نسخه چاپی

بخشی از تحریم‌ صنعت پتروشیمی لغو شد

بخشی از تحریم‌های اقتصادی از جمله صنعت پتروشیمی براساس اقدام مشترك ایران و گروه 1+5 لغو شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: بخشی از تحریم‌های اقتصادی از جمله صنعت پتروشیمی براساس اقدام مشترک ایران و گروه 1+5 لغو شد.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه، 29 مردادماه) در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به این که در صورت حسن نیت گروه 1+5 مذاکرات هسته‌ای در زمان‌بندی تعیین شده به نتیجه می‌رسد گفت: اگر اعضای گروه 1+5 در رفتار و اعمال خود حسن نیت نشان دهند بدون شک مذاکرات هسته‌ای ایران در زمان تعیین شده به نتیجه مطلوب خود خواهد رسید.

وی به موضوع لغو تحریمهای اقتصادی براساس اقدام مشترک و توافقهای ژنو اشاره کرد و افزود: در حال حاضر براساس توافقهای ژنو بخشی از تحریمهای اقتصادی علیه کشورمان لغو شده که در این زمینه می‌توان به لغو تحریمهای صنعت پتروشیمی اشاره کرد.

افخم تصریح کرد: در توافقات انجام شده لغو کامل تحریمهای اقتصادی ایران در دستور کار قرار دارد که این امر نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی به موضوع ادامه گفتگوهای ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و افزود: از اوایل ماه سپتامبر مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 ادامه خواهد یافت، در عین حال ممکن است تا قبل از کنفرانس مجمع عمومی سازمان ملل متحد مذاکراتی داشته باشیم.

۱۳۹۳/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...