اعزام 2 میلیون دانش‌آموز به اردوی راهیان نور

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش شهدا را سرمایه ملی كشور دانست و گفت: در چهار سال اخیر 2 میلیون دانش‌آموز به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

به گزارش نما به نقل از فارس از شهرستان ساری، مهدی فیض بعد از ظهر امروز در آیین تجلیل از فعالان اردوهای راهیان‌نور دانش‌آموزان مازندران که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس یوم‌الله است آنچه دشمن برای ما طراحی کرد باید همیشه آماده مقاومت و صبوری باشیم.

وی با اشاره به اینکه هر فرد اسلام ناب را انتخاب کرد باید فشار دشمن را در همه ابعاد تحمل کند، افزود: در قرآن آمده است دشمن درصدد دور کردن مسلمانان از دین است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: روحیه مقابله و پایدار در مقابل فشارهای ظلم هر فرد باید در دوران تحصیلی و مدرسه تربیت شود.

این مسؤول با بیان اینکه رهبری فرمودند اردوی راهیان‌نور فناوری فرهنگی است، تصریح کرد: این اردو بسیاری از اهداف فرهنگی که سال‌های متمادی نتوانستیم محقق کنیم تسهیل سازی می‌کند.

فیض با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش اردوی راهیان‌نور را جدای از کار فرهنگی خود نمی‌دانیم، گفت: اردوی راهیان نور با همکاری سپاه و بسیج در آموزش و پرورش به سرانجام می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه اردوی راهیان‌نور بخشی از برنامه‌های فرهنگی ما در آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: اردوی راهیان نور ریسکی است که مدیران آموزش و پرورش در کار خود دارند و امسال ردیف اعتباری هم برای این موضوع دیده شد این برنامه فرهنگی جزئی از برنامه‌های ما محسوب می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه اردوی راهیان‌نور باید باکیفیت بیشتر از گذشته به کار خود ادامه دهد گفت: طی چهار سال گذشته 2 میلیون دانش‌آموز به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

این مسؤول ادامه داد: از ابتدای امسال 750 هزار نفر به اردوی راهیان نور اعزام شدند، افزود: مقرر شد همین تعداد هم تا پایان سال جاری به مناطق جنگی اعزام شوند.

فیض دوران دفاع مقدس و مقولاتی مانند بسیج را سرمایه ملی دانست و اظهار کرد: باید از این سرمایه‌ها حفاظت شود.

وی با اشاره به اینکه در حفاظت از این سرمایه‌های معنوی باید سعه‌صدر داشته باشیم، افزود: نباید سرمایه ملی دوران دفاع مقدس، سپاه و بسیج خرج جناح‌بندی سیاسی شود بعضاً دیده شد روایانی که حتی به یک درصد هم نمی‌رسند در راهیان‌نور گریزی هم به مسائل سیاسی زدند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: برخی روایان در سفر معنوی راهیان‌نور به دانش‌آموزان گفتند جوانان ما به شهادت رسیدند برخی هم در حال امضای برجام هستند آنچه مهم است اینکه هدف ما حفظ سرمایه‌های نظام است که نباید خرج مسائل سیاسی و جناح‌بندی شود.

این مسؤول خون شهدا را دارای قداست دانست و گفت: نباید قداست خون شهید تخریب شود خیانت به خون شهید از بین بردن سرمایه ملی است.

فیض با مراجعه به وصیت‌نامه عبادی و سیاسی امام راحل، تصریح کرد: لازم است مسائل مربوط به ما که در این وصیت‌نامه اشاره شد مورد توجه قرار گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش احترام به رأی مردم را به نقل از تعبیر امام راحل نقل قول و خاطرنشان کرد: امام راحل در بخشی از سخنان خود ‌فرمودند، ما چه‌کاره هستیم که به جای ملت تصمیم بگیریم ملت هر چه بخواهند بشود همان می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه لازم است رفاقت غلبه بر رقابت داشته باشد و به جمهوریت نظام احترام گذاشته شود، افزود: رهبری در سخنرانی 17 اردیبهشت فرمودند، عده‌ای حرکت‌هایی دارند که سبب تخریب آموزش و پرورش می‌شود این حرکت اعتماد مردم به آموزش و پرورش را از بین می‌برد.

فیض اظهار کرد: رهبری در ادامه سخنانشان فرمودند، عده‌ای در زمین دشمن در حال بازی کردن هستند و نمی‌دانند جامعه را نسبت به آموزش و پرورش بی‌اعتماد می‌کنند.

وی افزود: برخی موضوعات در سطح کارشناسی است نباید این موارد در سطح جامعه مطرح شود زیرا زیربنای جامعه را نابود می‌کند.

فیض در بخش پایانی سخنانش گفت: اردوی راهیان نور فرصتی است تا نگاه وحدت در جامعه دنبال شود.

۱۳۹۶/۳/۱

اخبار مرتبط