نگذاشتند استقلال را قهرمان آسیا كنم/ هدایت تیم ملی ایران یك كار رویایی است

عکس خبري -نگذاشتند استقلال را قهرمان آسيا کنم/ هدايت تيم ملي ايران يک کار رويايي است

سرمربی سابق تیم استقلال عنوان كرد اگر از تیم او حمایت می شد می توانست قهرمانی در لیگ و حتی آسیا را با استقلال به دست بیاورد.

به گزارش نما، وینفرد شفر سرمربی آلمانی سابق استقلال بعد از برکناری از این تیم، هدایت بنی یاس امارات را بر عهده گرفت. او به خاطر پرداخت نشدن مطالباتش به فیفا شکایت کرد و حالا در صورتی که استقلال حقوق معوقه این سرمربی آلمانی را پرداخت نکند با جریمه مالی، کسر امتیاز و محرومیت از نقل و انتقالات روبرو خواهد شد.

وینفرد شفر در مصاحبه با تهران تایمز تاکید کرد در صورتی که از این تیم اخراج نمی شد و کارش را دنبال می کرد می توانست استقلال را به قهرمانی در لیگ برساند.

شما به عنوان سرمربی استقلال اخراج شدید و اکنون باشگاه فوتبال ایران مجبور است مبلغ ۵۵۰ هزار دلار به شما بپردازد. بنا به گزارش‌ها، احمد سعادتمند مدیر کل استقلال قرار است جلسه‌ای با شما ترتیب دهد درست است؟

می توانم صادقانه بگویم که احمد سعادتمند تنها عضو هیات مدیره استقلال در زمان من بود که به نظر می رسید مشکلاتی را که باید با آن روبرو شویم درک می کند. یادتان است که در آن زمان تیم و کادر مربیگری مجبور بودند با شرایطی روبرو شوند که خیلی بد بود. من هرگز چیز مشابهی ندیدم. بعد از اینکه او رئیس تیم شد، با من صحبت کرد و من باید بگویم که او بسیار مودب است. از او خواستم که از حقوق کارمندان ایرانی و خارجی مراقبت کند. ما قبلاً توافق کردیم که ملاقات کنیم اما در شرایط فعلی، کاری که آنها از ما می خواهند انجام دهیم غیرممکن است. آنها می توانند جلساتی را در آلمان برگزار کنند تا در مورد موضوعات صحبت کنند.

آیا برای حل مشکل آماده مذاکره با استقلال هستید؟

من از این سوال خیلی گیج شده ام. مدیریت استقلال و کمیته اخلاق باید در سه سال گذشته به شرایط استقلال توجه کنند. من می توانم تصور کنم که این امر برای میلیون ها هوادار مهم شده و می تواند به حل بحران مالی کمک کند. امیدواریم رئیس باشگاه یعنی سعادتمند تمام پشتیبانی مورد نیاز خود را انجام دهد. او اکنون در شرایط بسیار دشواری قرار دارد که اشتباه او نیست و هواداران و تیم نیز شایسته شفاف سازی هستند. درخواست سازش در این شرایط چیزی است که در دنیای حرفه ای انتظار زیادی نیست. تصور کنید که شما از شغلی که سخت کار کرده اید، اخراج شده اید و فسخ توجیه پذیر نیست. شما به وضوح اعلام کردید که می خواهید برای پشتیبانی از رزومه خود، تمام تلاش خود را انجام دهید اما آنها درباره شما بد صحبت می کنند، دروغ می گویند و شایعات وحشتناک را پخش می کنند. سپس آنها از شما می خواهند تا با پولی که به شما بدهکار هستند سازش کنید. چه واکنشی نشان می دهید؟

باشگاه استقلال یک روز بعد از آنکه به شما اطلاع داده شد از باشگاه اخراج شده اید مانع این شد که وارد تمرین شوید. از طرف تیم بزرگی مانند استقلال این یک رفتار حرفه ای نبود.

