نسخه چاپی

عروس در تیم ملی

عکس خبري -عروس در تيم ملي

سه كمیته انضباطی AFC كه به درخواست مسئولان فدراسیون فوتبال ایران و در موضوع پرونده دوپینگی بودن «علا عبدالزهرا» قرار بود صبح روز یك‌شنبه به وقت استرالیا آغاز شود با تأخیر چند ساعته آغاز شد. البته این بار این تأخیر به خاطر درخواست نمایندگان فدراسیون فوتبال ایران برای حضور در این جلسه بوده است كه بر این اساس با موافقت AFC این جلسه با تأخیر چند ساعته و از ساعت ۱۴ به وقت استرالیا (۷ صبح به وقت ایران) برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از خبر ورزشی، جلسه کمیته انضباطی AFC که به درخواست مسئولان فدراسیون فوتبال ایران و در موضوع پرونده دوپینگی بودن «علا عبدالزهرا» قرار بود صبح روز یک‌شنبه به وقت استرالیا آغاز شود با تأخیر چند ساعته آغاز شد. البته این بار این تأخیر به خاطر درخواست نمایندگان فدراسیون فوتبال ایران برای حضور در این جلسه بوده است که بر این اساس با موافقت AFC این جلسه با تأخیر چند ساعته و از ساعت ۱۴ به وقت استرالیا (۷ صبح به وقت ایران) برگزار شد. اگر نمایندگان ایران نمی‌خواستند در این جلسه شرکت کنند، جلسه ساعت ۴، ۵ بامداد به وقت تهران آغاز می‌شد.

۷:۰۰‌: نبي و مقدس رسيدند
هوشنگ مقدس و مهدي محمدنبي كه درخواست حضور در جلسه را داده بودند به هتل فورسيزن شهر سيدني كه محل برگزاري جلسه بود، رسيدند. آنها با چهره‌اي خندان و خوشحال وارد هتل شدند و با توجه به مداركي كه در اختيار داشتند بسيار اميدوار بودند رأي به سود ايران شود.

۷:۲۰: تيم‌ملي در كمپ اوليه
تيم‌ملي وارد سيدني شد. تيم‌هاي حاضر در مسابقات در هتل‌هاي رسمي بازي‌ها اقامت مي‌كنند. كمااينكه عراق و كره در هتل شانگري‌لا اقامت دارند اما بازيكنان تيم‌ملي به كمپ ميرامار گاردن رفتند كه قبل از شروع جام ملت‌ها هم در آن اقامت داشتند.

۸:۰۰ :حضور خبرنگاران
مقابل هتل محل برگزاري جلسه اكثر خبرنگاراني كه براي پوشش اين رويدادها به استراليا رفته بودند را مي‌شد ديد. از خبرنگاران استراليايي گرفته تا خبرنگاران و عكاسان كره‌اي، ژاپني، عراقي و البته ايراني مقابل هتل بودند تا اخبار اين جلسه را به كشورهايشان مخابره كنند.

۸:۱۵: تكليف اعلام رأي به جلسه دوم كشيده شد
پس از برگزاري جلسه اول، سرنوشت شكايت فدراسيون فوتبال ايران از عراق به جلسه دوم كشيده شد. پس از گذشت يك ساعت از آغاز جلسه، به خبرنگاران اعلام شد كه براي بررسي‌هاي بيشتر جلسه ديگري بايد برگزار شود كه اين جلسه هم آغاز شد و مهدي محمدنبي سرپرست تيم‌ملي و هوشنگ مقدس از اعضاي كاروان ايران در اين جلسه حضور يافتند.

۸:۴۰: بازيكنان ناي خوردن غذا هم ندارند
درزماني كه جلسه در حال برگزاري است ارتباطي برقرار كرديم با هتل محل اقامت ملي‌پوشان. باتوجه به گرماي شديد هوا كه ۳۹ درجه بالاي صفر است، بازيكنان هم كه منتظر رسيدن خبر خوش از داخل جلسه هستند، ناي خوردن غذا ندارند و با اينكه ساعت به وقت سيدني ۱۶ است بازيكنان هنوز ناهار هم نخورده‌اند.

۹:۱۰: پاي فيفا هم به پرونده باز شد
با درخواست نمايندگان ايران براي حضور مقامات انضباطي فيفا در اين جلسه، مقامات انضباطي فيفا از طريق ويدئوكنفرانس در اين جلسه شركت كردند تا ريز جزئيات جلسه را ببينند و آنها هم در اعلام رأي نهايي نظر بدهند.

