حرف‌هایم تحریف شده

پس از آن‌که برخی رسانه‌ها مطالبی منتسب به سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه درباره موضوع شناسایی حق غنی‌سازی ایران را منتشر کرده و مدعی شده‌اند که نظر او با نظر رئیس‌جمهور در این خصوص مغایرت دارد، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای این فایل را نسخه‌ای تحریف شده از سخنانش دانسته و به رسانه‌ها توصیه کرد که منافع ملی کشور و احقاق حقوق هسته‌ای ایران را قربانی اهداف کوتاه‌مدت سیاسی خود نکنند.وی در گفت‌وگویی با فارس، با ابراز تعجب از پخش ناقص و تحریف‌شده‌ سخنانش در یک جلسه خصوصی، عنوان کرد: ‌نگرانم که اینطور بازی با منافع ملی تا کجا می‌خواهد پیش برود!

وی در عین حال تاکید کرد: همان‌طور که رئیس‌جمهور محترم در نامه خود به رهبر معظم انقلاب نیز اشاره فرموده‌اند توافق ژنو صراحتا حقوق هسته‌ای کشورمان را به رسمیت شناخته و با پذیرش ادامه غنی‌سازی در ایران، حق غنی‌سازی جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کرده است.

عارف: اصلاح‌طلبان در انتخابات92 نقش کوچکی داشتند

محمدرضا عارف، نامزد انصرافی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم طی سخنانی در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: علنا می‌گویم؛ پیروزی در انتخابات 92 را تماما مدیون اصلاحات نمی‌دانم، اصلاحات در این پیروزی نقش کوچکی داشت. مردم در انتخابات ریاست جمهوری 73 درصد مشارکت داشتند و نشان دادند با آرمان‌های نظام و عشق به انقلاب در جامعه حضور می‌یابند.این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین بیان کرد: در حال تدارک ویژه برای انتخابات ریاست جمهوری آینده هستیم، این برنامه‌ها کاملا راهبردی است. اگر جریان اصلاحات و اعتدال با یکدیگر به تفاهم برسند با یک نامزد وارد انتخابات می‌شویم.

فرود اضطراری هواپیمای لاریجانی به دلیل شرایط نامساعد جوی

هواپیمای حامل رئیس مجلس، در مسیر پرواز به مینسک، پایتخت بلاروس، پس از یک ساعت و 33 دقیقه پرواز در فرودگاه زنجان، به زمین نشست.به گزارش فارس، پس از این‌که هواپیمای علی لاریجانی از تهران پرواز کرد، خلبان اعلام کرد که به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی بلاروس، مجبور است به مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیم در فرودگاه رشت توقف داشته باشد اما پس از این‌که هواپیما در فضای فرودگاه رشت قرار گرفت، خلبان بار دیگر اعلام کرد که برای نشستن در این فرودگاه دید کافی وجود ندارد و به همین دلیل به تهران باز می‌گردد.

بر اساس این گزارش، در ادامه خلبان اعلام می‌کند مسیر خود را به سمت فرودگاه زنجان تغییر داده و به این ترتیب، هواپیمای لاریجانی در زنجان به زمین نشست. رئیس مجلس، پس از یک ساعت توقف در این شهر، سفر خود را به سمت بلاروس ادامه داد.

تخت‌روانچی: مشکلی برای دسترسی به درآمدهای آزاد شده نداریم

با وجود برخی ادعاها درباره عدم دسترسی تهران به درآمدهای نفتی آزادشده در راستای اجرای توافق ژنو به‌دلیل محدودیت‌های بانکی، معاون وزیر امور خارجه با بیان این‌که تاکنون چهار قسط از درآمدهای ارزی نفتی براساس توافق ژنو آزاد و دریافت شده است، گفت: بانک مرکزی مشکلی برای دسترسی به این اموال ندارد و پول‌ها کاملا آزاد شده است.به گزارش فارس، مجید تخت‌روانچی درباره تمدید تحریم تعدادی از مقامات کشورمان همزمان با ادامه مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: ما مسیر خود را برای مذاکرات طی می‌کنیم تا به نتیجه برسیم البته نسبت به اقداماتی از این دست، پیش از این نیز واکنش نشان داده‌ایم.

طرح نمایندگان برای حذف جریمه یارانه‌ای

با وجود تصمیم دولت برای جریمه کسانی که با وجود تمکن مالی مبادرت به ثبت‌نام برای دریافت یارانه نقدی و ارائه اطلاعات نادرست می‌کنند، عزت‌الله یوسفیان‌ملا رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس از طرح برخی نمایندگان مجلس برای حذف این افراد خبر داد.به گزارش فارس، وی تصریح کرد: این موضوع یعنی دادگاهی کردن افراد به خاطر 45هزار تومان صحیح نیست؛ طبق قانون اساسی هر حکم مجازات باید با حکم دادگاه صورت گیرد و چون سازمان هدفمندی نمی‌تواند فردی را جریمه کند باید وی را به دادگاه بفرستد.
*جمهوری اسلامی

* زندان‌هاي رژيم صهيونيستي مالامال از زندانيان است و مسئولان اين رژيم براي جا دادن زندانيان با مشكلات زيادي مواجهند. خبرگزاري قدس گزارش داد: رژيم صهيونيستي به دليل اشباع زندانهاي خود، اسراي فلسطيني را در اتوبوس‌هاي نظامي نگهداري مي‌كند. اكثر زندانيان، اتباع خود اسرائيل هستند كه مرتكب جرائم اخلاقي و جنائي مي‌شوند. مخالفان سياسي نيز بخش قابل ملاحظه‌اي از زندانيان را تشكيل مي‌دهند.

* رسانه‌هاي اجتماعي در جذب تروريست‌هاي انگليسي براي جنگ در سوريه نقش داشتند. نتايج يك پژوهش جديد در كالج كينگ لندن مشخص كرد دو نفر از روحانيون افراطي سلفي ساكن انگليس از شبكه‌هاي اجتماعي از جمله توئيتر و فيس‌بوك براي جذب وتشويق تروريست‌هاي انگليسي به حضور در جبهه نبرد عليه رژيم بشاراسد در سوريه استفاده كرده‌اند. به گزارش روزنامه گاردين، پژوهشگران كالج كينگ لندن مي‌گويند شبكه‌هاي اجتماعي پنجره‌اي جديد را بين شورشيان حاضر در سوريه و حاميان آنها در كشورهاي اروپايي و غربي باز كرده‌اند.

بر اساس يافته‌هاي اين پژوهش، به طور خاص پيام‌هاي توئيتري و فيس‌بوكي دو روحاني راديكال مستقر در غرب به نامهاي احمد موسي جبرائيل و موسي سرانتنونيو، توسط افراد بسياري پيگيري مي‌شود. براساس پژوهش كالج كينگ لندن، اين دو نفر بدون شك چهره‌هاي مهمي هستند كه نفوذ كلام سياسي، اخلاقي و معنوي آنها يكي از جاذبه‌هاي انكارناپذير براي شماري از پيكارجويان خارجي است. همين گزارش مي‌افزايد: تيم حاضر در اين پژوهش، موفق شده پروفايل 190 نفر از افراد غربي واروپايي در شبكه‌هاي اجتماعي را گردآوري كند كه اغلب آنان براساس آنچه در پيام‌هاي خود در شبكه‌هاي اجتماعي ادعا كرده‌اند، جذب جبهه النصره و يا داعش شده‌اند.

*قدس

علت فرود هواپیمای لاریجانی در زنجان

فرارو: هواپیمای حامل علی لاریجانی رئیس مجلس و هیأت همراه که ساعت 6 و 13 دقیقه دیروز از تهران عازم مینسک پایتخت بلاروس بود، پس از یک ساعت و 33 دقیقه پرواز در فرودگاه زنجان به زمین نشست. پس از اینکه هواپیما از تهران پرواز کرده بود، خلبان پرواز اعلام کرد که به دلیل نامساعد بودن وضعیت جوی بلاروس مجبور است به مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیم در فرودگاه زنجان توقف داشته باشد.

درخواست ایران برای افزایش سهمیه حج

ایسنا: سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت بار دیگر با فرستادن نامه‌ای به وزارت حج عربستان سعودی، افزایش دوهزار نفر سهمیه برای جمهوری اسلامی ایران در حج تمتع امسال را درخواست کرد.

درخواست وکیل از بازپرس یک پرونده

مهر: خلیل بهرامیان وکیل مدافع پرونده شکایت حدود هزار نفر از کارگران از سازمان تامین اجتماعی گفت: از بازپرس درخواست کردیم گزارش تحقیق و تفحص مجلس در سال 89 از سازمان تامین اجتماعی را مبنای رسیدگی قرار دهد.

واکنش جالب تقی‌پور به تحریمش

فارس: تقی‌پور وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص قرار گرفتن نامش در فهرست تحریم انگلیس با خنده گفت: «حالا دیگر بدبخت شدیم آخر هفته‌ها هم که دیگر نمی‌توانیم به اروپا برویم چون کلی مال و دارایی آنجا داریم!»

تعیین تکلیف یک فراری برای ایران!

جهان: آرش سیگارچی مجری شبکه صدای آمریکا در توصیه ای مضحک گفت: به نظرم وزارت خارجه و مجلس ایران باید از ماجرای ابوطالبی به خاطر دخالتش در گروگانگیری بگذرند و سریع یک نفر دیگر را معرفی کنند.

اخراج بی‌سابقه کارمندان از یک وزارتخانه

تسنیم: نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه درمجلس گفت: وزارت صنعت حدود 3 هزار نفر از افراد تحصیل کرده را که سالها در مباحث اقتصادی و نظارت بر کنترل بازار کار کرده‌اند، اخراج کرده است.

کنترل مرزهای‌شرقی توسط بالن

جهان: فرمانده مرزبانی کشور با اعلام اینکه مرزهای شرقی کشور با استفاده از بالن به صورت آنلاین رصد می شود، گفت: خودروهای گشت مرزی به سامانه ضدگلوله مجهز شدند.

زلاتان برادرش را اسلامی دفن کرد

مشرق: زلاتان ابراهیموویچ مهاجم تیم فوتبال پاری سن ژرمن فرانسه برادرش را طبق تعالیم اسلام دفن کرد. این بازیکن پس از درگذشت برادرش راهی شهر مالمو سوئد شد تا در مراسم خاکسپاری او حضور داشته باشد. ابراهیموویچ از پدری مسلمان و مادری مسیحی به دنیا آمده است.

مذاکرات از نیمه اردیبهشت

ایسنا: خبرها حاکیست که نشست کارشناسی ایران و 1+5 برای ادامه بحث‌ها درباره عناصر گام نهایی برنامه اقدام مشترک 15 تا 19 اردیبهشت در نیویورک برگزار می‌شود.

تشکیل فراکسیونی جدید در مجلس

مهر: فراکسیون فرهنگی اقتصادی ایرانیان خارج از کشور با صدور بیانیه ای در مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

هشدار آیت‌ا... نوری‌ درباره بدحجابی

فارس: آیت‌ا... نوری‌همدانی از مراجع تقلید نسبت به وضعیت بدحجابی در تهران و شهرهای بزرگ هشدار داد و خواستار تقویت امر به معروف و نهی از منکر در برابر این مسأله شد.

۱۳۹۳/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...