نسخه چاپی

گزارش آسوشیتدپرس از تیم ملی

آسوشیتدپرس در گزارش خود از تیم ملی عنوان سوم ایران در سال 2004 را نادیده گرفت و نوشت: تیم ملی از سال 1996 تاكنون نتوانسته است از دور یك چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا بالاتر برود!

به گزارش نما به نقل از ایسنا: این خبرگزاری در گزارشی درباره تیم ملی در آستانه جام ملت‌های آسیا آورد: "بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در حالی به استرالیا پا گذاشته‌اند که قصد دارند پس از 40 سال بار دیگر بتوانند عنوان قهرمانی در آسیا را کسب کنند. این تیم برای انجام این کار باید در مرحله گروهی از پس حریفانی که در غرب آسیا همسایه آنها هستند، برآید.

تیم ملی ایران در حال حاضر با رتبه 51، بهترین تیم آسیا در رنکینگ فیفاست. آنها از سال 1996 تاکنون نتوانسته‌اند از مرحله یک چهارم نهایی بالاتر بروند و از دورانی که آنها بر قاره آسیا حکمرانی می‌کردند نیز سال‌ها می‌گذرد. آنها بین سال‌های 1968 تا 1976 موفق شدند سه بار قهرمان قاره آسیا شوند.

برگ برنده ایران در این رقابت‌ها می‌تواند سرمربی پرتغالی آنها، کارلوس کی‌روش باشد که پیشتر هدایت رئال مادرید اسپانیا را به دست داشت. او موفق شد با تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2014 برزیل صعود کند. کی‌روش قرار بود پس از حذف ایران در مرحله گروهی جام‌جهانی این تیم را ترک کند اما روی نیمکت ایران ماند تا نشانی از اعتماد سران فوتبال ایران به شیوه او باشد.

جواد نکونام، کاپیتان و جادوگر تیم ملی ایران، عضوی از باشگاه اوساسونای اسپانیاست. او قصد دارد با ادامه روند گلزنی‌هایش در تیم ملی که از مرحله مقدماتی آغاز شده است، قدرت ایران را به سایرین نشان دهد. او در مرحله انتخابی موفق به زدن چهار گل برای تیم ملی ایران شده است.

دیدار نخست ایران در جام ملت‌های آسیا مقابل بحرین خواهد بود.

جدا از اتفاق‌هایی که در گرفتن میزبانی قطر برای جام جهانی 2022 رخ داده است، این کشور تیمی قدرتمند را برای حضور در جام ملت ها روانه استرالیا کرده است. آنها در جام خلیج‌فارس توانستند عمان را در نیمه نهایی شکست داده و در فینال هم با غلبه بر عربستان سعودی عنوان قهرمانی را کسب کنند.

جمیل بلمادی، سرمربی الجزایری این تیم، جوانگرایی را به تجربه بالا در تیم ملی ترجیح داده است. او به جای استفاده از سباستین سوریای باتجربه، از ترسور عبدالله و محمد منتری استفاده می‌کند تا آنها در زمین به کمک خلفان ابراهیم، بهترین بازیکن پیشین فوتبال آسیا بیایند.

قطری‌ها در جام ملت های سال 2011 و در زمین خودی به ژاپن که عنوان قهرمانی را کسب کرد در نیمه نهایی باختند. دیداری که در این دوره از رقابت ها هم می ‌واند در همان مرحله تکرار شود. آنها در کانبرا نخستین دیدارشان را مقابل امارات انجام می دهند. دیداری که برای هر دو کشور نقشی مهم برای رسیدن شان به دیدارهای مرحله حذفی دارد.

امارات هم در مرحله انتخابی جام ملت های آسیا، در پنج دیدار خود از 6 دیدار به برتری رسید و تنها یک مساوی داشت و به عنوان صدرنشین صعود کرد. علی مبخوت، مهاجم امارات با زدن پنج گل، عنوان بهترین گلزن را از آن خود کرد. این در حالی است که تیم امارات در مجموع 6 دیدار خود 18 بار دروازه حریفان را باز کرد. کاری که فقط ایران در مرحله مقدماتی موفق به انجام آن شده بود.

فرم خوبی که اماراتی ها داشتند در جام خلیج فارس هم ادامه داشت. آنها که قرار بود از عنوان قهرمانی شان دفاع کنند، در مرحله گروهی بدون شکست ماندند. مبخوک هم در سه دیدار موفق به زدن چهار گل شد. عربستان سعودی اما به پیروزی های امارات در نیمه نهایی پایان داد تا آنها به دیدار رده بندی بروند. این در حالی است که امارات دیدار رده بندی را با غلبه بر عمان به سود خود پایان داد تا سوم شود.

بحرین ضعیف ترین تیم گروه سوم رقابت ها در جام ملت های آسیا است. آنها در رنکینگ فیفا در رتبه 125 قرار دارند و در حالی که در جام خلیج فارس هم نمایش چندان قدرتمندی نداشتند، پا به رقابت های آسیایی گذاشته اند. آنها گلی نزدند تا عدنان حمد، سرمربی شان نیز اخراج شود.

سرمربی جدید آنها مرجان عید، زمانی اندک برای رفع نقاط ضعف تیمش داشته است. ضعف این تیم نداشتن قدرت تمام کنندگی مقابل دروازه حریفان بوده است. عید بیشتر از سایرین، روی اسماعیل عبدالطیف، مهاجم 28 ساله تیمش اتکا دارد که در دیدار دوستانه هفته گذشته تیمش دو بار مقابل عربستان گلزنی کرد."

۱۳۹۳/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...