انجام ورزش پس از زایمان ضروری است

‌یك عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشكی خراسان‌شمالی گفت:انجام ورزش بعد از زایمان، همانند ورزش در دوران بارداری ضروری است.

به گزارش نما، محبوبه طباطبایی چهر اظهار کرد: بعد از زایمان، مادر ضمن داشتن هیجان و لذت از تولد فرزند، ممکن است به دلیل خستگی و بی‌خوابی و اثرات هورمون‌های بارداری و فشارهای وارده به عضلات کف لگن و عضلات و مهره‌های کمری، مشکلاتی را تجربه کند که انجام تمرینات ورزشی کمک می‌کند تا زنان زودتر به حالت قبل از بارداری برگشته و بر این مشکلات فائق شوند.

وی ادامه داد: در شش هفته اول فقط تمرینات کف لگن به منظور تقویت این عضلات توصیه می‌شود و در افراد سزارین شده این مدت طولانی‌تر و بر اساس توصیه پزشک است.

طباطبایی‌چهر افزود: انجام تمرینات بدنی رفته رفته با گذشت زمان شکل پیچیده‌تری به خود گرفته و وقتی مرحله سنگین‌تر آغاز می‌شود که بدن در مرحله قبلی آمادگی لازم را به دست آورده و دچار فشار و سختی در هنگام انجام آن نشود.

وی خاطرنشان کرد:نوع فعالیت بدنی، تعداد، طول مدت و شدت آن نسبت به سطح تناسب بدنی و برای هر فرد تعیین می‌شود و نسخه واحدی برای ورزش پس از بارداری وجود ندارد و نباید توصیه شود.

به گزارش ایسنا، طباطبایی‌چهر یادآور شد: حمایت از ورزش و فعالیت‌های بدن برای جلوگیری از انواع بیماری‌ها به ویژه بیماری شریان کرونر، کاهش سرطان‌ها، پیشگیری از استئوآرتریت، کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید و ... روزبه‌روز جنبه جدی‌تری به خود می‌گیرد.

۱۳۹۳/۴/۲

اخبار مرتبط