نسخه چاپی

دژاگه: كریمی بازیكن مورد علاقه‌ام بود

گزارش AFC از حضور اشكان در تیم ملی

مجله كنفدراسیون فوتبال آسیا در آخرین شماره خود با چاپ تصویر اشكان دژاگه روی جلد این سه ماهنامه، گزارش مفصلی از زندگی منتشر كرد كه در آن اعلام شده ایران در قلب این بازیكن ایرانی قرار دارد.

به گزارش نما به نقل از مشرق، با انتشار هشتمین شماره مجله کنفدراسیون فوتبال آسیا عکس اشکان دژاگه در این سه ماهنامه به عنوان ستاره بین‌المللی که حالا در آسیا به دنبال آرزوهایش بوده، نقش بسته است.

الکس سوسی در پیام خود طی نسخه جدید سه ماهنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا، اشکان دژاگه مهاجم تیم ملی ایران را به عنوان یک ستاره آسیایی در رقابتهای جام جهانی 2014 نامید و گفت: "وی پس از آنکه نام خود را در ولفسبورگ و فولهام اروپا ثبت کرد، در حال حاضر به عنوان بازیکن لژیونر تیم ملی ایران و بازیکن ثابت تیم العربی قطر مشغول به بازی کردن است."

در ادامه متن پیام وی آمده است: "رقابتهای جام جهانی 2014 بزرگترین رویداد ورزشی بود که تماشای آن بیننده ها را مجذوب خود می کرد و تحسین برانگیز بود. با وجود اینکه تیم های آسیایی نتوانستند در این دیدارها نتایج خوبی را کسب کنند، اما به جرأت می‌توان گفت هنوز مواردی هست که آسیا می‌تواند به آنها افتخار کند. کسب تجربه در مسابقات سطح بالا از سرمایه‌هایی است که تیم‌های آسیایی توانستند به آن دست پیدا کنند."

دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین در پیام خود به قهرمانی پوهانگ استیلرز در رقابتهای لیگ قهرمانان 2014 آسیا و دعوت از خوانندگان به مطالعه مصاحبه کوک کا مینگ- عضو گروه فنی مطالعات فیفا که در رابطه با بررسی تورنمنت بین‌المللی 2014 فیفا است، اشاره کرد.

سوسی در پایان پیام خود گفت: "برنامه‌های کنفدراسیون در راستای توسعه فوتبال آسیا همچنان ادامه دارد و ما می توانیم در رقابتهای پیش رو شاهد بازیهای هیجان انگیزتری باشیم و همچنین مشتاقانه منتظر حمایت بیشتر کشورهای آسیایی در راستای این اهداف هستیم."

دژاگه: کریمی بازیکن مورد علاقه‌ام بود

در ادامه این نشریه به حضور چهار نماینده آسیا (ایران، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا) در رقابتهای جام جهانی 2014 و ارائه گزارشی مفصل درباره تیم ملی ایران پرداخته شده که به برخی از موارد آن در ذیل اشاره شده است:

رضا قوچان‌نژاد پس از پایان آخرین دیدار مقابل بوسنی و ثبت یک گل در این دوره از مسابقات گفت: "همانطور که به همه هم تیمی‌هایم گفته‌ام، این مایه افتخار من است در تیم ملی ایران با یک مربی ارزشمند و در حقیقت یک مرد بزرگ کار کردم. کارلوس کی‌روش مردی باور نکردنی است. همانطور که من برای او احترام بسیار زیادی قائلم، تمام مردم ایران هم چنین ارادتی به او دارند."

وی افزود: "تمام چیزهایی که او به ما نشان داد و آموخت، بسیار ارزشمند هستند. به نظرم او فوتبال ایران را 20 سال به جلو برد. همه ما باید خدا را شکر کنیم، زیرا بواسطه اوست که ما در این جام جهانی حضور داریم. او به ما غلبه بر تیم‌های بزرگی همچون آرژانتین را آموخت و من دوباره تکرار می‌کنم مایه افتخارم است که او مربی ما است."

اشکان دژاگه طی مصاحبه خود گفته است: "بازی کردن در تیم ایران یک تصمیم بزرگ برای من است. حتی به خانواده‌ام هم می‌گفتم این تصمیم از قلب من نشات می‌گیرد زیرا قلب من اولین بار در ایران تپید. پدر و مادرم و حتی همسرم ایرانی هستند. چرا نباید برای ایران خدمت کنم؟ من ایران را دوست دارم و افتخار می‌کنم ایرانی هستم."

وی افزود: "این سخنان دژاگه بدون هیچ حس پشیمانی نسبت به تصمیمش زده می‌شد، در حالیکه می‌توانست در آلمان بماند و مانند خیلی بازیکنان دیگر در استادیوم ماراکانای ریو دوژانیرو در ماه جولای قهرمانی آلمان را جشن بگیرد."

تبدیل شدن به اسطوره‌ هایی همچون علی دایی، خداداد عزیزی و کریم باقری باعث تلاش بیشتر برای پیشروی در مسیر حرفه‌ای شدن وی در فوتبال است. بازیکن تیم ملی ایران در مصاحبه خود با نشریه کنفدراسیون فوتبال آسیا گفته است: "من همیشه بازی‌های ایران را تماشا می‌کردم زیرا دوستان ایرانی زیادی در آلمان داشتم."

