فرار تروریست‌ها از جنگ در پی قطع كمك‌های ریاض

فرماندهان نظامی یمن ضمن تشریح دستاوردهای تازه رزمندگان یمنی در جبهه‌های نبرد با مزدوران سعودی در تعز، مأرب، الجوف و همچنین در جبهه فرامرزی نجران اعلام كردند القاعده و داعش طرح آمریكا برای تجزیه یمن را دنبال می‌كنند.

به گزارش نما؛ «حسین الحوثی»، یک فرمانده کمیته های انقلابی یمن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در این کشور با اشاره به حمله جدید نیروهای یمنی به شبه نظامیان تروریست در جنوب غرب استان تعز گفت: نیروهای قبایل هم در نبرد آزادسازی تعز حضور دارند.

وی از پیشروی بیشتر نیروهای یمنی در محور جنوبی تعز خبر داد و گفت: شبه نظامیان تروریست همچنان از ائتلاف بین‌المللی کمک می گیرند و اگر کمک های ائتلاف به تروریست ها نبود آنها در میدان نبرد شکست خورده بودند.

این فرمانده یمنی با بیان اینکه نبرد تعز وارد دهمین هفته خود شده گفت: نیروهای یمنی حمله تازه ای به مواضع تروریست ها در غرب تعز را آغاز کرده اند.

الحوثی همچنین فاش کرد بیشتر تسلیحاتی که نیروهای یمنی در نبرد تعز بکارمی گیرند از تروریست ها به غنیمت گرفته اند.

پاکسازی مواضعی در استان الجوف یمن

یک مسئول نظامی یمن نیز از پاکسازی چندین موضع در شهرهای المصلوب و المتون در استان الجوف از وجود مزدوران سعودی-آمریکایی خبر داد.

وی افزود: ارتش و کمیته های مردمی عملیاتی نظامی برای پاکسازی چندین موضع استقرار مزدوران سعودی در شهرهای المتون و المصلوب به اجرا گذاشتنه و توانستند این مواضع را پس از سرکوب مزدوران سعودی تحت تسلط خود بگیرند.

«علی الهمذانی»، یک فرمانده نظامی یمن نیز در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: نیروهای ویژه یمنی با حمله به ساختمان نظامی سعودی در جنوب غرب نجران همه تسلیحات آن از جمله موشک هایی دوربرد را به تصرف خود درآوردند.

وی با اشاره به اینکه درگیری های شدیدی با دشمن سعودی در مناطق جنوبی نجران آغاز شده گفت: در این عملیات بیش از پانزده مزدور سعودی به هلاکت رسیده و شش مجاهد یمنی شهید شدند.

یگان های ارتش و کمیته های مردمی یمن یک خودروی نظامی سعودی را در منطقه الثعبان در عسیر به آتش کشیدند.

2 نظامی سعودی نیز به ضرب تک تیراندازهای یمنی در جیزان به هلاکت رسیدند.

اعتراف رسانه های سعودی به تلفات نیروهای خود در نبردهای فرامرزی

رسانه های سعودی در اقدامی بی سابقه به بخشی از خسارات نیروهای متجاوز خود در نبردهای فرامرزی اعتراف کردند در حالی که در همه مدتی که از آغاز تجاوز وحشیانه عربستان به یمن گذشته، راهبرد سانسور اخبار تلفات سعودی ها بکارگرفته شده بود.

سکوت رسانه های سعودی در خصوص اوضاع در جبهه های فرامرزی یمن کاری بی فایده بود چرا که شبکه های اجتماعی در بیست و چهار ساعت شبانه روز اخبار لحظه به لحظه تحولات را به همراه فیلم و تصویر منتشر می کنند.

از همین رو رسانه های سعودی اخیرا شروع به انتشار اخبار مربوط به تلفات جبهه های جنوبی عربستان گرفته و اگرچه آمار را بسیار کمتر از واقعیت اعلام می کردند اما همین اعتراف به گرفتن تلفات، برای افشای واقعیت نبرد و شدت نگرانی سعودی ها نسبت به آن کفایت می کند.

اگرچه رسانه های سعودی اشاره به جنگ افزارها و مواضع منهدم شده ارتش عربستان در جبهه های جیزان، نجران و عسیر نکرده و تنها به از دست دادن چندین نیروی خود اعتراف می کند.

حمله به یگان لجستیک سعودی در مأرب

«علی الحوثی»، یک فرمانده کمیته های انقلابی یمن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا اظهار داشت: نیروهای یمنی پادگان ائتلاف سعودی در مأرب را هدف گرفته و یک نظامی آل سعود را به هلاکت رسانده و هفت مزدور تروریست را زخمی کردند.

وی افزود: نیروهای یمنی، یگان لجستیک ائتلاف سعودی در جنوب شرق استان مأرب را هدف گرفتند و در غرب و جنوب استان مأرب نیز هنوز حضور دارند و عملیات نظامی علیه تروریست ها طی روزهای آتی آغاز خواهد شد.

