تركیه بازار مرغ ایران را در عراق گرفت

یوسف خانی گفت: با افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت مرغ ظرف روزهای آینده به قیمت واقعی آن نزدیك تر خواهد شد

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، مهدی یوسف خانی، رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی بیان داشت: پس از ایام عاشورا و تاسوعا و از دوشنبه هفته گذشته قیمت مرغ با افزایش قیمت 700 تومانی به 7 هزار تومان رسید و این در حالی بود که پیش از آن قیمت مرغ پایین تر آمده بود و با این افزایش قیمت باردیگر قیمت این کالا بالا رفت.

وی افزود: دلیل این افزایش قیمت این است که با رسیدن به ابتدای ماه تقاضا بالاتر رفته که البته این 7 هزار تومان نیز قیمت واقعی نیست، زیرا با این قیمت مرغداران سود زیادی نمی کنند و هزینه تولیدشان جبران نمی شود.

وی اظهار داشت: پیش بینی ما این است که ظرف روزهای آینده یعنی از فردا بازهم 200 الی 330 تومان بر روی قیمت مرغ کشیده شود که بازهم این افزایش قیمت نیز ثبات ندارد و از پنجم ماه به بعد بازهم شاهد کاهش خواهیم بود.

یوسف خانی تصریح کرد: صادرات مرغ نیز وضعیت چندان خوبی ندارد و نسبت به قبل کاهش یافته دلیلش هم این است که بازار مرغ صادراتی در کشورهای افغانستان و عراق را ترکیه به دلیل کمتر بودن قیمت آن از دست ما گرفته است.

وی اضافه کرد: برخی از اقلام مانند ماهی نسبت به یک ماه گذشته یک تا دو هزار تومان افزایش و برخی دیگر هزار تا دو هزار تومان کاهش داشته است.

۱۳۹۵/۸/۲

اخبار مرتبط