اختصاص اعتبار برای ورزش بانوان شروعی برای ارتقای این حوزه است

یك عضو فراكسیون ورزش تاكید كرد كه مصوب كمیسیون تلفیق برای اختصاص اعتبار به ورزش بانوان می‌تواند آغازگر راهی برای ارتقای این حوزه باشد كه می‌توان این میزان را در بودجه سنواتی افزایش داد.

به گزارش نما؛ محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه ششم درباره اختصاص ارتقای ورزش بانوان گفت: با توجه به اینکه تاکنون چنین چیزی وجود نداشته است این مصوبه می‌تواند آغازگر و شروع خوبی برای ارتقای ورزش بانوان باشد و قطعا در صورت لزوم می‌توان آن را افزایش داد. البته همین میزان نیز تاثیر گذار است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ورزش بانوان گفت: با توجه به اینکه 50 درصد جامعه را بانوان تشکیل می دهند قطعا اگر به همان میزان توجه به ورزش آقایان به ورزش بانوان نیز توجه شود می‌توان استعدادهای خوبی را کشف کرد و در میادین ورزشی به مقام و مدال‌های خوبی دست یافت، کما اینکه این اتفاق برای اولین بار در المپیک افتاد و خانم کیمیا علیزاده در رشته تکواندو توانست مدال برنز را اخذ کند.

این عضو فراکسیون ورزش در پایان با تاکید بر اینکه گسترش ورزش بانوان می‌تواند در بهبود وضعیت سلامت جامعه تاثیر گذار باشد گفت: لازم است وزیر آینده ورزش و جوانان استعدادیابی در بین بانوان را به عنوان یک برنامه مهم دنبال کند؛ چون در کنار لزوم وجود اعتبارات و امکانات لازم استعدادیابی از اهمیت بسیاری برخوردار است که چنین موضوعی در بین خانم‌ها بسیار زیاد است.

روز گذشته کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در مصوبه‌ای دولت را مکلف کرد 25 درصد از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده حوزه سلامت را صرف امور پیشگیری، بالاخص توسعه ورزش همگانی، روستایی، عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش بالاخص حوزه معلولین و جانبازان نماید. به موجب این مصوبه اعتبارات مذکور پس از کسر توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به سر جمع اعتبارات وزارت ورزش منظور خواهد شد. یک درصد مالیات بر ارزش افزوده حوزه سلامت حدود 3500 میلیارد تومان است که به موجب این مصوبه یک چهارم این رقم یعنی 850 میلیارد تومان به این منظور اختصاص خواهد یافت.

۱۳۹۵/۸/۱۰

اخبار مرتبط