نسخه چاپی

آغاز سفر خاورمیانه‌ای پاپ

رهبر كاتولیك‌های جهان امروز شنبه سفر خاورمیانه‌ای خود را با دیدار از اردن آغاز می‌كند،‌ سفری كه بنابه اظهارات مقامات واتیكان صرفا "زیارتی و مذهبی" است.

به گزارش نما به نقل از الجزیره؛ پاپ فرانسیس رهبر عالی کلیسای کاتولیک امروز شنبه سفر خاورمیانه‌ای خود را به کشور اردن و سرزمین‌های اشغالی فلسطین با هدف تقویت پیوندهای این کلیسا با پیروان مسیحی این کلیسا،‌ همچنین مسلمانان، یهودیان و دیگر مسیحیان، آغاز می‌کند.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پاپ فرانسیس در اولین مرحله سفر خود امروز وارد کشور اردن می‌شود.

واتیکان اعلام کرده این این سفر صرفا "زیارتی برای دعا و راز و نیاز" است و علیرغم وجود نگرانی‌های امنیتی پاپ در این سفر از استفاده از خودروهای ضدگلوله اجتناب می‌کند.

این در حالی است که مقامات رژیم صهیونیستی به علت نگرانی از بازتاب جهانی هرگونه توهین به پاپ و اثر منفی آن بر این رژیم، به تعداد زیادی از صهیونیست‌های افراطی دستور داده است تا از از نزدیک شدن به مکان‌های مورد بازدید پاپ خودداری کنند؛ این در حالی است که طی چند ماهه اخیر در موراد متعددی صهیونیست‌ها افراطی با حمله به کلیساهای مختلف در اراضی اشغالی فلسطین ضمن هتک حرمت این اماکن عبادتی، شعارها و عبارات توهین آمیزی نسبت به مقدسات مسیحیت از جمله حضرت مریم (س) بر در و دیوار این اماکن حک کرده‌اند.

پاپ فرانسیس نیز اعلام کرده است که هدف اصلی وی از این سفر "صرفا زیارتی و مذهبی" دیدار با "بارتولومو" اسقف اعظم کلیسای ارتودوکس کنتستانتینوپول از رهبران اصلی کلیسای ارتدوکس و "دعا برای تحقق صلح در این سرزمین رنجدیده است."

پاپ همچنین قرار است با سفر به بیت‌المقدس با رهبران مسلمان و یهودی دیدار داشته باشد.

انتهای پیام/ر
ا

۱۳۹۳/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...