فنون سخنوری ارتباط موثر و روایتگری

عکس خبري -فنون سخنوري ارتباط موثر و روايتگري

رئیس اداره پیام آوران ایثار با اشاره به اینكه روایتگری دفاع مقدس تخصص لازم دارد، گفت: بالغ بر ۲۲۰۰ نفر بانك اطلاعات كشوری از بین افراد راویان نور داریم كه با آموزش‌های دیده شده و جذب نخبگان برای بیان خاطرات و ارزش‌های دفاع مقدس به اعزام این افراد می‌پردازیم.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، حاج حمید اعتماد جانباز ۷۰ درصد از دو چشم و رئیس اداره پیام آوران ایثار درباره همایش سراسری پیام آوران ایثار که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، اظهار داشت: این برنامه پایان دوره مقدماتی آموزش فنون سخنوری، ارتباط موثر و روایتگری بوده که در ۳۱ استان کشور انجام شده است.
وی افزود: این آموزش برای جامعه هدف ما خانواده ایثارگر، جانباز، آزاده و خانواده شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق ارتباط شفاهی (سخنوری و روایتگری) است.
اعتماد تصریح کرد: فن سخنوری و روایتگری و گفتن خاطرات دوران دفاع مقدس تخصص لازم دارد و ما به سبک حوزه و دانشگاه تدریس کردیم که ۵۰ ساعت آموزش و آزمون‌های با درجه‌های مختلف برگزار کردیم.
وی گفت: بالغ بر ۲۲۰۰ نفر بانک اطلاعات کشوری از این افراد داریم که ۷۰ درصد آن‌ها لیسانس و فوق لیسانس و دکترا هستند و با تلفیق و برگزیده شدن این افراد به مدارس و دانشگاه‌ها و بعنوان راویان نور می‌روند و به بیان خاطره و ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان می‌پردازند.
رئیس اداره پیام آوران ایثار اظهار داشت: سال آینده دوره تکمیلی سطح ۲ توسط برخی از این افراد برگزیده از میان خانم‌ها و آقایان برگزار می‌شود و مثلث کاری اداره پیام آوران ایثار جذب نخبگان، آموزش و اعزام است.
وی تصریح کرد: همایش پیام آوران ایثار سراسری کشوری از بین ۳۱ استان و هر استان ۳ نماینده حضور داشتند که تجلیل و تقدیر شدند و در این مراسم حجت الاسلام حسنی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، حجت الاسلام مازنی معاون پژوهشی بنیاد شهید و سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و یارنسب مدیرکل در معاونت پژوهشی بنیاد شهید حضور داشتند و منتخبین در رشته‌های سخنوری و روایتگری برگزیده شدند.
حاج حمید اعتماد خاطرنشان کرد: انشاءالله طرح پایانی ما این است که یک روز به همراه این ۲۲۰۰ نفر به حضور مقام معظم رهبری برسیم و از منویات ایشان بهره ببریم.
گفتنی است، حاج حمید اعتماد جانباز ۷۰ درصد از دو چشم معروف به جانباز بصیر در عملیات کربلای ۵ در شلمچه به درجه جانبازی نائل آمده است.

۱۳۹۲/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط