زمان محاكمه آل سعود فرا رسیده است

عکس خبري -زمان محاکمه آل سعود فرا رسيده است

مسئول فرهنگی، تبلیغاتی علمای اسلام لبنان گفت: آل سعود كوشش می‌كند تا تمام آثار میراث رسول خدا را از بین ببرد.

به گزارش نما، «محمد عمرو» مسئول تبلیغاتی، فرهنگی جمعیت علمای اسلام لبنان گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیروت با بیان اینکه اعمال حکومت آل سعود در جهت دور کردن مسلمانان از میراث رسول خدا صورت می‌گیرد، گفت: ساخت و سازها در عربستان در جهت رشد و توسعه صورت نمی‌گیرند بلکه برای تغییر آثار روحی، دینی، تاریخی این مکان مقدس انجام می‌شوند.

وی افزود: این ساخت‌وسازها بسیار مشابه تخریب‌های داعش است ولی این اهداف شوم در لوای رشد و توسعه انجام می‌شوند.

عمرو اظهار داشت: آل سعود در پی آن هستند که آثار مربوط به رسول خدا (ص) و اهل بیت و صحابه ایشان را نابود کنند و از این طریق به نابودی آثار روحی و دینی این اماکن بپردازند، آنها بنای هتل‌های عظیم و برج‌های سر به فلک کشیده مکه را بسیار شبیه به لاس وگاس کرده اند و مقصودشان نابودی میراث پیغمبر اسلام است.

وی حکومت سعودی را مقصر اصلی در جریان حادثه دردناک سقوط جرثقیل دانست و گفت: این حادثه که روح مسلمانان را بسیار آزرد و موجب اهانت به مسلمانان شد، مسئولیتش تنها و تنها بر عهده آل سعود است که این ساخت و سازها را تنها برای چند روز تعطیل نکرد تا مسلمانان با آرامش بدون رخدادن چنین حوادثی به انجام مناسک حج بپردازند.

مسئول تبلیغاتی جمعیت علمای اسلام بیان کرد: پسر شاه سعودی و شرکت مشغول به ساخت و ساز در مکه در حال حاضر در رقابتند تا پیمانکاری این ساخت و سازها را به دست آورند به طوری که جان‌های مردم، برگه برنده برای این معاملات مالی هنگفت شد.

وی افزود: آل سعود ریخته شدن خون مسلمانان یمن و سوریه و عراق را کافی نمی‌دانند و حالا کار به جایی رسیده است که حجاج بی‌دفاع را به قتل می رسانند.

شیخ عمرو از علمای اسلام و اصناف مختلف فرهیختگان و نخبگان خواست تا یک صدا و یکپارچه در مقابل فساد آل سعود بایستند و خواستار تشکیل کمیته‌ای از کشورهای اسلامی برای اداره امور حج و عمره در مکه مکرمه و حرم رسول خدا شوند.

عمرو سخنش در پایان گفت: آل سعود صلاحیتشان را از دست داده‌اند، واضح و مبرهن است که آنها قصد اهانت به مقدسات و شعائر را دارند و زمان محاکمه این خاندان رسیده و باید ایشان دستشان از حرم مسلمین کوتاه شود.

۱۳۹۴/۷/۳

اخبار مرتبط