حاصل شور و شعور حسینی

عکس خبري -حاصل شور و شعور حسيني

در دوران انقلاب با وجود رهبری حسینی این تفكر و شورو شعور حسینی به بدنه انسانی و اجتماعی جامعه تزریق شد و حاصل آن ایستادگی در برابر ابر قدرت‌ها و زورگویان عالم شد

زهرا روزبه- حماسه ی عاشورا جمع بین شور و عشق وعقل است و نتیجه این حماسه گذشت ،مقاومت ،ظلم ستیزی و ... است که این صفات در عمق احساسی بودن بر پایه ی عقل است . تلفیق این عقل و عشق با شور و پویایی، این حماسه را در اذهان و قلوب ماندگار تر کرده است .


شوری متفاوت


همان طور که شاعر محتشم کاشانی مرثیه سرای شیعه اشاره به این ترکیب شور و عشق و شعور نموده است با این مصرع که باز این چه شورش است که در خلق عالم است

این شور عجین شده با عقل و عشق در حماسه کربلا در تمام بدنه‌های اجتماعی از زمان های گذشته تا به امروز نمود پیدا کرده است. در اصل حماسه ها با شور همراه است ولی شور حسینی که نتیجه ی عقل وعشق خدایی است شوری متفاوت است شوری است انسان ساز و مکاتبی مانند مکتب شهدا و حاج قاسم و آزادگان عالم را به وجود اورده است . و مهد پرورش برای انسان های آزاده ی آینده است .

در دوره های مختلف با توجه به شرایط هر دوره این شور و شعور به صورت های متفاوتی به نمایش درآمده است . حتی در زمان رضا شاه شمع این روضه ها شعله ور بوده وموجب پدیدار شدن جامعه ی حق طلب ورشد تفکر مقاومت در برابر ظلم شده است .در دوران انقلاب با وجود رهبری حسینی این تفکر و شورو شعور حسینی به بدنه انسانی و اجتماعی جامعه تزریق شد و حاصل آن ایستادگی در برابر ابر قدرت‌ها و زورگویان عالم شد و نقطه ی اوج این مقاومت حضور جوانان و نوجوانان در هشت سال دفاع مقدس و تربیت یاران از خود گذشته ای که درس ایستادگی و شهادت طلبی را از حماسه ی حسینی آموختند و به آن عمل کردند. تا به امروز این شور و شعور و صدای آزادگی و حق طلبی حسینی ادامه داشته و حتی فراتر از مرز ها نفوذ کرده است که نقطه ی اوج آن راهپیمایی با عظمت اربعین است که پیام رسان حماسه حسینی و وحدت و یکپارچگی ملت مسلمان است .


مقدمه ای برای تحول در جوامع جهانی

این شور و شعورکه برخاسته از عمق وجود و قلوب انسان ها است در هر شرایط حتی در شرایط کنونی در زمان شیوع بیماری کوید 19 درجریان است و با توصیه ی مقام معظم رهبری که هر خانه یک حسینیه و استفاده درست برای تبلیغ درفضای مجازی حماسه حسینی با شوری متفاوت تر از سال‌های گذشته برگزارخواهد شد . با توجه به این که فضای مجازی از مرز های جغرافیایی عبور می‌کند می توان از این رسانه برای نشان دادن و معرفی شور و شعور و تفکر و مکتب حسینی در جهت بیداری ملت ها و آزادگان جهان استفاده کرد و با تمامی ملت‌های مسلمان به سوگواری و برقراری مجلس عزاداری پرداخت. همین مخابره جهانی و اشتراک گذاری عکس های عزاداری و شور حسینی به همراه مخابره تفکر و پیام های حسینی می تواند مقدمه ای برای تحول در جوامع جهانی باشد .

۱۳۹۹/۶/۹

اخبار مرتبط