تظاهرات ضد دولتی هنرمندان تركیه

عکس خبري -تظاهرات ضد دولتي هنرمندان ترکيه

هنرمندان تركیه با برپایی تظاهرات، سیاستهای دولت اردوغان را محكوم كردند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، روز گذشته نيز شهر استانبول ترکيه شاهد برپايي تظاهرات ضددولتي بود. اين بار، هنرمندان ترک در تجمعي در محکوميت استفاده از گاز اشک آور شرکت کردند. هزاران نفر از مردم عادي نيز در کنار اين هنرمندان معترض در تظاهرات استانبول شرکت داشتند. هنرمندان ترک براي اعلام همبستگي با تظاهرکنندگان ضددولتي در اين تجمع حضور داشتند.
يکي از هنرمندان ترک در اين تجمع گفت: ما در هفته هاي اخير شاهد تحولات منفي بوده ايم که در ترکيه رخ داده است. ما فشارهاي وارد بر مردم را احساس مي کنيم. به همين علت تصميم گرفته ايم در اين تظاهرات شرکت کنيم و فرياد آزادي سر بدهيم. همه بايد بتوانند ديدگاههاي خود را آزادانه و به صراحت بيان کنند. همه بايد بتوانند آزادانه تظاهرات کنند بدون آنکه براي ديگران مزاحمت ايجاد کنند.
شرکت کنندگان در اين تظاهرات، تصاويري هنري در دست داشتند که در آن ، رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه به آدولف هيتلر رهبر آلمان نازي در دوران جنگ جهاني دوم تشبيه شده بود. تظاهرات روز گذشته پس از آن برگزار شد که پليس ترکيه روز شنبه به تجمع هزاران معترض در ميدان تقسيم استانبول يورش برد. با توسل پليس ترکيه به اقدامات خشونت آميز براي سرکوب معترضان، تظاهرات معترضان ترک مرگبار شده است بطوريکه چندين معترض ترک در اين تظاهرات کشته يا زخمي شده اند. هزاران نفر نيز در اين تظاهرات دستگير شده اند.

۱۳۹۲/۴/۱۷

اخبار مرتبط