مقابله بیداری اسلامی با هرگونه اقدام افراط گرایانه و تكفیری

عکس خبري - مقابله بيداري اسلامي با هرگونه اقدام افراط گرايانه و تکفيري

دبیر كل مجمع بیداری اسلامی گفت: جنبش بیداری اسلامی با هرگونه حركت افراط گرایانه و تكفیری مقابله و از وحدت امت اسلامی صیانت می‌كند.

به گزارش نما ، "علی‌اکبر ولایتی" در ششمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: اکنون قریب به سه سال از آغاز بیداری اسلامی در منطقه و جهان اسلام می‌گذرد.
وی افزود: اعضای شورای عالی مجمع جهانی با حضور در گردهمایی به ارزیابی آخرین تحولات بیداری اسلامی می‌پردازند و راه‌های برون رفت از چالش‌های موجود را مورد بررسی قرار می‌دهند.
دبیر کل مجمع بیداری اسلامی ادامه داد: انتظار می‌رود این نشست با استفاده از فرصت‌های پیش رو گام موثری را در جهت پیشبرد اهداف جنبش بردارد چرا که امروز بیداری اسلامی مراحل بسیار حساسی را پشت سر می‌گذارد و این امر مسئولیت ما را در انجام رسالت خطیری که بر دوشمان نهاده شده دوچندان می‌کند.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل تصریح کرد: مرور بر حوادث و تحولات یکسال اخیر اهمیت این موضوع را برای ما بیش از پیش آشکار می‌کند تا ازطریق مقابله با خطراتی که این جنبش را تهدید می‌کند بتوانیم با هم‌اندیشی یکدیگر و استفاده از تجربیات این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.
ولایتی تلاش دشمنان برای تغییر اولویت‌های جهان اسلام را یکی از مسائلی عنوان کرد که جنبش بیداری اسلامی با آن مواجه است و افزود: دشمن در صدد است که مسئله فلسطین را به حاشیه براند و آنرا از اولویت جهان اسلام خارج کند، اما امت اسلامی اجازه نخواهد داد که مسائل فلسطین از اولویت‌های آنها افول کند.
دبیر کل مجمع بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: حمایت از مردم فلسطین و مقاومت علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد یافت لذا باید در این برهه از زمان این موضوع را به طور جدی مورد توجه قرار دهیم که دشمن به منظور تخریب تفاوت‌های مذهبی و دامن‌زدن به مسائل فرقه‌ای و تاریخی در تلاش است.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل خاطرنشان کرد: هر کسی که در این مسیر گام بردارد عملا در جهت اجرای نقشه دشمنان حرکت کرده و به امت اسلامی آسیب وارد می‌کند.
ولایتی با بیان اینکه بیداری اسلامی با هرگونه حرکت افراط گرایانه و تکفیری مقابله می‌کند، اظهار داشت: این جنبش از وحدت امت اسلامی صیانت می‌کند و امیدواریم در این اجلاس با همکاری شخصیت‌های برجسته کشورهای جهان اسلام گامی را در جهت وحدت اسلامی برداریم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم جنبش بیداری اسلامی زمینه تحقق آمال و آرزوهای مسلمانان را جهت دستیابی به وحدت فراهم سازد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط