ابتكار عمل در دست ایران است

دشمن در موضع انفعالی است

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دشمن تمام تلاش خود را می‌كند تا ناامنی به وجود بیاورد اما موفق نبوده و ابتكار عمل در دست ایران افتاده و دشمن در موضع انفعالی قرارگرفته است.

به گزارش نما به نقل از مهر، سردار علی فدوی پیش از ظهر پنجشنبه در آئین یادواره سرداران و ۶۸ شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه امام صادق(ع) در بوشهر اظهار داشت: تقریبا تمام دنیا دچار حوادث و مسائلی هستند که مستکبران برای آنها به وجود آورده‌اند و این موضوع را در منطقه و دورتر از منطقه خودمان می‌توانیم ببینیم ولی داخل این سرزمین امنیت کامل حاکم است و مستکبرین نمی‌توانند خطری ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: دشمنان در اطراف ما مسائلی را ایجاد می‌کنند ولی هدف آنها ما هستیم؛ ولی هر کاری می‌کنند نتیجه برعکس می‌دهد و خودشان بیشتر در شرایط انفعال قرار می‌گیرند.

سردار فدوی با تاکید بر اینکه باید به دو اصل مهم توجه داشته باشیم، افزود: اول اینکه به تمام قدرت انقلاب اسلامی ایران واقف باشیم و این موضوع یک حقیقت است و دشمنان نیز اذعان دارند و دوم اینکه واقف باشیم که دشمن نیز نقاط آسیب‌ پذیری دارد و نمی‌تواند از آنها دوری کند.

وی با بیان اینکه اذعان به قدرت انقلاب اسلامی و آسیب‌های دشمن یک قدرت بازدارندگی بزرگ را ایجاد کرده است، گفت: دشمن به این نتیجه رسیده است که وقتی اقدامی بخواهد انجام بدهد، ضررش بیشتر از منفعت آن است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به مذاکرات ایران و ۱+۵ اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکایی‌ها حتی سران قدرت‌های اروپایی را مورد پرخاشگری قرار می‌دهند ولی در مقابل ایران توان چنین کاری را ندارند. تمام عالم دچار حوادثی است که مستکبرین به وجود آوردند اما در کشور ما به برکت خون شهدا و رهبری‌های امام شهدا و امام حاضر وضعیتی وجود دارد که دشمن تمام تلاش خود را می‌کند تا ناامنی به وجود بیاورد اما موفق نبوده و ابتکار عمل در دست ایران افتاده و دشمن در موضع انفعالی قرارگرفته است.

وی افزود: اعمال حاکمیت ایران در هر صحنه‌ای که نیاز باشد حاکم می‌شود و نمونه آن را می‌توان در موضوع کشتی مرسک مشاهده کرد، در واقع در هیچ جای عالم چنین حوادثی نمی‌بینید فقط در رویارویی انقلاب با دشمنان این موضوع دیده می‌شود.

وی به تشریح ماجرای توقیف نفتکش آمریکایی در حضور ناوهای آمریکا پرداخت و اضافه کرد: چندی پیش، زمانی که یکی از دادگاه‌ها رای به توقیف یکی از نفتکش‌های آمریکایی داد، این موضوع در کمتر از ۲۰ ساعت محقق شد.

سردار فدوی ادامه داد: این کشتی نفتکش متعلق به یکی از شرکت‌های آمریکایی بود که به محض ورود به تنگه هرمز با وجودی که ناو آمریکایی و ناوشکن‌های آمریکایی در کنارش قرار داشتند، توقیف شد و اینچنین موضوعات را به کرات می‌بینیم.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها هم اذعان دارند که ایران می‌تواند اعمال حاکمیت کند و هر جا که لازم باشد این کار را انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: نقطه عطفی در شیعه وجود دارد که اگر توجه خاصی به آن داشته باشیم ما را پیروز خواهد کرد و آن نقطه عطف این است که بعد از آخرین پیامبر خدا، خداوند بندگانش را رها نکرد و با امامانی از اهل‌بیت پیغمبر راه خود را ادامه داد و بعد از غیبت نیز نائبین امام زمان راه را ادامه دادند.

فدوی که در مراسم بزرگداشت شهدا سخن می گفت، افزود: هیچ مقامی بالاتر از مقام شهدا را نمی‌توان متصور شد؛ شهدا برکات بسیار زیادی را برای این کشور داشته اند و هر روز جلوه‌های جدیدی از این برکات را می‌بینیم.

وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا نمی‌توانیم برگزاری برنامه‌های باشکوه ویژه شهدا و به رخ کشیدن ارزش های شهادت را ببینیم، ادامه داد: در عراق چندین برابر شهدای ما کشته وجود دارد ولی حتی یک مراسم تشییع و برنامه اثرگذاری در این زمینه نمی‌بینیم؛ بین شهید و کشته‌ای که مشخص نیست در چه راهی به شهادت رسیده است، فرق وجود دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: وصیت‌نامه‌های شهدا تقریبا به اندازه تعداد شهدا وجود دارد ولی حتی در یکی از این وصیت‌نامه‌ها نمی‌توانیم ببینیم که چیزی در مورد این دنیا نوشته باشند و وصیت‌ها مربوط به خدا و آخرت و ارزش های الهی و . . . است.

وی به ارزش و جایگاه ویژه شهدای تدارکات و پشتیبانی اشاره کرد و افزود: برخی خیال می‌کنند شهدای تدارکات افرادی بودند که در صحنه نبودند؛ شهدای تدارکات در سخت‌ترین شرایط قرار داشتند و همراه با لشکر در تمام خط پیشروی می‌کردند و بسیاری از آنها دارای جایگاه بالای نظامی بودند.

سردار فدوی بیان داشت: حضرت ابوالفضل(ع) از دوران کودکی مشق نظامی را از حضرت علی(ع) آموختند و دلاوری‌های آن حضرت در جنگ صفین بسیار بزرگ بود ولی در کربلا به عنوان نیروی تدارکات برای آوردن آب رفت و فرصت حضور در جنگ را نیافت.

وی با بیان اینکه نیروهای تدارکات تلاش می‌کردند و حتی در اولین روز عملیات هم غذای گرم به رزمندگان می‌رساندند، تصریح کرد: این موضوع باعث افزایش روحیه رزمندگان می‌شد و باعث می‌شد تا رزمندگان با این تفکر که وضعیت مطلوب است که تدارکات توانسته این اقدامات را انجام دهد، با قوت بیشتری در جنگ حاضر شوند.

۱۳۹۴/۳/۲۱

اخبار مرتبط