۳ معدن شن وماسه در آمل تعطیل شدند

عکس خبري -? معدن شن وماسه در آمل تعطيل شدند

آمل- رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل، از تعطیلی سه واحد معدنی تولیدی شن و ماسه در این شهرستان به دلیل رعایت نكردن ملاحظات زیست محیطی خبر داد.

به گزارش نما ،وحید رضائیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مأمورین و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست آمل در بازدید و پایش از چندین معدن شن و ماسه در مسیر جاده هراز و نزدیکی رودخانه هراز، ۳ واحد را به دلیل هدایت مستقیم گل و لای و پساب حاصل از خط تولید وایجاد آلودگی رودخانه هراز و هوا مطابق مواد ۱۱و ۱۲ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست حکم به تعطیلی دادند.

وی با بیان اینکه برای متخلفان پرونده شکایت وتخلف از موارد تعیین شده محیط زیستی تشکیل و تحویل دادگستری شهرستان شد، افزود: به طور حتم این واحد تولیدی تا رفع کامل مشکلات زیست محیطی پلمپ خواهد بود و در صورت تکرار تخلفات خود از ادامه فعالیت به طور دائم جلوگیری خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل ادامه داد، متأسفانه برخی معادن شن و ماسه در سال‌های گذشته برداشت‌های غیرقانونی مصالح رودخانه‌ای ونیز معادن کوهی حاشیه جاده هراز، باعث آلودگی هوا و آلودگی آب رودخانه هراز شدند و تهدید جدی نیز برای ساکنان محله‌های در نزدیکی آنها شدند.

رضائیان اضافه کرد: حفاظت محیط زیست مانع فعالیت‌های تولیدی واحدها نیست و تاکید کارشناسان و همکاران ونیز خواست جدی مردم رعایت ملاحظلات زیست محیطی واحترام گذاشتن همه به محیط افراد وحفظ سلامت محیط است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه اکنون مردم نیز مدافع جدی محیط زیست شدند و خواهان حق طبیعی خود برای داشتن محیط زیست سالم وعاری از هرگونه آلودگی هستند، درعین از شهروندان نیز خواست که درصورت مشاهده فعالیت‌های غیرقانونی برخی افراد ونیز واحدهای تولیدی سود جو به هر قصدی، به مأموران اجرایی محیط زیست اطلاع دهند.

در شهرستان آمل بیش از ۴۰ واحد معدن کوهی در مسیر جاده هراز فعال است.

رعایت نکردن ملاحظات زیست محیطی، برداشت‌های بیش از حد تعیین شده از معادن و صدور مجوزهای جدید از جمله چالش‌های جدی هست که در یک دهه اخیر سلامت رودخانه پرآب وزلال هراز را به خطر انداخته به طوری که آب این رودخانه به طور کامل تیره شده است.

۱۳۹۹/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط