نسخه چاپی

عدم پایبندی آمریكا به اصول دیپلماتیك

عکس خبري -عدم پايبندي آمريکا به اصول ديپلماتيک

یك كارشناس سیاست خارجی گفت: آمریكایی‌ها با این اقدام خصمانه بار دیگر عدم پایبندی‌شان به اصول دیپلماتیكی و زیر پا گذاشتن مقررات بین‌المللی را نشان دادند، همچنین آنها ثابت كرده‌اند كه به هیچ یك از موازین بین‌المللی پایبند نیستند.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، "سید جلال فیاضی" با اشاره به عدم صدور روادید به سفیر منتخب ایران در سازمان ملل، گفت: سازمان ملل یک مرکز بین‌المللی است که صرف نظر از کشوری که در آن واقع شده فعالیت می‌کند.
وی ادامه داد: اگرچه این مجموعه در خاک آمریکا به فعالیت می‌پردازد اما براساس قوانین بین‌المللی و همچنین عرفی که تاکنون در دنیا حاکم بوده مجموعه‌ای متعلق به همه دنیاست.
فیاضی با بیان اینکه کشوری همچون آمریکا نمی‌تواند خود رامتولی و قیم سازمان ملل بداند، تصریح کرد: بنابراین عدم صدور روادید به "حمید ابوطالبی" نماینده جدید جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اقدامی برخلاف قوانین و موازین بین‌المللی و همچنین برخلاف اخلاق سیاسی است.
این کارشناس سیاست خارجی در ادامه اقدام اخیر کنگره آمریکا را نوعی تجاوز به حقوق سازمان ملل و تمامی ملت‌ها دانست و افزود: می‌توان این اقدام را نوعی مداخله درامور کشورها تلقی کرد چراکه کشورها در انتخاب نماینده‌شان آزاد هستند از این رو اقدام آمریکا یک اقدام مداخله‌جویانه ارزیابی ‌می‌شود.
فیاضی تصریح کرد: آمریکایی‌ها با این اقدام خصمانه بار دیگر عدم پایبندی‌شان به اصول دیپلماتیکی و زیر پا گذاشتن مقررات بین‌المللی را نشان دادند، همچنین آنها ثابت کرده‌اند که به هیچ یک از موازین بین‌المللی پایبند نیستند.
وی اظهار داشت: این نخستین باری نیست که این کشور اقدام قیم‌مأبانه‌ای نسبت به سازمان ملل انجام می‌دهد، آنها پیش از این نیز با حذف سهمیه خودشان در سازمان ملل سعی کردند تا این سازمان را تحت فشار مالی قرار داده تا به این وسیله اهداف شوم خود را پیش برند.
این کارشناس سیاست خارجی در پایان با تاکید بر اینکه این اقدام سیاسی موجب خواهد شد تا به حیثیت و اعتبار سازمان ملل خدشه‌ وارد شود، خاطرنشان کرد: این امر بیانگر آن است که آمریکایی‌ها صلاحیت میزبانی سازمانی همچون سازمان ملل را ندارند و باید در این زمینه تجدیدنظر جدی صورت گیرد و یا مسئولان سازمان ملل، همچون دبیر کل سازمان ملل متحد از حیثیت و اعتبار این سازمان دفاع کند و واکنش درستی نسبت به این اقدام دیپلماتیکی و غیرقانونی از خود نشان دهند.

۱۳۹۳/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...