كتاب‌فروشی‌ها به پاتوقی فرهنگی تبدیل شوند

مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت ارشاد با اشاره به عزم جدی معاونت فرهنگی در شفاف‌سازی یارانه كتاب ناشر و مولف در كشور، گفت: كتاب‌فروشی‌های كشور باید به پاتوقی فرهنگی تبدیل شوند.

به گزارش نما؛ داریوش رضوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: طرح عیدانه کتاب در سطح کتابفروشی‌های کشور حرکت جدی و گسترده را آغاز کرد که پیش زمینه طرح‌های فرهنگی دیگری در عرصه ترویج کتابخوانی در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه نباید تنها به اجرای چند طرح مقطعی در توسعه فرهنگ کتابخوانی اکتفا کرد، افزود: ایجاد فضای گفتمان‌سازی توسط متولیان و مربیان فرهنگی بسیار داری اهمیت است و باید با حمایت همه جانبه از سوی مردم و مسؤولان در تربیت نسلی فرهیخته، اهل‌کتاب و کتابخوانی همراه شود.

مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت ارشاد گفت: اجرای طرح کشوری کتاب تابستانه به‌عنوان پازل فرهنگی در سطحی گسترده و از سوی مراکز کتابفروشی‌های در رقابتی سالم برای جذب مخاطبان فرهنگی اهل‌کتاب در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

این مسؤول بهترین دستاوردهای طرح کشوری کتاب تابستانه را تبدیل کتابفروشی‌های سراسر کشور به عنوان پاتوقی فرهنگی عنوان و بیان کرد: این حرکت علمی و فرهنگی گامی برای تغذیه روح انسان در جامعه است.

رضوانی خاطرنشان کرد: طرح کشوری تابستانه کتاب فرصت مناسبی برای اطلاع از سلیقه مخاطبان فرهنگی و نیز کمک به توزیع کنندگان عرصه کتاب در کشور است که هر دو طیف تجربه معرفی و انتخاب مناسب کتاب مورد‌نظر را به‌دست می‌آورند.

وی بر استمرار رقابت در کتابفروشی با اجرای طرح‌هایی مذکور تاکید و تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مهم طرح کشوری تابستانه کتاب، عدالت فرهنگی است و در این راستا استان کرمانشاه با فرهنگ‌سازی بیشتر و وجود آمارهای فراوان به‌عنوان کتابخوان‌ترین استان در کشور، برگ برنده‌ای را نسبت به سایر استان‌ها کسب کرده است.

مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت ارشاد ادامه داد: در طرح ذکر شده یارانه کتاب در سراسر کشور به شکلی عادلانه توزیع و هرجایی که مخاطب فرهنگی و اهل کتابخوانی وجود داشت به تناسب آن کتاب نیز توزیع شده و همچنین مولف و ناشر از تمرکز‌، سرمایه‌گذاری بر دستاورد‌های طرح تابستانه کتاب آگاه شدند.

این مسؤول در ادامه به عزم جدی معاونت فرهنگی در شفاف‌سازی یارانه‌های کتاب برای توسعه مسیر فرهنگی ناشر و مولف در راستای حمایت همه جانبه از کتابفروشی‌های سطح کشور اشاره کرد.

مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت ارشاد با اشاره به جلب نظر مشتر‌یان فرهنگی و مخاطبان جدید در کتابفروشی‌های سطح کشور در طرح کشوری تابستانه کتاب، اظهار داشت: با اجرای هوشمندانه این طرح کودکان نیز با والدین به کتابفروشی‌ها آمدند و امید است با تکمیل این قبیل طرح‌ها، رونق کتابفروشی‌ها را شاهد باشیم و مراحل بهتری در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در پیش بگیریم.

۱۳۹۵/۶/۹

اخبار مرتبط