هیچ توجهی به برنج‌كاران مازندران نشده است

عکس خبري -هيچ توجهي به برنج‌کاران مازندران نشده است

نماینده مردم آمل درمجلس ،هیچ توجهی به برنج كاران نكرده‌ایم و امروز كه محصولات خود را تولید كرده‌اند در كارخانه‌ها باقی مانده است.

به گزارش نما ،دکتررضا حاجی‌پور در صحن سه‌شنبه، اول مهرماه در نطق میان دستور، اظهار داشت: 119 روز از آغاز کار مجلس یازدهم گذشت و این مجلس که در رسانه‌ها صفت انقلابی را یدک می‌کشد باید حداقل انتظارات موکلین را برآورده نماید، در عرصه ملی دو چالش عظیم در حوزه اقتصاد و فرهنگ داریم.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عدالت یکی از مهمترین فصول اصلی بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری که به مثابه چراغ راه و مانفیست چله دوم انقلاب اسلامی ایران و چراغ راه دستیابی به آرمان‌های بلند ملت ایران است. به گفته رهبر انقلاب ما در تحقق عدالت اجتماعی نمره قابل قبولی کسب نکرده‌ایم و این گزاره بدیهی بر کسی پوشیده نیست و عجیب که برخی از خواص قاعده اﻻﻫﻢ ﻓﺎﻻﻫﻢ را درک نمی کنند. عدالت اگر در جامعه جاری شود بدون شک همه مشکلات اقتصادی کشور رفع و رجوع می‌شود.
وی با بیان اینکه ما در مجلس 2 اقدام عملیاتی را باید انجام دهیم، افزود: باید قوانین گذشته را بررسی کنیم تا قوانینی که رانتی را برای عده‌ای خاص ایجاد کرده حذف کرده و به توزیع عادلانه ثروت کمک کنیم و از تمرکز منابع در کلانهشرها بپرهیزیم. انفال را به مردم بازگردانیم و بدانیم که منابع خدادادی زیرزمینی و روزمینی، نفت، گاز، معادن، جنگل و دریا متعلق به مردم است. انفال با نظارت نمایندگان مجلس به جای اینکه خرج دولت شود باید خرج ملت شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعید می‌دانم در مورد اهمیت آموزش و پرورش تردید داشته باشیم و در زمان انتخابات نگفته باشیم "اگر امروز همه چیز داشته باشیم و آموزش و پرورش نداشته باشیم، هیچ چیز نخواهیم داشت". موضوع تامین معیشت قشر فرهنگی و تبدیل وضیعت آموزگاران دارای اهمیت فراوانی است. رئیس جمهور، وزرا و نمایندگان اگر در جایگاه‌های امروزی قرار دارند، از نتایج وجود آموزش و پرورش است که چنین جایگاه‌هایی تعریف شده است.
وی خطاب به نمایندگان محترم، رئیس جمهور و وزیر اقتصاد، افزود: استان مازندران 3 میلیون 300 هزار نفر جمعیت دارند که بودجه استانی می‌گیرد، اما خدمات ملی می‌دهد.
حاجی پور با اشاره به موضوع منابع طبیعی در استان مازندران، گفت: مقام معظم رهبری در مورد منابع طبیعی مازندران گفتند «دو ثروت عظیم و دو فرصت بزرگ برای این استان عبارست از دریا و جنگل». منابع طبیعی استان مازندران در منظر مسافران و گردشگران یکی از بهترین سرمایه‌های ملی محسوب می‌شود اما در پس ظاهر سبز و نیلی استان، متاسفانه دست اندازی و تخریب این منابع با روندی صعودی در حال افزایش است.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت کشاورزی در استان مازندران، بیان کرد: مازندران در تولید 14 محصول کشاورزی رتبه نخست را دارد که برنج نیز از این قاعده مستثنی نیست. هیچ توجهی به برنج کاران نکرده‌ایم و امروز که محصولات خود را تولید کرده‌اند در کارخانه‌ها باقی مانده است. هزینه‌ها 500 برابر شده اما برنج به همان قیمت است و خریداری نیست.
این نماینده مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ، سران قوا دستوری صادر کنند تا نهاد‌های کشوری و لشگری برای تشویق برنج کاران و خرید محصولات آن‌ها قدم بردارند تا محصولات آن‍‌ها در کارخانه‌ها انبار نشود.
آریا

۱۳۹۹/۷/۲

اخبار مرتبط