رایزنی‌های لاریجانی با روسای مجلس كویت، عمان،پاكستان،لبنان و ارمنستان در حاشیه اجلاس بین‌المجالس

رئیس مجلس در حاشیه اجلاس بین المجالس ژنو با مرزوخ الغانم رئیس مجلس كویت دیدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش نما - ایسنا نوشت:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه در حال حاضر عملیات تروریستی در سوریه، عراق و افغانستان در حال افزایش است تصریح کرد:‌ حل معضلات منطقه ای نیازمند تصمیمات جمعی کشورهای منطقه است.

صهیونیست ‌ها پشت صحنه تمام اقدامات تروریستی نقش پررنگی دارند

وی با بیان اینکه با اقدامات نظامی نمی توان موضوع تروریسم را حل کرد ادامه داد:‌ به طور قطع صهیونیست ‌ها پشت صحنه تمام اقدامات تروریستی نقش پررنگی دارند.

لاریجانی بر توسعه همکاری های دو جانبه بین ایران و کویت در زمینه های مختلف اقتصادی و سیاسی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه با حرکت نظامی مشکل سوریه قابل حل نیست تأکید کرد: ‌متأسفانه از ابتدای ناآرامی ها در سوریه به حرف ایران توجهی نکردند که این موضوع تبدیل به ماجراجویی شد.

لاریجانی راه حل مشکل سوریه را راه حل سیاسی خواند و گفت:‌ ما با جنگ فرقه ای در منطقه مخالف هستیم و تلاشمان بر این است که دعوایی بین مسلمانان رخ ندهد.

در ادامه این نشست رئیس مجلس کویت روابط ایران و کویت را برخواسته از ارتباط عمیق دینی، مذهبی و تاریخی دو ملت خواند و تأکید کرد: ما همواره ایران را دوست نزدیک و خوب خود می دانیم و لازم است در این فرصت انتخابات با شکوه در ایران را به شما تبریک بگویم.

رئیس مجلس کویت: برای حل مشکلات منطقه ای روی تدبیر، اقتدار و درایت ایران حساب می کنیم

وی با بیان اینکه امروز نگرانی همه ملت های منطقه را در بر گرفته است تصریح کرد: ‌ما برای حل مشکلات منطقه ای روی تدبیر، اقتدار و درایت ایران حساب می کنیم و معتقدیم این درایت در سایه رهبری جمهوری اسلامی ایران محقق شده است.

رئیس مجلس کویت با تأکید بر اینکه این کشور برای برقراری روابط تنگاتنگ با ایران همواره تلاش کرده است تصریح کرد: ‌بزرگان کشور کویت هم رویکردشان همین است، در شرایط حاضر ما نیاز به تقویت صفوف اسلامی داریم.

وی در پایان بر افزایش همکاری ها و گسترش روابط طرفین تأکید کرد.اریجانی در دیدار با رئیس مجلس ارمنستان:

شیطنت برخی قدرت‌ها نمی‌تواند روابط ایران و ارمنستان را تنگ و تلخ کند

همچنین رئیس مجلس در حاشیه اجلاس بین المجالس ژنو با کوبیک آبراهامانیان رئیس مجلس ارمنستان دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن روابط دو کشور ایران و ارمنستان افزود: روابط ایران و ارمنستان بسیار رو به گسترش است.

وی با یادآوری شیطنت برخی قدرت ها برای بر هم زدن روابط ایران و ارمنستان تصریح کرد: هیچ وقت این شیطنت ها روابط دو کشور را تلخ و تنگ نخواهد کرد.

لاریجانی با بیان اینکه ایران ارمنستان را دوست و برادر نزدیک خود می داند گفت: روابط اقتصادی و پارلمانی دو کشور ایران و ارمنستان همواره در حال گسترش خواهد بود.

در ادامه این دیدار رئیس مجلس ارمنستان بااستقبال از دیدارهای دو جانبه با مقام های ایرانی گفت:‌ ما همواره از خوشحالی ملت ایران خوشحال واز ناراحتی آنان غمگین می شویم.

رئیس مجلس ارمنستان بر ضرورت گسترش و ارتقاء روابط با ایران تأکید کرد

رئیس مجلس ارمنستان با تأکید بر ضرورت گسترش و ارتقاء روابط دو جانبه، انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران را به رئیس مجلس شورای اسلامی تبریک گفت.

همچنین فارس نوشت:

لاریجانی با رئیس پارلمان عمان دیدار و گفت‌وگو کرد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در حاشیه یکصدوبیست و نهمین اجلاس بین‌المجالس جهانی در ژنو سوئیس، با هلال بن ناصر المعولی رئیس پارلمان عمان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کردند.لاریجانی با رؤسای پارلمان پاکستان و لبنان دیدار کرد

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با رؤسای پارلمان پاکستان و لبنان دیدار و در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

۱۳۹۲/۷/۱۶

اخبار مرتبط