بازنویسی صحیح بودجه نیازمند همت و شجاعت

عکس خبري -بازنويسي صحيح بودجه نيازمند همت و شجاعت

بازنویسی صحیح بودجه و جلوگیری از كسری بودجه نیز نیازمند همت ، شجاعت و پیگیری است. نمایندگان همراه موتلفه اسلامی این را به اثبات برسانند. درباره سه محور دیگر نیز سخن خواهیم گفت.

محمدباقر اسداللهی- رهبر اندیشمند انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای چهار راهکار محوری لازم را برای موضوع مهم اقتصاد مطرح فرمودند:

1- مشکل کسری بودجه 2- افزایش سرمایه‌گذاری دولتی و نهادهای عمومی ۳- جهش تولید ۴- حمایت از قشرهای ضعیف

حل مشکل کسری بودجه


کسری بودجه علل متعدد دارد: 1- ریخت و پاش های دولتی ، هزینه های بی رویه 2- سیاست های غلط دولت 3- عدم واریز کلیه دریافت‌های دولت به بودجه 4- بودجه‌ های خارج از ردیف بودجه ۵- عدم مدیریت در بودجه - ۶ بودجه نویسی غلط ۷ -عوامل فرعی دیگر

برای حل این مشکل، دولت مسئولیت اول را دارد که در تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰، در تنظیم لایحه بودجه دقت کافی نماید. تا در بازنگری بودجه کلیه دریافت های دولت( نه درآمدهای دولت) در بودجه لحاظ گردد و کلیه هزینه های دولت در ردیف‌های بودجه درج گردد. هزینه های زائد حذف شود و دریافتی هایی که به بودجه واریز نمی شود مانند بخشی از درآمدهای شرکت‌های دولتی به بودجه آورده شود.

سپس دومین رسالت و مسئولیت را نمایندگان مجلس دارند. آنها باید از هم اکنون آمادگی پیدا کنند که بودجه سال ۱۴۰۰ را منطبق با بودجه نویسی صحیح و کامل با رسیدگی و نظارت بر درآمدها و بر هزینه‌ها نموده و در تجدید نظری جدی به تصویب برسانند. وقت خود را صرف بحث ها و اضافاتی که دولت‌ها در لایحه بودجه می‌آورند و نیازی به آنها نیست، نکنند و بازنگری در بودجه را به گونه‌ای به نتیجه برسانند که شاهد ناهمواری های بودجه ای نباشیم.

بازنویسی صحیح بودجه و جلوگیری از کسری بودجه نیز نیازمند همت ، شجاعت و پیگیری است. نمایندگان همراه موتلفه اسلامی این را به اثبات برسانند. درباره سه محور دیگر نیز سخن خواهیم گفت.

۱۳۹۹/۹/۱۴

اخبار مرتبط