۹:۳۵‌: جلسه به دور سوم كشيده شد
در حالي كه به نظر مي‌رسيد بعد از ورود فيفا به اين پرونده، رأي كميته انضباطي AFC در مورد شكايت ايران از عراق بابت استفاده از بازيكن دوپينگي اعلام شود جلسه به دور سوم كشيده شد. با توجه به مستندات جديد تصميم‌گيري براي مسئولان آسيا سخت شد و اين پرونده با گره روبه‌رو شد. AFC به دليل پيچيدگي اين پرونده جلسه را به دور سوم كشاند.

۱۰:۰۰: اعتراض سرمربي كره
سرمربي كره‌جنوبي كه در كنفرانس مطبوعاتي قبل از بازي شركت كرده بود با انتقاد از شرايط به وجود آمده تأكيد كرد با اينكه بازي ايران و عراق را آناليز كرده ولي هنوز نمي‌داند حريف تيمش در مرحله نيمه‌نهايي جام ملت‌ها كدام تيم است و شديداً به اين موضوع معترض بود.

۱۰:۱۸: شكايت ايران پذيرفته نشد!
در حالي كه تيم‌ملي كشورمان هنوز استراليا را به مقصد ايران ترك نكرده و منتظر حكم نهايي اعتراض خود به كنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC) درخصوص حضور غيرقانوني علا عبدالزهرا، هافبك ۲۷ ساله عراق است، اسكات مك‌اينتاير خبرنگار شبكه «SBS» استراليا گزارش داد: هنوز هيچ خبر رسمي از سوي AFC منتشر نشده ولي شنيده‌‎ام كه شكايت ايران عليه عبدالزهرا پذيرفته نشده و به اين ترتيب عراق در مرحله نيمه‌نهايي حضور پيدا خواهد كرد!

۱۰:۲۵: مصاحبه كروش با BBC
كارلوس كروش، سرمربي پرتغالي تيم‌ملي فوتبال كشورمان لحظاتي پيش از اعلام حكم نهايي در هتل محل اقامت تيم ايران در سيدني به ماني جزمي، خبرنگار روشندل شبكه تلويزيوني «BBC» گفت: «بابت مسئله دوپينگ عصباني و ناراحت هستم. احتمال اينكه نتيجه بازي ايران و عراق تغيير كند يك به هزار است. ضمن اينكه هنوز از داوري ويليامز عصبي هستم و او را عامل اصلي حذف ايران مي‌دانم.»

۱۰:۴۰: خبر بد از استراليا
فدراسيون فوتبال ايران در ماجراي دوپينگ بازيكن تيم‌ملي عراق، فدراسيون فوتبال این کشور را مطلع نكرده است و به همين دليل طرف عراقي مقصر شناخته نشد! در بيرون هتل تيم‌ملي اين خبر دهان به دهان بين خبرنگاران پخش شد كه نادو و وادا ماجراي دوپينگ علا عبدالزهرا بازيكن تيم‌ملي عراق را پيگيري نكرده‌اند و فيفا و‌ AFC به فدراسيون فوتبال عراق نامه نداده‌اند! فدراسيون فوتبال ايران هم به فدراسيون فوتبال عراق ايميل محروميت اين بازيكن را CC (رونوشت) نكرده است. اگر اين كار انجام مي‌شد شايد الان مشكل حل شده بود. همه چيز دست به‌دست هم داده تا بازي ۳ - صفر نشود.

۱۰:۴۴: براي بازي عراق و كره بليت بخريد!
در حالي كه هنوز نتيجه شكايت ايران از بازيكن دوپينگي عراق اعلام نشده بود، خبرنگاران عراقي شروع كردند به خوشحالي كردن بيرون هتل. وقتي موضوع را پرسيديم گفتند توييتر رسمي‌ AFC در خبري اعلام كرده كه تماشاگران مي‌توانند براي خريد بليت ديدار عراق و كره‌جنوبي در نيمه‌نهايي اقدام كنند!

۱۱:۱۱: AFC درخواست ايران را نپذيرفت
كنفدراسيون فوتبال آسيا درخواست ايران براي بازگشت به جام ملت‌هاي آسيا را نپذيرفت. بالاخره رأي نهايي صادر شد و اميدهاي تيم‌ملي كه براي ادامه حضور در جام ملت‌هاي آسيا با تأييد دوپينگ عبدالزهرا از سوي فيفا زنده شده بود، رنگ باخت و در نهايت AFC درخواست ايران را نپذيرفت.

۱۱:۲۲‌: نه عراق مجازات شد، نه بازيكن عراقي
مهدي محمد‌نبي و هوشنگ مقدس با چهره‌اي درهم و ناراحت از هتل محل برگزاري جلسه بيرون آمدند و به خبرورزشي گفتند: «ما هر‌چه گفتيم آنها گوش نكردند و انگار براي خودمان و هوا داشتيم حرف مي‌زديم و با اينكه مداركمان مستند بود اما گوش شنوايي در كار نبود. ما تمام تلاشمان را كرديم ولي نشد. حتي به نظر مي‌رسد مجازاتي براي تيم عراق و بازيكن اين تيم هم در نظر نگرفتند.»

۱۱:۲۵: رد شكايت ۵۰۰ دلاري
كنفدراسيون فوتبال آسيا در واكنش به شكايت ايران و لايحه ۴۰ صفحه‌اي فدراسيون فوتبال كشورمان رأيي سه خطي صادر كرد و اين شكايت را رد كرد. شكايتي كه ۵۰۰ دلار هزينه انجام آن شده بود.

۱۱:۳۷: نامه رسمي AFC
بالاخره خبر رسمي اعلام شد و مسئولان كنفدراسيون فوتبال آسيا در نامه‌اي به فدراسيون فوتبال ايران اعلام كردند كه با درخواست آنها مخالفت شده است. البته در اين نامه هيچ جزئياتي عنوان نشده است.

۱۱:۴۰: شادي عراقي‌ها
بلافاصله پس از اعلام رسمي رأي، عراقي‌هاي حاضر در سيدني به جشن و پايكوبي پرداختند و فضاي شهر از حالت عادي و ساكت به فضاي خوشحالي عراقي‌ها تبديل شد.

۱۱:۴۱: عراق تمرين كرد
با توجه به اعلام رسمي كنفدراسيون فوتبال آسيا، كاروان عراق براي انجام آخرين تمرين قبل از رويارويي با كره‌جنوبي راهي محل تمرين شد.

۱۱:۴۵: بازگشت نبي و مقدس
هوشنگ مقدس و مهدي محمدنبي بعد از ساعت‌ها حضور در جلسه به اردوي تيم‌ملي برگشتند و براي استراحت راهي اتاق‌هايشان شدند.

۱۲:۰۰: عروسي در اردوي تيم‌ملي
با اينكه بازيكنان همه ناراحت بودند و به خوبي مي‌شد اين موضوع را در چهره آنها ديد، ولي در همان محلي كه تيم‌ملي اردو داشت يك عروسي مفصل استراليايي در حال برگزاري بود و صداي خنده و شادي و موزيك تمام فضاي كمپ ميرامار گاردن را گرفته بود.

۱۲:۱۲: هواداران آمدند
با اينكه رأي به ضرر ايران صادر شده بود، ولي نزديك به ۲۰۰ ايراني راهي كمپ محل اقامت تيم‌ملي شدند و با سر دادن شعار «بچه‌ها متشكريم» از زحمات ملي‌پوشان تشكر كردند.

۱۲:۱۵: عكس سلفي كروش
كروش كه ظاهراً از قبل هم مي‌دانست رأي به سود ايران نمي‌شود، خودش را براي شنيدن اين رأي اعلام كرده بود و زياد از اعلام رأي به سود عراق شوكه نشد. او به درخواست هواداران ايران براي گرفتن عكس‌هاي سلفي و دسته‌جمعي جواب مثبت داد و باعث شادي هواداران شد. البته هواداران در اين بين از او خواهش مي‌كردند در تيم‌ملي بماند كه كروش فقط لبخند مي‌زد و پيراهن تيم‌ملي را براي هواداران امضا مي‌كرد.

۱۲:۱۷: چمدان‌ها جمع شد
با توجه به مشخص شدن اين موضوع كه تيم‌ملي ديگر نمي‌تواند در مسابقات بماند، ملي‌پوشان كه لباس‌هاي شخصي خود را پوشيده بودند همراه با چمدان‌هايشان وارد لابي شدند و پس از مدت كوتاهي چمدان‌ها به فرودگاه ارسال شد.

۱۲:۲۰: سلفي ملي‌پوشان
اندك هواداران حاضر در كمپ تيم‌ملي وقتي ديدند بازيكنان در حال سوار شدن اتوبوس هستند از آنها درخواست گرفتن عكس دسته‌جمعي كردند كه تنها عليرضا حقيقي، گوچي، دژاگه و آندو به اين درخواست جواب مثبت دادند و باعث خوشحالي شديد اين هواداران شدند.

۱۲:۲۵: گشت و ‌گذار در سيدني
اتوبوس تيم‌ملي حركت كرد تا بازيكنان را به داخل شهر سيدني ببرد و آنها در آخرين روز حضورشان در اين شهر به گشت و‌گذار بپردازند و البته اقدام به خريد سوغاتي كنند!

۱۳۹۳/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...