كاهش علایم آسم با 30 دقیقه ورزش

روزی 30 دقیقه ورزش می تواند به تسكین علایم آسم در بزرگسالان كمك كند. به گزارش ایرنا ، محققان می گویند روزی 30 دقیقه ورزش مستمر در طول سال می تواند به بزرگسالان مبتلا به آسم كمك كند تا علایم بیماری را به خوبی كنترل كنند. افرادی كه بر یك پایه منظم روزی 30 دقیقه ورزش می كنند، احتمال اینكه بتوانند علایم آسم خود را به خوبی كنترل كنند 2.5 برابر بیشتر از افرادی است كه ورزش نمی كنند.

به گزارش نما به نقل از خراسان، آسم يک بيماري مزمن است که فرد مبتلا به آن دچار تنگي نفس و خس خس سينه مي شود. در جريان حملات آسم که شدت و تکرر آن در افراد مختلف متفاوت است، پوشش راه هاي هوايي متورم و باعث مي شود که راه هاي هوايي باريک و جريان عبور هوا در داخل و خارج ريه ها محدود شود.

به گفته محققان، تدابير ساده اي نيز وجود دارد که به واسطه آن مي توان از بروز حملات آسم در جريان انجام حرکات ورزشي جلوگيري کرد. معمولا به افراد مبتلا به آسم توصيه مي شود که ورزش نکنند زيرا ورزش از محرک هاي بروز حملات آسم تلقي مي شود. اما محققان مي گويند مي توان با رعايت نکات ساده اي از بروز اين حملات پيشگيري کرد.

محققان مي گويند: اگر فرد مبتلا قبل از ورزش از داروي آرام کننده آسم و اسپري استفاده کند و بعد از ورزش نيز آرامش داشته باشد، در آن صورت خطري متوجه وي نخواهد شد.

آسم قابل درمان نيست اما با مديريت مناسب مي توان اين بيماري را کنترل کرد تا افراد مبتلا بتوانند از يک زندگي خوب لذت ببرند. طبق اعلام سازمان جهاني بهداشت، حدود 235 ميليون نفر در جهان به آسم مبتلا هستند.

۱۳۹۴/۷/۲۳

اخبار مرتبط