همكاری ایران و ایتالیا در زمینه پوشاك و مد

در نشستی با حضور سفیر ایتالیا، مدیر سیستم مد ایتالیا و رییس اتحادیه پوشاك تهران و در راستای پیشبرد تفاهم‌نامه‌ای كه اردیبهشت‌ امسال بین دو كشور امضاء شده بود، موضوعات مربوط به مد و تولید پوشاك در ایران و ایتالیا مورد بررسی قرار گرفت و زمینه‌های همكاری دو كشور مطرح شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا؛ جزییات همکاری ایران و ایتالیا در حوزه مد و لباس تشریح و در این بین به توافقات مدنظر بین بانک‌های ایرانی و ایتالیایی از چند ماه قبل اشاره شد.

در نشستی با حضور سفیر ایتالیا، مدیر سیستم مد ایتالیا و رییس اتحادیه پوشاک تهران و در راستای پیشبرد تفاهم‌نامه‌ای که اردیبهشت‌ امسال بین دو کشور امضاء شده بود، موضوعات مربوط به مد و تولید پوشاک در ایران و ایتالیا مورد بررسی قرار گرفت و زمینه‌های همکاری دو کشور مطرح شد.

در این نشست کانتاتوری - سفیر ایتالیا در ایران - با اشاره به این‌که ایتالیا می‌تواند محصولات با کیفیتی به ایران وارد کند، گفت: شرکت‌های ایتالیایی از بازار خوب ایران شگفت‌زده شدند و انتظار مشارکت با شرکت‌های ایرانی بالاست. امیدواریم شرایطی را ایجاد کنیم تا میزان همکاری‌های مشترک را بالا ببریم اما باید بدانیم که راه طولانی در پیش داریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت روابط بانکی ایران و ایتالیا نیز بیان کرد: باید قدم به قدم در توسعه روابط اقتصادی برداریم و تفاهمی که چند قبل در حوزه پوشاک بین ایران و سیستم مد ایتالیا مدنظر قرار گرفت اولین تفاهم‌نامه کاری بعد از برجام بود.

سفیر ایتالیا در ایران ادامه داد: یکی از ملاقات‌های انجام شده بین رییس بانک مرکزی ایران و ایتالیا بود که علاوه بر آن تفاهم‌نامه‌ای نیز بین وزیر اقتصاد ایران و همتای ایتالیایی‌اش امضاء شد. از دو ماه قبل بین بانک‌های ایران و ایتالیا توافقاتی انجام شده و از هدف‌هایمان دور نیستیم.

مارنزی - مدیر سیستم مد ایتالیا - نیز در این نشست اظهار امیدواری کرد که راه جدیدی را با ایران در پیش بگیرند و گفت ما به خوبی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در بازار ایران آگاهیم و قصد داریم حرکت روبه‌ جلویی را در بخش پوشاک با ایران داشته باشیم.

همچنین ابوالقاسم شیرازی - رییس اتحادیه پوشاک تهران - در این نشست با اشاره به این‌که فرصت بسیار مناسبی پیش آمده تا به صورت مطلوب در حوزه پوشاک از آن استفاده کنیم، اظهار کرد: شباهت‌های زیادی در حوزه فرهنگی بین ایران و ایتالیا وجود دارد. طی تفاهمی که اردیبهشت‌ماه مدنظر قرار گرفت فعالیت‌ها در حال پیشبرد است و حمایت‌هایی که هر دو کشور در این بخش دارند برای تولیدکنندگان و شرکت‌های ایرانی بسیار نویدبخش بوده است.

وی افزود: از حضور شرکت‌های ایتالیایی در ایران استقبال می‌کنیم و هدفمان سرمایه‌گذاری مشترک، تولید و همکاری تجاری است.

رییس اتحادیه پوشاک تهران در مورد تفاهم‌نامه بین اتحادیه پوشاک و سیستم مد ایتالیا که دو ماه پیش مدنظر قرار گرفته است نیز خاطر نشان کرد: این تفاهم‌نامه پنج بند اساسی دارد که مربوط به همکاری‌ها در حوزه آموزشی، انتقال دانش و تکنولوژی، حمایت از همکاری تجاری بنگاه‌ها، ارتباط در حوزه نمایشگاه‌ها، تولید مشترک و سرمایه‌گذاری مشترک است.

شیرازی ادامه داد: باید در چارچوب قوانین داخلی منطق‌های لازم برای حضور در بازار ایران وجود داشته باشد و قرار است ۱۰۰ نشست بین بنگاه‌های ایرانی و ایتالیایی در دستور کار قرار گیرد که از بازار خوب ایران و ظرفیت‌های مناسب آن به نحو مطلوب استفاده شود تا شاهد ارتقاء صنعت و مد در ایران باشیم و صنایع پوشاک ایرانی در بازارهای جهانی فعالیت کنند.

وی همچنین با اشاره به این‌که ایرانی‌ها در حوزه طرح دارای سبک هستند، عنوان کرد: حتما ایتالیایی‌ها باید به سلیقه و طرح‌های ایرانی توجه کنند و بخشی از تولید بومی‌سازی شود. علاوه بر این باید تولیدها به گونه‌ای باشد که بتواند در بازارهای جهانی عرضه شود و الگوهای ایرانی - اسلامی چه در بازار فروش و چه در حوزه تبلیغات در بخش‌های مختلف مدنظر قرار گیرد.

۱۳۹۵/۹/۳

اخبار مرتبط