همكاری ایران و تركیه در جلوگیری از ترانزیت موادمخدر

رئیس مركز مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان‌یافته پلیس تركیه گفت: ایران فعالیت‌های خوبی در جهت مبارزه با مواد مخدر دارد و در این راستا به جایگاه خوبی دست یافته است.

به گزارش نما به نقل از مهر، اورهان ازمیر در دیدار با همتای ایرانی خود با اعلام اینکه موضوع موادمخدر یکی از موضوعات فرامرزی است، اظهار داشت: هیچ کشوری از خطر حضور مواد مخدر در امان نیست.

وی افزود: مواد مخدر سرمایه جوانی کشورها را تهدید می کند و علاوه بر آن سرمایه اقتصادی کشورها را نیز به مخاطره می‌اندازد.

ازمیر با اشاره به اینکه هیچ کشوری به تنهایی در بحث مبارزه با مواد مخدر نمی تواند عملکرد خوبی داشته باشد، ادامه داد: برای مبارزه با پدیده قاچاق موادمخدر احتیاج به همکاری سایر کشورها نیز احساس می‌شود.

رئیس مرکز مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان‌یافته پلیس ترکیه اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است که همه کشورها باید با قدرت، تجارب و اطلاعات خود را در زمینه مبارزه و برخورد با قاچاقچیان با سایر کشورها در میان بگذارند و از این‌رو، ما همکاری دو جانبه و مستمری را با پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران آغاز کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه ایران به دلیل نزدیکی کشورهای تولیدکننده موادمخدر باید مبارزه جدی تری در امر مبارزه با قاچاق داشته باشد، گفت: در دیداری که صبح امروز با رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران داشتم و همچنین بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پلیس ایران، متوجه شدم که ایران چه جایگاه بزرگی در امر مبارزه با موادمخدر دارد و در این راه چه تعداد شهید تقدیم کرده است.

ازمیر تصریح کرد: ایران و ترکیه در مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا هستند. از این رو، باید علاوه بر کاهش میزان مصرف انواع مواد مخدر در سطح کشور از ترانزیت این مواد به کشورهای دیگر نیز جلوگیری کرده و راه ترانزیت عمده مواد مخدر را به صورت کامل مسدود کنند.

۱۳۹۴/۲/۲

اخبار مرتبط