پهلوانان در دستگیری از زندانیان پیش قدم شدند

عکس خبري -پهلوانان در دستگيري از زندانيان پيش قدم شدند

زورخانه‌های‌ سراسر كشور از روز میلاد حضرت زهرا (س) تا سالروز ولادت حضرت علی (ع) در قالب طرحی با عنوان «زندان جای مادران نیست» به پرپایی آیین‌های گلریزان آزادی می‌پردازند.

به گزارش نما ،به نقل از روابط عمومی ستاد دیه، در روزهای منتهی به سال نو به همت فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جمعی از پیشکسوتان، قهرمانان و خیران نوع‌دوست ایران اسلامی با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی با حضور در گود زورخانه به برپایی آئین‌های گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداختند تا از این طریق زمینه آزادی حداکثری ۱۶۸ محبوس زنی را فراهم نمایند که هم‌اکنون نه با سو نیت مجرمانه، بلکه صرفاً بر حسب ناتوانی مالی روانه زندان شده‌اند.

باستانی‌کاران و علاقمندان به این ورزش بومی و معرفتی بر اساس رسالت خویش که همواره دستگیری از مستمندان در شمار آن بوده و هست، علی‌رغم محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا با رعایت کامل اصول بهداشتی با دغدغه به میدان آمدند تا به سهم خود در راه استخلاص دربندان دربند مشارکت داشته باشند.

بر همین اساس شب گذشته (۱۴ بهمن ماه) مراسم افتتاح این پویش کشوری با حضور علی مهربان قائم مقام ستاد دیه کشور، مهرعلی باران‌چشمه سرپرست فدراسیون ورزش‌های زوخانه‌ای، تعدادی از ورزشکاران و نمایندگان هیئت‌های استانی و همچنین برخی رؤسای اصناف در زورخانه ملی شهید فهمیده تهران برگزار و طی مراسمی ۷۰ دقیقه‌ای زمینه آزادی یک نفر از زندانیان زن که با وجود سرپرستی از خانواده از اسفند سال گذشته (۱۳۹۸) در بند حبس بود، فراهم گردید.

زنانی که به برکت این طرح از بند رهایی خواهند یافت آن دسته از محبوسانی هستند که عمدتاً به دلیل محکومیت‌های مالی ناشی از ضمانت دوستان یا برخی بستگان، ناخواسته گرفتار شده و اکنون در پشت میله‌های سرد زندان به سر می‌برند، حال آنکه قریب به اتفاق این بانوان نقشی در جرم رخ داده نداشتند و تنها به صرف اعتماد به عزیزان خود گرفتار آمده‌اند.

البته در دسته محبوسان غیرعمد مادران و دخترانی هم قرار دارند که نه با منظور سو و نیات کلاهبرداری از شخص یا شعبه‌ای بانکی، بلکه تنها به دلیل فشارهای اقتصادی، وقوع پیشامدها و اتفاقات زندگی و در پاره‌ای موارد بلندپروازی‌های گزارش شده در تأسیس برای مثال یک کارگاه خیاطی یا یک گلخانه کشاورزی پای آن‌ها به زندان باز شده است.

دلایل ورود به زندان برای این افراد شاید متفاوت باشد، اما در قبال تمامی این محکومان باید گفت که زندانیان تحت حمایت ستاد دیه، هیچکدام هیچ سابقه کیفری نداشته و بیش از ۹۵ درصد این مددجویان زن برای نخستین بار است که با حکم حبس روانه ندامتگاه‌ها شده‌اند.

در بازه زمانی میلاد حضرت زهرا تا سالروز ولادت امیرالمومنین علی (ع)، فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای به عنوان مروج فرهنگ پهلوانی در کشور، مشارکت در این پویش خداپسندانه را از روش‌های مختلفی، چون وارد کردن کد دستوری #۷۷۷۷*۷۸۰* در تلفن همراه یا انجتام اقدامات بانکی از طریق ارایه حساب‌های ستاد دیه به شماره ۵۵۵۵۵ بانک ملی (شعبه وحدت) پیگیری خواهد نمود.
مهر

۱۳۹۹/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط