نسخه چاپی

تظاهرات گسترده در بحرین

به دنبال بازداشت دبیركل جمعیت الوفاق توسط نیروهای رژیم آل خلیفه، جمع كثیری از بحرینی‌ها در شرق و غرب این كشور تظاهرات گسترده‌ای را برگزار كرده و خشم خود را از بازداشت "علی سلمان" ابراز داشتند.

به گزارش نما، پایگاه العهد نوشت: پس از آنکه نیروهای رژیم آل خلیفه، علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین را بازداشت کردند بحرینی‌ها در شرق و غرب این کشور دست به تظاهرات گسترده‌ای زدند و اعلام کردند ادامه بازداشت علی سلمان تنها تجاوز از خطوط قرمز آن‌ها نیست بلکه موجب کشاندن کشور به سمت پرتگاه می‌شود.

تظاهرکنندگان همچنین تاکید کردند: آزادی دبیرکل جمعیت الوفاق تنها یک خواسته نیست بلکه یک وظیفه و اقدامی واجب و همچنین یک اقدام ملی و دینی است.

تجمع کنندگان که در مناطق مختلف بحرین بازداشت علی سلمان را محکوم کردند اعلام کردند ادامه بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق ادامه جنون نظام آل خلیفه و اقدامات نامناسب مقامات بحرینی است.

همچنین جمعیت خیریه لبنانی‌ها در لندن در اعتراض به بازداشت علی سلمان، بیانیه‌ای را صادر کرده و اعلام کرد: بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین اقدامی مخالف قانون آزادی‌ و حقوق بشر و ضربه‌ای به آزادی مردم بحرین است که خواهان ایجاد اصلاحات و اجرای عدالت با روش‌های مسالمت آمیز و حفظ حقوق مردم مظلوم بحرین هستند.

در این بیانیه آمده است: ما از مقامات بحرین می‌خواهیم که هرچه سریعتر علی سلمان را که نماینده مردم بحرین است و روش میانه‌روی و مسالمت آمیزی را در تمامی فعالیت‌های خود برای ایجاد وحدت میان مردم بحرین در پیش گرفته، آزاد کنند.

از سوی دیگر 37 سازمان حقوقی خواهان آزادی فوری و غیر مشروط علی سلمان شدند.

این سازمان‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند: مقامات امنیتی 9 اتهام را به دبیرکل جمعیت الوفاق وارد کرده‌اند و این‌ها اتهام‌هایی هستند که کمیساریای عالی حقوق بشر اعلام کرده بود که حکم‌های صادره براساس آن یک ظلم سیاسی محسوب می‌شود. در حالی که عفو بین‌الملل نیز اعلام کرده بود که این حکم‌ها براساس عدالت دروغین صورت گرفته است.

در این بیانیه تاکید شده است: این شخصیت سیاسی و ملی همواره به اصول مذاکرات و اقدامات مسالمت آمیز دعوت کرده است.

۱۳۹۳/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...