اصلاح طلبان و انتخابات 1400

گناه مشكلات و كاستی های خود را به گردن دیگران نیندازند

عکس خبري -گناه مشکلات و کاستي هاي خود را به گردن ديگران نيندازند

موضوع انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به یكی از داغ ترین مباحث روز سیاسیون كشور تبدیل شده كه هرچه فاصله ما تا روز موعود كمتر می‌شود حرف و حدیث‌هایش بیشتر می‌شود.

به گزارش نما موضوع انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به یکی از داغ ترین مباحث روز سیاسیون کشور تبدیل شده که هرچه فاصله ما تا روز موعود کمتر می‌شود حرف و حدیث‌هایش بیشتر می‌شود.
ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در همایش «مردم و انتخابات ۱۴۰۰» که به صورت لایو اینستاگرام برگزار شد درباره چند و چون انتخابات پیش‌رو ونحوه فعالیت اصلاح‌طلبان سخنرانی کرد. این فعال سیاسی اصلاح طلب با فرار رو به جلو و سلب مسئولیت از اصلاح طلبان در حمایت از دولت تدبیر و امید سعی در آن داشت که انتقاد مردم از دولت را از اصلاح طلبان جدا کرده و توشه ی راهی برای انتخابات پیش رو جمع اوری کند برای این کار هم از شگرد قدیمی و همیشگی این جریان استفاده کرد یعنی پیکان انتقادات را به سمت و سوی نظام اسلامی با تاکتیک نخ‌نمای دوگانه‌سازی‌های ساختاری همچون «انتخاب - انتصاب»، «مذاکره- مقاومت» و «سازش- جنگ» نشانه رفت.
این شگرد همیشگی جریان اصلاح طلب است که در هنگام پاسخگویی به عملکرد توپ قصورها و تقصیرها و کم کاری ها را به زمین رقیب و البته نظام شلیک می‌کنند اما آن ها از این موضوع غافل شده اند که تکرار این شیوه دیگر موثر نیست و این حنا دیگر نزد مردم رنگی ندارد. بخاطر همین اصغر زاده در طی سخنان خود دچار نوعی آشفتگی است از یک طرف انقلاب اسلامی را در برابر رژیم غیرمردمی گذشته توصیف می‌کند و از طرف دیگر محصول انقلاب را در مرتبه‌ای پایین‌تر از آن قرار می‌دهد و به جایگاه مردمی انقلاب در یک زیر مجموعه ی خودی و غیر خودی حمله می کند و دوگانه «شهروند درجه یک و دو» را از آن نتیجه می‌گیرد. این در حالی است که حمایت مردم از انقلاب اسلامی امری غیر قابل انکار است. بخشی از حمایت‌های مردمی از نظام را می‌توان در انواع راهپیمایی ها و مراسمات مذهبی و ملی به خوبی مشاهده کرد البته نوع نگاه اصغر زاده شاید بخاطر نوع محبوبیت و مقبولیت اصلاح طلبان در بین مردم باشد که او تلاش داشت آن را به کل نظام تعمیم دهد: اصلاح‌طلبان نهایتاً ۱۰ درصد بین مردم پایگاه دارند. حتی اگر خاتمی را هم بیاورید، مردم می‌پرسند چه چیزی را می‌خواهید اصلاح کنید؟

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط