ناصر ایمانی در گفتگو با نما:

انتخابات ۱۴۰۰ از اهمیت بالایی برخوردار است/ اصولگرایان از انتخابات سال 92 درس گرفته اند

عکس خبري -انتخابات ????  از اهميت بالايي برخوردار است

تحلیل گر مسائل سیاسی د، درباره اهمیت انتخابات سال آینده، گفت: انتخابات ریاست جمهوری آینده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، به دلیل آنكه در انتخابات گذشته هیچ انتخاباتی به اهمیت این دوره نبود.

ناصر ایمانی تحلیل گر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار نما، درباره اهمیت انتخابات سال آینده، گفت: انتخابات ریاست جمهوری آینده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، به دلیل آنکه در انتخابات گذشته هیچ انتخاباتی به اهمیت این دوره نبود.

وی افزود: هیچ انتخاباتی نبود که ما در داخل با این همه مسائل و مشکلات اقتصادی مواجه باشیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری در زمان و جنگ و سختی های زیاد برگزار شد اما میزان اعتماد عمومی مردم نسبت به مسئولان کشور در حد بسیار بالایی بود، اظهار داشت: اما این انتخابات از این جهت کمی متفاوت است و از این جهت از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

ایمانی همچنین درباره وحدت و همگرایی نیروهای انقلاب در انتخابات ۱۴۰۰، گفت: تشکلی از طیف های مختلف اصولگرا تشکیل خواهد شد، مانند آنچه در ادوار گذشته شکل گرفت البته هنوز جزئیات آن مشخص نشده است و ظرف ماه های آینده این سازوکار تعیین می شود تا کاندیدای نهایی در قالب این سازوکار معرفی شود.

وی درباره نقش جامعتین در تعیین سازوکار وحدت و همگرایی نیروهای انقلاب، اظهار داشت: جامعتین در سازوکارهای گذشته نقش نظات، هدایت و حل مشکلات را برعهده داشت اما در دوره جدید، جامعه روحانیت مبارز نظر دیگری دارد و می خواهد نقش فعال تری را در صحنه ایفاء کند؛ در این باره باید اصولگرایان دور هم جمع شوند و تصمیم گیری کنند.

تحلیل گر مسائل سیاسی درپاسخ به این پرسش که آیا احتمال می دهید سازوکار نیروهای انقلاب با حمایت و هدایت جامعه روحانیت تشکیل شود؟، اظهار داشت: آنچه مسلم است، نقش روحانیت مبارز همیشه پرنگ بوده است و در گذشته نیز این سازوکارها حول محور جامعه روحانیت مشخص می شد اما در چند دوره گذشته ترجیح داده بودند در جایگاه نظارت، ایفای نقش کنند و در حال حاضر که روحانیت مبارز می خواهد نقش پررنگ تری را داشته باشد باید فعالان و احزاب اصولگرا درباره این مسئله تصمیم گیری کنند.

ایمانی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در انتخابات ۹۲ هم بزرگان جامعه روحانیت مبارز در جهت وحدت نیروهای انقلاب وارد صحنه شدند اما علی رغم حضور و توصیه آنها، وحدت شکل نگرفت، آیا در این دوره اصولگریان حاضر خواهند شد زیر چتر شیخوخیت جامعتین وارد عرصه انتخابات شوند، گفت: به اعتقاد بنده، آنها از انتخابات ۹۲ درس عبرت گرفته اند که در سال ۹۸ موفق شدند هماهنگ عمل کنند و نتیجه هم منجر به فهرست واحد شد.

وی درخصوص سازوکار جدید نیروهای انقلاب در انتخابات سال آینده، افزود: در ادوار گذشته اصولگرایان هر بار با یک نام و سازوکار وارد عرصه انتخابات می شدند و هنوز نتوانسته اند سازوکار ثابت برای خود ترسیم کنند به همین جهت در هر انتخابات یک سازوکار تعریف و مشخص می شود و ممکن است برای انتخابات آینده هم همین روند تکرار شود.

تحلیل گر مسائل سیاسی اظهار داشت: در صورتی که باید سازوکار دراز مدت و ثابت پیش بینی کنند اما متاسفانه اصولگرایان درحال حاضر فاقد این سازوکار هستند؛ سازوکار ثابت هم برای انتخابات و هم غیر انتخابات(تحلیل و بررسی تحولات سیاسی و ...) می تواند ظهور و بروز داشته باشد.

ایمانی در پایان توصیه ای هم به اصولگرایان جهت حضور و نقش آفرینی آنها در آوردگاه انتخابات ۱۴۰۰ کرد و گفت: معتقدم اصولگرایان ابتدا باید شاخصه های کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری را تعیین کنند و براساس آن شاخصه ها وارد مصادیق شوند.

۱۳۹۹/۹/۳۰

اخبار مرتبط