این فرمانده یمنی خبر داد: در پی توقف حمایت مالی سعودی از شبه نظامیان تروریست، موج خسارت مالی و جانی تروریست ها سرعت گرفته و ده ها نفر از آنها از پادگان های ائتلاف دشمن سعودی گریخته اند.

هواپیماهای سعودی مناطق مختلف صعده را 19 بار بمباران کردند

دشمن سعودی از دیروز تاکنون مناطق مختلف استان صعده را هدف بمباران کور هواپیماهای خود گرفت.

یک منبع آگاه خبر داد: هواپیماهای سعودی پانزده بار منطقه مندبه و بازار آن در شهر باقم و منطقه الثعبان این شهر را سه بار بمباران کرد.

القاعده و داعش طرح آمریکا در تجزیه یمن را اجرا می کنند

دخالت های آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن که به شکل حمایت از تجاوز ائتلاف سعودی است از یک سو به دلیل موقعیت راهبردی یمن است و دلیل دیگرش این است که آنها تحمل ایدئولوژی ضد اشغالگری آمریکایی -صهیونیستی در منطقه را ندارند.

روشن است که نقش آمریکا تنها به حمایت تسلیحاتی از نیروهای متجاوز و سکوت در برابر جرایم آنها در حق ملت بی پناه یمن محدود نمی شود و تا حمایت مستقیم از گروه های تروریستی پیش رفته است.

آمریکا نقشه شعله ور کردن آتش جنگ طائفه ای و قومی در یمن برای تجزیه این کشور را به تروریست ها در یمن سپرده و مهم تر از هر چیز آمریکا به دنبال تسلط بر تنگه راهبردی باب المندب در یمن است.

ضعف قدرت های متجاوز در عملی کردن زیاده خواهی های خود در میدان نبرد با رزمندگان یمنی آنها را به جذب عناصر القاعده و داعش کشانده است آن هم به گونه ای که آنها را در لباس حزبی درآورده که یمنی ها به نقش آن در تولید مثل عناصر تروریستی واقف هستند.

القاعده و داعش با یورش به شهرها و مناطق تحت سیطره نیروهای متجاوز و اشغالگر بر این مناطق سیطره یافته و ثروت ها و ظرفیت های آن را تحت سلطه خود گرفته اند تا مقدمه طرح تجزیه یمن باشد، چیزی که خواسته آمریکا تحت عنوان پروژه چند اقلیمی شدن یمن است.

وقتی رهبران احزاب یمنی شناخته شده ای در هتل های ریاض اقامت گزیده و از آنجا عناصر خود را برای اجرای نقشه های بیگانگان به حملات تروریستی فرامی خوانند این امر نشان می دهد که عربستان در پشت سر تکفیری ها قرار دارد.

اخیرا عربستان مزدوران خود را برای ازسرگیری درگیری ها در تعز و سواحل غربی یمن بسیج کرده که تا زمینه تسلط بر باب المندب و جدا کردن استان الحدیده از دیگر استان های یمن را فراهم کند و بدین ترتیب ملت یمن را به تنگنا کشانده و دیکته ها و شروط خود را به آنها تحمیل کند.

در همین حال وزارت کشور یمن خبر داد که یک باند وابسته به حزبی سیاسی را که نقشه ترور مقامات کنونی یمن را طراحی کرده و اهداف هواپیماهای سعودی را مشخص می کرد دستگیر کرده است.

بر اساس اعتراف های اعضای این باند استان مأرب پایگاه آموزش هزاران تکفیری و فریب خورده است تا بتوانند تحرکات شخصیت ها و رهبران سیاسی و نظامی یمن را زیر نظر بگیرند و همچنین شیوه ساخت بمب های دستی و کمربندهای انفجاری که در حملات تروریستی به شیوه القاعده و داعش بکارگرفته می شود آموزش داده می شود.

به گفته اعضای این باند همه عواید حاصل از فروش نفت در استان نفت خیز مأرب برای اجرای نقشه های حزب متبوع آنها و گروه های آن هزینه می شود و این در حالی است که یمن با بحران اقتصادی وخیمی روبروست که نسبت به وقوع فاجعه ای انسانی با پیامدهای جبران ناپذیر هشدار می دهد.

پیش از این نیز دستگاه امنیتی یمن در الحدیده ده ها باند تروریستی را شناسایی کردند که با اعتراف اعضای آن معلوم شد آنها در مأرب و به دست سرکرده های وابسته به عربستان آموزش دیده اند.

اینجاست که میزان هماهنگی بین احزابی یمن با القاعده روشن می شود تا جایی که سرکرده های القاعده در یمن از پست های بلندپایه امنیتی، نظامی و سیاسی در عدن یا دیگر شهرهای جنوب یمن یا در مأرب و استان البیضاء برخوردارند.

۱۳۹۵/۹/۹

اخبار مرتبط