نسخه چاپی

لزوم تسریع در احداث جاده ترانزیتی ایران و تركیه

نماینده مردم چالدران با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به تركیه، اظهار داشت: پروژه احداث تنها جاده ترانزیتی ایران و تركیه راكد مانده است و این در حالیست كه این جاده نه تنها پل ارتباطی بین دو كشور، بلكه پل ارتباطی آسیا به اروپاست.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد علیپور نماینده مردم چالدران، ماکو، شوط و پلدشت در مجلس در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 21 خردادماه) طی تذکری به مسئولین ستاد بحران وزارت کشور و وزیرکشور اظهار داشت: در کنار سرمازدگی اوایل سال، سیل‌های اخیر خسارت های مالی و جانی فراوانی به شهرهای ماکو ، شوط، پلدشت و چالدران وارد کرده است.

وی ادامه داد: چرا وقتی سرمازدگی در آذربایجان غربی محصولات باغی کشاورزان را از بین می‌برد، هیچگونه ابراز همدردی از سوی مسئولین به عمل نمی‌آید، وقتی سیل خانواده‌آی را به عزا می‌نشاند، هیچگونه توجهی نمی‌شود؛ از مسئولین وزارت کشور و ستاد بحران جدی می‌خواهم اقدامات عاجلی برای جبران خسارات وارده به عمل آورند.

علیپور افزود: جاده ماکو_ آباجی در بیش از ده نقطه تخریب شده و چندین نقطه، چندین بار قطع شده است و اگر اقدامات ترمیمی صورت نگیرد، با یک بارش دیگر جاده به کلی قطع خواهد.

این نماینده مجلس نهم در ادامه خطاب به وزیر نیرو اظهار داشت: در سنوات گذشته سرمایه‌گذاری‌های خوبی برای ایجاد سد و شبکه‌های آبیاری در حوزه انتخابیه بنده انجام گرفته، پروژه‌های مهمی مانند سد کرم‌آباد از زمان روی کارآمدن جنابعالی به غوطه فراموشی سپرده شده است و شهرهای حوزه انتخابیه بنده انگار نه انگار که جزء حوزه مسئولیت ریاست سازمان آب منطقه آذربایجان غربی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بیش از دو ماه است طرح سرمایه گذاری برای تکمیل سد کرم آباد بلااقدام روی میز رئیس سازمان خاک می‌خورد لذا از جنابعالی درخواست دارم توجه جدی به این مسئله داشته باشید.

وی در پایان با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به ترکیه و تفاهم انجام گرفته برای افزایش حجم مبادلات میان دو کشور به 30 میلیارد دلار گفت: پروژه تنها جاده ترانزیتی ترکیه و ایران که در حدود 2000 کیلومتر است که راکد مانده و این در حالیست که این جاده نه تنها پل ارتباطی بین ترکیه و ایران، بلکه اروپا را به آسیا ارتباط می‌دهد، لذا از مسئولین و وزرا می‌خواهم در جهت احداث این جاده ترانزیتی و خط دوم گاز صادراتی به ترکیه اقدام جدی به عمل آورند.

۱۳۹۳/۳/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...