شكست داعش در عراق 5 سال زمان می برد

معاون وزیر دفاع استرالیا روز دوشنبه پیش بینی كرد ماموریت در عراق برای شكست گروه تروریستی داعش پنجسال طول بكشد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، 'دنیس ریچاردسون' معاون وزیر دفاع استرالیا، گفت که زمان بندی در ماموریت برای شکست داعش قابل بحث است، اما می تواند تا پنج سال ادامه یابد.


به نوشته تارنمای شبکه خبر استرالیا، 'فیلیپ هاموند' وزیر دفاع انگلیس دیدگاه متفاوتی نسبت به همتای استرالیایی دارد و معتقد است که این ماموریت می تواند بیش از دو سال باشد.

استرالیا حدود 500 نیرو به عراق اعزام کرده است. این کشور علاوه بر 170 نیروی ویژه قبلی، 330 نظامی دیگر را نیز برای پشتیبانی جنگ با گروه تروریستی داعش به عراق اعزام کرده است.

استرالیا اعلام کرده است این نیروها در کنار 100 نظامی زلاندنو امور آموزشی ارتش عراق را بر عهده دارند.

معاون وزیر دفاع استرالیا روز دوشنبه در یک کمیته سنای این کشور گفت: من نمی توانم بودجه خود را برای یک چارچوب زمانی یک یا دو ساله در زمان فعلی تعیین کنم. شما احتمال بیش از دو سال را به جای کمتر درنظر بگیرید.

مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرده اند ماموریت می تواند تا پنج سال طول بکشد.

دولت استرالیا برای ماموریت نظامیان این کشور در ائتلاف آمریکایی ضد داعش در عراق بیش از یک میلیارد دلار از بودجه مالیات دهندگان را در بیش از 12 ماه آینده به این امر اختصاص داده است.

دریاسالار 'ری گریگس' از مقامات ارشد وزارت دفاع استرالیا نیز گفت: نیروهای استرالیایی تاکنون درخواستی از عراق برای حضور در میدان جنگ همانند افغانستان دریافت نکرده اند.

۱۳۹۴/۳/۱۱

اخبار مرتبط