نسخه چاپی

آمادگی كره‌جنوبی برای مذاكرات با همسایه شمالی

رییس جمهوری كره جنوبی امروز (دوشنبه) گفت، آماده انجام مذاكرات با كره شمالی بدون هیچ پیش‌شرطی است و به پیونگ‌یانگ تاكید كرد كه بی‌درنگ به این مذاكرات بازگردد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، پارک گئون-های، رییس جمهوری کره جنوبی در یک کنفرانس تلویزیونی گفت: برای پایان دادن به برنامه اتمی کره شمالی بخش مهم، برگزاری مذاکرات با هدف دستیابی به صلح است و من تمایل دارم برای انجام این مهم، با هرکس که باشد دیدار کنم.

وی افزود:‌ تلاش من از بین بردن اختلافات و دستیابی به اتحادی صلح‌آمیز است.

هنوز هیچ نشانه‌ای مربوط به برنامه‌ای قابل اعتماد برای برگزاری نشست میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و رییس جمهوری کره جنوبی وجود ندارد. رهبران دو کره تنها دو بار از زمان تقسیم این شبه‌جزیره در پایان جنگ جهانی دوم با یکدیگر دیدار کردند.

اظهارنظرهای رییس جمهوری کره جنوبی پس از آن مطرح شد که رهبر کره شمالی در بیانیه سال نوی مسیحی گفت: اگر اوضاع و شرایط خوب باشد،‌هیچ دلیلی برای عدم برگزاری نشست میان دو کره وجود ندارد.

پیونگ‌یانگ مکررا سیگنال‌های ضعیفی برای برگزاری این مذاکرات به طرف کره جنوبی می‌فرسد به طوری که روز جمعه کره شمالی درخواست پارلمان کره جنوبی را برای برگزاری نشست و مذاکرات درباره مسائل مختلف از جمله حقوق بشر و خانواده‌های جداافتاده در دو کره رد کرد.

رییس جمهوری کره جنوبی بار دیگر پیشنهاد برگزاری نشستی بدون قید و شرط با کره شمالی را تکرار کرد و گفت: پیونگ‌یانگ باید بدون هیچ درنگی به پیشنهاد مذاکره پاسخ دهد.

۱۳۹۳/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...