وی ادامه داد: "در حالیکه بازیکنان بسیار خوبی همانند علی دایی، خداداد عزیزی و کریم باقری برای آلمان بازی می‌کردند، اما بازیکن مورد علاقه من علی کریمی بود. زیرا او از ابتدا تا کنون بازیکن خارق العاده‌ای در تصوراتم است و رویاهایم زمانی تحقق پیدا کرد که به همراه او حدود 2 الی 3 بار در تیم ملی ایران بازی کردم و او کمک‌های زیادی به من کرد. برای من علی کریمی هنوز بازیکن بزرگی است."

دژاگه: کریمی بازیکن مورد علاقه‌ام بود

دژاگه خاطرنشان کرد: "مهدی مهدوی‌کیا را هم به خوبی می‌شناسم و 2 بار در مقابل او بازی کردم. همچنین وحید هاشمیان را هم بسیار قبول دارم و فکر می‌کنم در جام جهانی 1998 فرانسه، تیم ملی ایران بازیکنان قدرتمندی داشت و پس از آن تورنمنت بزرگ جهانی، تیم‌های آلمانی با آنها قرارداد بستند. مردم دایی، کریمی و هاشمیان را زمانی که برای بایرن مونیخ بازی می‌کردند، فراموش کرده‌اند."

تصمیم دژاگه برای حضور در تیم سرزمین محل تولدش زمانی عمل شد که وی اولین بازی خود را برای تیم ملی ایران در مقابل قطر طی رقابتهای دوستانه جام جهانی 2014 فوریه در ورزشگاه آزادی انجام داد. اشکان در اولین بازی خود جو ورزشگاه را دیوانه کننده می‌خواند و از حمایت همیشگی مردم ایران تا پیشروی در تورنمنت بین‌المللی جام جهانی برزیل تشکر و قدردانی می‌کند.

دژاگه در زمان برگزاری بازی‌های جام جهانی گفته بود: "این فرصت بسیار خوبی برای من است. بازی مقابل آرژانتین بازی بزرگی برای ایران بود. به خصوص اینکه در آن بازی عملکرد خوبی داشتیم. همه بازیکنان خوب عمل کردند و حداقل این بود که سورپرایزی برای سایر تیم‌ها داشتیم. ما توانستیم به جهان نشان دهیم که مقابل تیم‌های بزرگ هم می‌توانیم بازی کنیم."

به نظر دژاگه کارلوس کی‌روش نقش کلیدی در پیشرفت تیم ملی ایران داشته است. وی گفت: "او یک مربی خارق‌العاده است و واقعا از کار کردن با او و بازی کردن برای او استقبال می‌کنم. او بسیار سخت و از صمیم قلب با بازیکنان تمرین می‌کرد. یکی از مسائلی که به بازیکنان اعتماد به نفس می‌داد، حضور کارلوس کی‌روش بود."

وی اضافه کرد: "گاهی اوقات فکر می‌کنم چطور بازیکنان به خوبی در جام جهانی ظاهر شدند، به این نتیجه می‌رسم که واقعا حضور کی‌روش و قوت قلب‌های او بوده و اکنون نیز خوشحالم که او هنوز تیم ملی ایران را همراهی می‌کند و این گام بزرگی برای پیشرفت تیم ملی ایران است."

اکنون پس از پایان رقابتهای جام جهانی 2014، تیم‌های آسیا در راستای حضور در رقابتهای جام ملت‌های این قاره با میزبانی استرالیا هستند و با توجه به عملکردی که تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 داشته است، مردم و علی الخصوص ایرانیان این انتظار را دارند تا در مرحله گروهی ایران بتواند امارات، بحرین و قطر را شکست دهد و دژاگه بر این باور است که ایران شانس بزرگی در جام ملت‌ها دارد."

وی درباره مسابقات پیش رو گفت: "اکنون همه مردم در سراسر جهان، علی الخصوص مردم ایران می‌دانند که تیم ایران در زمین فوتبال چگونه است و همان انتظاری را در جام ملت‌ها از ما خواهند داشت که در بازی با آرژانتین دیدند. آنها از صمیم قلب از بازی ها استقبال خواهند کرد و من امیدوارم که بتوانیم عملکرد بهتری را در جام ملتها داشته باشیم."

دژاگه کارکردن با کی‌روش را از افتخاراتش می‌داند و می‌گوید: "تمام بازیکنان از کارکردن در کنار این مربی که با دل و جانش با بازیکنان تمرین می‌کرد و به آنها اعتماد به نفس می‌داد، راضی بودند. در رابطه با جام ملتها باید بگویم که وی تغییرات تاکتیکی در سطح تیم ایجاد کرده است. ما در جام جهانی بیشتر بر روی دفاع کار می کردیم. اما اکنون نه تنها بر روی ضد حمله بلکه بر روی حمله و حرکت رو به جلو تمرکز داریم."

وی افزود: "در گروه ما امارات وجود دارد که تیم خوبی است، بازی مقابل قطر هم بسیار سخت است. ما باید بر روی تک تک بازی‌ها تمرکز کنیم. همچنین تیم‌های بزرگی هم چون استرالیا، ژاپن، کره‌جنوبی و ازبکستان هم در این تورنمنت حضور دارند، در ژانویه جام ملتهای خوبی خواهیم داشت."

بازیکن تیم ملی ایران در پایان از هم بازی قدیمی خود که اکنون در ژاپن فعالیت می‌کند، صحبت کرد: "ماکاتو و من باهم در ولفسبورگ برای چهار یا پنج سال بازی می‌کردیم و من او را به خوبی می‌شناسم. او بازیکن خوبی است و می‌دانم در ژاپن بازیکن بزرگی است. او تجربیات بسیار خوبی دارد و امیدوارم که او را ببینم زیرا خیلی وقت است که او را ندیده ام. شاید در فینال. چرا که نه؟"

۱۳۹۳/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...