اگر در مورد بی‌عدالتی و دسیسه‌ها در سال دوم بخواهم بگویم، افراد زیادی مجبور به دروغ و افترای بیشتری می شوند. بگذارید این را بگویم، تیم و کارمندان هر روز و شب با مشکلات می جنگیدند.

شما به مدت دو سال در استقلال کار کردید اما در سال ۲۰۱۸ فقط یک جام حذفی کسب کردید، در حالی که تیم پرسپولیس در سه سال گذشته عناوین قهرمانی لیگ را کسب کرده است.

یک سوال عجیب دیگر. وقتی به استقلال آمدم رئیس باشگاه از من خواست که استقلال را نجات دهم زیرا آنها در پایین جدول لیگ بودند. ما نه تنها جام را از آن خود کردیم بلکه در لیگ قهرمانان آسیا نیز توانستیم سهمیه کسب کنیم. سال بعد همانطور که گفتم کابوس بود. ما مجبور شدیم تیم جدیدی بسازیم اما هیچ حمایتی نداشتیم و مجبور شدیم با رفتن بازیکنان خود مقابله کنیم. می دانم در سال سوم با حمایت مدیریت قهرمان می شدیم. من با پندار توفیقی خوب کار کردم اما او پشتیبانی لازم را نکرد بنابراین بازیکنان مهمی را از دست دادیم. تصور کنید چه چیزی از طرفداران گرفته شده است.

تفاوت بین استقلال و پرسپولیس به عنوان فردی که در فوتبال ایران کار کرده است چیست؟

بگذارید با یک نکته به این سوال پاسخ دهم. پس از دو روز تمرین با هم من از (گادوین) منشا پرسیدم "چرا هواداران استقلال احساس می کنند با پرسپولیس بهتر رفتار می شود؟" او خندید و گفت "من هرگز انتظار نداشتم چنین تفاوت های بزرگی را ببینم." امکانات تمرین فقط یکی از این موارد بود.

چرا تیم های ایران نمی توانند در لیگ قهرمانان آسیا برنده شوند؟

من فکر می کنم اگر می توانستم تیم سال اول را داشته باشم در سال دوم با استقلال قهرمان آسیا می شدم و فکر می کنم اگر تیم سال دوم را حفظ می کردیم می توانستیم در سال سوم هم قهرمان شویم. ما دو بار تیم خوبی ساختیم. بازیکنان ایرانی برجسته، قوی و ماهر هستند و می خواهند یاد بگیرند اما شرایط به سادگی با قطر، کره جنوبی و ژاپن قابل مقایسه نیست. شما فقط می توانید با کار سخت و با روحیه تیمی خوب و یک ذهنیت خوب کار کنید. برای من، بازی مقابل ژاپن در جام ملت های آسیا مثال خوبی برای مشکلاتی است که تیم های ایرانی غالباً با آن روبرو هستند. این همه علاوه بر مهارت و آمادگی به اعتماد به نفس و قدرت روانی برمی‌گردد. ما در سال اول خود این کار را به خوبی انجام دادیم، این کار را دوباره در سال دوم انجام دادیم، گام به گام. به همین دلیل گفتم سال سوم موفقیت بزرگی خواهد بود.

کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ. نظر شما در مورد آنها چیست؟

من هر دو را خیلی دوست دارم و به آنها احترام می گذارم اما من نمی خواهم در مورد کارشان داوری کنم. هر دو مربی در فوتبال ایران موفق بودند.

آخرین سؤال. گابریل کالدرون، آندره‌آ استراماچونی و مارک ویلموتس ایران را ترک کردند زیرا این کشور نتوانست حقوق خود را از طریق تحریم‌های ایالات متحده منتقل کند. آیا نظری دارید؟

من هرگز با آنها صحبت نکردم. فقط می توانم بگویم این افتخار است که هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشته باشید. این یک کار رویایی است و من اطمینان دارم که اگر هر دو طرف موافقت کنند یک راه حل وجود دارد.
منبع: ایسنا

۱۳۹۹/۳/۲۴

اخبار مرتبط